Ik heb al een aantal dagen last van mijn rechterteelbal. Als ik voel, voel ik een bobbeltje en als ik daar druk op uitoefen doet het pijn

Als ik de bal tegen de huid aandruk zie ik wat oneffenheden. Iemand ervaring hiermee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Als die bobbel vlak onder de huid zit en helemaal meebeweegt als je de huid over de teelbal verplaatst is het vrijwel zeker een verstopte/ontstoken talgklier.

Zit het dieper dan kan het een beginnende ontsteking van de bijbal zijn.

Aan iets ernstigers denk ik, eerlijk gezegd niet, hoewel zo'n bijbalontsteking een pijnlijke geschiedenis kan worden. Leg paniekzaaierij ("onmiddellijk naar de dokter") naast je neer, zeker als de klachten spontaan verbeteren. Maar als het door blijft zeuren of erger wordt, krijg je koorts of komen er andere klachten bij, dan moet je gewoon op korte termijn naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik heb er geen ervaring mee, daar ik een vrouw ben... maar het bobbeltje zou heel goed een ontstoken talgkliertje kunnen zijn. Kun je het bultje heen en weer bewegen? Is het rood en pijnlijk? Als het goed is, zweert het dan vanzelf uit (ongeveer een weekje).
Als je langer dan een week last blijft houden van dit bultje moet je toch even langs je huisarts gaan vind ik. Hij kan het dan bekijken en een diagnose stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er kan een ontsteking zitten, maar de enige manier om dat zeker te weten: ga naar de huisarts.
Het kan namelijk iets zijn dat niet vanzelf over gaat en/of erger is dan een ontsteking, en sowieso: waarom zou je met pijn door blijven lopen?
Morgen bellen voor een afspraak!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan je maar een advies geven: Ga heel snel naar een huisarts ! Het kan iets onschuldigs zijn, maar mijn broer had dit een paar jaar geleden ook, en bij hem bleek het kaadaardig te zijn. Door snel ingrijpen was men er gelukkig tijdig bij en is hij genezen verklaard.
Ik wil geen paniek zaaien, maar dit soort dingen moet je altijd serieus nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neen. Dat heb ik ook nog niet ervaren en zou dat ook niet willen. Het kan een tumor of een gewone ontsteking zijn. Ik kan je wel adviseren om het snel door een uroloog te laten onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou kijk. Is de enige ding die je serieus doen moet dat is dat je doktor gaat! Echt. Allemaal die dingen van de vragen met medies en pijn hier bobbel daar, altijd GA NAAR DE DOKTOR! want die heb univiteit gedaan enzo, en ook dattie kan kijken wat er is. Want hier allemaal mensen die denken wel leuk maar weten het toch niet. Mediese dingen: ga naar doktor. Iedere keer weer moet ik dat zeggen doen, snap ik geen ruk van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mm ik heb een tegenvraag voor jou. Wat doe je nog achter de computer? ren naar de huisarts misschien is het niks maar je kan beter 20x voor niks gaan dan 1x denken ik ga niet met alle gevolgen van dien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de wiedeweerga naar de huisarts!
13 jaar geleden
Beste,

Uit je vraag kan ik besluiten dat hier gaat om een talgklier-ontsteking, je kan dit voor alle zekerheid even laten checken bij de huisarts, maar stel het niet langer uit, maar maak vandaag nog een afspraak om erger te voorkomen !

Voor meer info zie de toegevoegde linken !

Veel sukses,

Mvg;

Karel8158