Is dagelijks seks slecht voor je of zelf goed?

Ik heb nu ongeveer 3 maanden een relatie en we hebben erg veel seks. Nu was mijn vraag of dat kwaad kan of dat het zelfs goed is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
20.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is erg veel? Kwaad of goed met betrekking tot wat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
we hebben eigenlijk dagelijks wel seks en soms in het weekend vaker.
Ik bedoel of het lichamelijk kwaad kan? Niet dat ik ergens last van heb hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou, we hebben enkele maanden een relatie en ik denk nog niet aan kinderen hoor. Maar wie weet in de toekomst wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo lang het goed voelt, gaan met die banaan!

Het beste antwoord

Hoe meer hoe beter als je het mij vraagt en het onderstaande vond ik als mijn ondersteuning:

- je krijgt er een mooiere huid van
- het is beter voor het humeur
- goed tegen pijn, inclusief hoofdpijn!
- goed voor spieren, botten en afweersysteem
- veel seks maakt aantrekkelijker
- verlengt je leven (mocht je toevallig weten hoe oud je gaat worden)
- goed voor het hart
- goed tegen prostaatkanker
- goed tegen stress
- stimuleert bloedsomloop
- verbetert waarneming van geuren
- je verbrand calorieën

En het is natuurlijk gewoon lekker! Het is pas teveel seks als je lichamelijke problemen als een beurs, branderig of schurend gevoel krijgt, je seksverslaafd word of je relatie eronder leid. Het kan overigens ook tot de muisarm leiden. Dit is natuurlijk te voorkomen om regelmatig van houding te wisselen tijdens de seks of er een wat meer spirituele variant op te zoeken, waarbij je lichaam en geest een geforceerde druk vermijden.

Onder de onderstaande links vind je wat meer uitleg over deze punten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Het is heel goed voor je. Het traint je hart, en stimuleert je bloedomloop. Tegelijkertijd verbrand je veel energie & maak je gelukshormoon aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en voorkomt prostaatkanker, maar alleen als je een jongen bent. Discriminatie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, daar is echt onderzoek naar gedaan. Het is goed voor de prostaat om vaak sex te hebben. Zoek maar eens op prostaatkanker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, dat vertelde mijn uroloog, dat ik teweinig aan zelfbevrediging deed, maar dat goed zou zijn voor mijn prostaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
unk!, wist ik niet. heb onlangs gevonden op een site, vind het niet meer. Dat als er een persoon meer sex heeft gehad in het allegemeen, meer KANS heeft aan prostaatkanker. Hopelijk niet ;-b
Alleen maar goed zolang jullie allebei het goed vinden.

Het is wel zo dat als je met alles wat je doet in je leven excessief overdrijft dan kunnen verschillende problemen ontwikkelen. In dat geval kan het variëren van emotionele problemen tot lichamelijk problemen.
Maar dan hangt het vanaf wat je doet en hoe vaak je het doet.

Alles met mate is een goeie motto voor het leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang jullie je er allebei goed bij voelen en het allebei graag willen, geniet er van! Het kan hoogstens op den duur lichamelijke klachten veroorzaken, dan neem je even pauze :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Zolang u er plezier aanbeleefd is het prima en zelfs heel goed voor de gezondheid veel info is te vinden op internet hierover
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat de man vaker seks wil dan de vrouw. en door het nu zoveel te doen zal de vrouw er eerder op uitgekeken zijn dan de man.

ik vind dat je seks op mooie momenten moet doen. niet even een vluggertje tussendoor. ik denk dat je er anders een soort van verslaving van maakt. neem nou zelfbevrediging. in het begin was het geweldig de eerste keer maar als je het 4 of meer keer per week doet, dan gaat het speciale eraf. ik adviseer: geniet, maar met mate:):p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang het voor geen van beide pijnlijk is, kan het geen kwaad.
Als de man toevallig wat 'groot' is, kan het bij de vrouw na de seks wat gevoelig zijn. Of als de vrouw niet vochtig genoeg is.
Luister gewoon goed naar je lichaam, als er iets is dat erg gevoelig is, of als het pijn begint te doen, moet je even een paar daagjes rust houden.
13 jaar geleden
Zolang beide partijen zich er goed bij voelen , prima ! Het moet wel gezond zijn , want dokters doen het ook ! Veel plezier samen en gr.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het schijnt dat sex de beste manier is om af te vallen omdat je iedere spier in je lichaam gebruikt.
Dus als je overgewicht hebt zou t een leuke manier zijn om af te vallen en wanneer je blij bent met een goed figuur zou je t op die manier ook goed kunnen houden.
Verder schijnt je humeur en beter door te zijn of worden. En krijgen de vrouwen er een hele mooie blos van op hun wangen. Sommige mannen gaan er heel hard bij transpireren ( misschien sommige vrouwen ook wel en dat zorgt voor goede uitgespoelde porien.
Er zit alleen wel een maar aan:
Denk wel een klein beetje aan de hygiene.
Want een man kan het hpv virus bij de vrouw overbrengen , (hoe meer sex hoe meer kans daarop)en de zuurtegraad van de vagina kan worden aan getast wanneer de vagina niet voldoende de kans krijgt om zich zelf te reinigen.
Verder is het ook nog eens zo dat bij veel sex, jullie beidde geslachtsorgaan schraal kunnen worden. Wanneer dit het geval is zal de sex als pijnlijk worden ervaren en is het beter elkaar een dag of 2 met rust te laten zodat de boel weer kan genezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let ook op dat je voor het slapen, als vrouw, toch nog even naar de wc gaat, ook al ben je moe, want anders krijg je blaasontstekingen (bij seks zonder condoom).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom wordt dit nou weer gemind?! Ik heb daar jaren geleden last van gehad en m'n huisarts adviseerde me dat destijds, omdat dat voornamelijk voorkomt als je erg veel seks hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van mij krijg je een plus ;-b