Wanneer praat je van sex, is het alleen "de daad" of hoort aanraken, tederheid en gezelligheid er ook onder.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K
Amadea
13 jaar geleden
In het Nederlands praat men over seks. In Engeland wordt sex gezegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sex of seks...t komt toch allemaal op t zelfde neer.

Het beste antwoord

Laten we uitgaan van wederzijdse acceptatie van intimiteiten. Als ik een goeie kennis kus, aanraak of knuffel vind ik dat geen seks maar uitingen van genegenheid: ik vind het leuk om je (weer) te zien, dat je jarig bent etc. Gaat het mij en de ander primair om dat lichamelijke contact, ongeacht de kwaliteit van de relatie met die ander, dan voelt dat toch meer aan als seks, ongeacht of er meer uit voortvloeit.

Of je dergelijke gevoelens zo goed onderscheiden kunt houden vraag ik me af. Heel vaak hebben mensen tussen wie ze zich afspelen verschillende verwachtingen van datzelfde contact. Maar dat is eigenlijk ook wel weer boeiend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Zal voor iedereen verschillend zijn. Ik beschouw iig het hele gebeuren als 'sex' als het leid tot de daad.

knuffelen op de bank valt dan net buiten deze categorie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals mijn bovenbuurman zei, is voor iedereen verschillend.
Maar als je elkaars geslachtsdelen aanraakt, naakt, dus niet met kleren er tussen. En je raakt allebei opgewonden, dan wordt het toch wel sex naar mijn idee.
De daad hoeft niet persé, kan ook oraal of hangmatige sex zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mij is seks de daad, dan heb je seks.
Strelen, aanraken, zoenen enz, is meer voorspel in mijn ogen.
Maar net zo lekker als seks ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik praat over sex praat ik over de daad zelf. Als je het hebt over ''ik heb sex met iemand gehad'' dan bedoel je met sex de daad zelf, alleen je weet ook wel dat er niet twee mensen voor elkaar stonden, gelijk alle soorten van voorspel etc. overslaan en sex hebben gehad en dan doei hebben gezegd.

Als ik het over iets anders heb als de daadzelf, noem ik het voorspel of iets dergelijks.

Althans, zo vat ik het op.

De Van Dale zegt:

seks de; m 1 gegevens, verhalen, afbeeldingen over het geslachtsleven; erotiek 2 seksuele gemeenschap: ~ hebben met iem

kijkend naar 2. Sexuele gemeenschap met iemand hebben is dus de daad zelf. Op het moment dat je dus sexuele gemeenschap hebt. Indien je iemand streelt of bezighoud met ''andere gezelligheid'' zoals jij het mooi formuleerd heb je in princpe geen seksuele gemeenschap dus valt het niet onder seks.

Even buitenom, gek eigenlijk hoe zo'n gewenning het is om sex te schrijven in plaats van seks, dat terwijl sex niet eens Nederlands is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mij is dat elke handmatige/orale aanraking op bepaalde plekken. De daad zelf natuurlijk ook dan, maar dat geld voor mij niet;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat ik uit boeken heb opgedaan is seks echt een vaginale penetratie (ik vind dat word zo leuk om te gebruiken:P)

vrijen is aftrekken pijpen beffen etc. maar vaginale penetratie kan ook heel teder en "gezellig" zijn:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus anaal is geen sex??????