Wat kan je het beste doen tijdens het vrije dat de condoom heel blijft.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
12 jaar geleden
Een kwaliteitscondoom gaat niet zo snel kapot hoor. Ik heb persoonlijk meer vertrouwen in Durex, die goedkopere merken voelen niet zo sterk vind ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als dit echt een probleem is, misschien iets rustiger aan doen :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooral NIET 'eerst controleren', gewoon de gebruiksaanwijzing volgen en het komt goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ritsuka: dat zit echt in je hoofd. Ik gebruik al jaaaaren onbekende merken en heb nog nooit een kapotte gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kapot kapotje hahah.

Antwoorden (5)

Geen naalden gebruiken.
Letten op haakjes aan je nagels.
Als je ook anaal gaat een ander condoom gebruiken.
Verder gewoon gebruiken waar hij voor is, dan blijven ze in de regel heel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke dankje. Maar als je bezig ben en je doe rustig kan er eigelijk niks fout gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt.
De juiste maat gebruiken!
Een condoom dat te klein is kan zo strak zitten dat het zeer ongemakkelijk aanvoelt en zelfs pijn gaat doen. Ook is de kans dat een condoom knapt / scheurt vele malen groter als het condoom te strak zit.
Een glijmiddel gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je tijdens het vrijen wilt dat de condoom heel blijft, dan gebruik je hem niet. Laat je hem lekker in de verpakking zitten. Weet je zeker dat de condoom heel blijft.

Maar formuleer je vraag eens beter. Wat wil je nou weten? Ik zou zeggen lees de gebruikshandleiding. Als je een condoom gebruikt zoals je hem hoort te gebruiken, kan er (bijna) nooit iets mis gaan.

Ik ga er trouwens geen link bij zetten. Op google zijn miljoenmiljard websites te vinden over hoe je een condoom moet gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedenk dat vrijen met een condoom wat meer wrijving kan opleveren dan zonder. Ook al zijn condooms vaak bedekt met een smeermiddel. Het is dus belangrijk dat je vriendin goed opgewonden blijft. En anders een extra smeermiddel gebruiken.
Verder kan er weinig misgaan met condooms. Geen scherpe nagels bij het condoom houden. Goed afrollen over de hele lengte van de penis. En na het klaarkomen meteen terugtrekken. en met je vingers het condoom dan vasthouden zodat dat ook meekomt.

Toegevoegd na 1 minuut:
smeermiddel = glijmiddel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha, smeermiddel! Ik zie dat je het verbeterd hebt, maar moest toch grinniken! :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ja. Ik kreeg alleen het woord lubricant in mijn hoofd. Moest snel even vertalen. Ik kwam maar niet op het woord glijmiddel.
Als je een condoom op een normale manier gebruikt (bij elk pakje condooms zit een gebruiksaanwijzing) dan gaat deze niet zomaar kapot.
Gebruik geen huis- tuin- en keukenmiddeltjes als glijmiddel. Als je toch gaat extra glijmiddel gebruikt (kan nooit kwaad) gebruik dan glijmiddel op waterbasis of siliconenbasis, dat speciaal voor het vrijen is bedoeld. Gebruik geen glijmiddelen of andere producten op oliebasis.
Na +/- 15 minuten met een condoom te hebben gevreeën kun je het best een nieuwe om doen.
En een laatste, heel belangrijke tip: gebruik nooit 2 condooms over elkaar, dan gaan ze juist eerder stuk!