Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je van andermans zweet ziektes oplopen?

Ik heb een zweet druppel in mijn oog gehad van een ander persoon kan ik hierdoor ziektes op lopen. Zoals aids, hepatitis, oog infectie E.D.??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K
Ritsuka
9 jaar geleden
als die persoon geen HIV heeft, kun je het sowieso niet krijgen.
Zweet is voornamelijk vocht met zout volgens mij
Amadea
9 jaar geleden
't Werkt eerder desinfecterend dan infecterend. Contactlensvloeistof is ook zulk speciaal zout water.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Virus hiv in lichaamsvocht
Het hiv-virus dat aids veroorzaakt, bevindt zich in bloed, sperma, vaginaal vocht, voorvocht en moedermelk. Speeksel, zweet, traanvocht, urine en ontlasting zijn alleen gevaarlijk als er zichtbaar bloed in zit en het risico bestaat dat dit rechtstreeks in de bloedbaan terecht kan komen. Dus vandaar de vraag..
tinus1969
9 jaar geleden
De kans is er, maar je kunt ook ziektes oplopen in de tram.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Sommige ziektes kunnen door zweet verspreid worden. Een bekend en actueel voorbeeld hiervan is ebola.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is een theoretische mogelijkheid, ja. Maar de werkelijke kans dat het gebeurt, is absurd klein. Als je echt twijfelt (bijvoorbeeld omdat je weet dat de ander een bepaalde ziekte heeft) kan je altijd een test laten doen. Dit is waarschijnlijk echter niet nodig. De kans is echt belachelijk klein.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding