Kan een vrouw zwanger raken als de man en de vrouw hun ondergoed nog aan hebben?

Wanneer de man met zijn ondergoed en broek aan op de vrouw met een onderbroek aan ligt en hij komt klaar. Er verschijnt een nat plekje op zijn broek, kan de vrouw hiervan zwanger raken?

Toegevoegd na 1 uur:
dag 10 van de cyclus, nog maagd

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
52.6K

Het beste antwoord

Hoe lang zaadcellen precies buiten het lichaam blijven leven blijft een kwestie van discussie. Het hangt af van de omstandigeheden buiten het lichaam zoals temperatuur en vochtigheid. Je kunt ervan uitgaan dat zaadcellen op een droog oppervlak niet lang leven. Droge sperma is dood sperma. Als de sperma nog nat is kunnen er nog levende zaadcellen in zitten. Stel dat het dan in de vagina komt dan kan je daar theoretisch zwanger van raken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Ja, het sperma kan door de onderkleding geraken, waardoor de vrouw toch nog bevrucht wordt.
13 jaar geleden
het zou kunnen maar de kans is wel heel erg klein
als het je overkomt gewoon de morning afterpil halen voor alle zekerheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou een morning after pil is wel resoluut hoor. De kans dat je zwanger raakt is net zo groot dan zwanger raken in een bubbelbad. De kans is heel klein. En dan moet het ook nog in de week na je menstruatie gebeuren want dan ben je het vruchtbaarst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben ik met je eens
maar liever het zekere voor het onzekere
het zou je dochter van 14 maar gebeuren nietwaar?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat is ook wel weer zo ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze is nog maagd....dus als t goed is zit haar maagdenvlies ernog.geen zaadje die daar doorheen komt hoor.sorry.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is dat nou weer voor 'n onzin Peetje? 't Maagdenvlies stelt niks voor! Als 't grietje tampons gebruikt gaat 't sperma er toch écht wel door hoor! Hoe denk je dat 't bloed van de menstruatie er door heen gaat? 'k Weet niet of je weet hoe groot 'n sperma-cel is maar ik kan je vertellen dat je die met je blote oog NIET kan zien. Sperma gaat écht wel door 't maagdenvlies heen.
het is wel mogenlijk, al is de kans veel kleiner,
in principe hoeft er maar 1 zaadje door te breken en hopla
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet helemaal: er breekt maar één zaadje door de schil van de eicel heen, maar daarvoor heeft hij wel een hoop broertjes en zusjes nodig die de boel voorbewerken.
Poeh dat is wel heel ver gezocht. Ik denk dat het verwaarloosbaar is dat je hier zwanger van wordt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, een vrouw kan niet zwanger worden van een natte plek in de man z’n broek.

Een zaadcel is geen elektriciteitsgolf, bij elektriciteit zouden natte plekken extra goed geleiden, maar om zwanger te worden terwijl beiden hun kleding áán hebben en enkel natte plekken elkaar raken?
Als dat gebeurt, is dat een gigantisch groot wonder!

Als er niet meer en niet minder is gebeurd dan wat je schrijft, dan kun je je echt gerust stellen dat de kans dat Sinterklaas vanavond nog bij je aanbelt, en een schip vol cadeautjes bij je brengt: net zo groot is als de kans dat je zwanger wordt van een mannelijke en een vrouwelijke natte plek op kleding.
Daarvoor is toch echt ietsje meer diepgang nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan, maar de kans is erg klein.
je moet je bedenken dat het sperma in de vagina terecht moet komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, zo kan een vrouw niet zwanger raken. het zaad moet diep in de vagina worden ingebracht en door de kleren heen lukt het echt niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
grote onzin,zaad kan dan hard zwemmen maar tegen stof in zwemmen en dan ook nog je vagina vinden en dan ook nog je maagdenvlies doorboren om binnen te komen ,nee....dat zij fabeltjes.:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet er wel een heel sterk zaadcelletjes tussen zitten wil die zich door 3 lagen heen werken.Bovendien als het al zou kunnen dan waren we allang van deze aardkloot gevallen wegens een ernstige overbevolking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrij logisch...zelfs met voorvocht kun je zwanger raken.er zwemmen als het goed is honderden zaadjes in je sperma.
Dus....er is zeker kans op bevruchting.Maar niet zo direct als "gewone"echte geslachtgemeenschap
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
DIT MEEN IK BLOEDSERIEUS, hoe elastisch en welke dichtheid had het ondergoed.
Als het ondergoed erg rekbaar en open van structuur was, kan het "mee naar binnen gedrukt" zijn en bij een ejaculatie op het moment supreme, kunnen dus genoeg zaadjes diep genoeg binnen gebracht zijn.
Vooral bepaald lingerieachtig ondergoed voor mannen en vrouwen hebben zo weinig "om het lijf " dat een indringing met ejaculatie daardoor nauwelijks gehinderd wordt.
Zaadcellen zijn echt heel erg klein , ongeveer 1/100 zo groot als een eicel EN beweeglijk, een onderbroek van "pantyachtige" stof wordt dan moeiteloos genomen.
Denk ook aan voorvocht en zaad aan je vingers, als je daarmee in de vagina komt, kun je zwanger raken zonder dat een lid binnengedrongen is en er technisch gesproken dus geen geslachtsverkeer geweest is.
Sommigen mensen worden haast niet zwanger, wat met een kinderwens erg triest is en sommige stellen kunnen elkaar al zwanger worden als ze "naar elkaar kijken ".
De vruchtbaarheid kent daarin een enorme bandbreedte.
Zijn jullie dus erg vruchtbaar (voor elkaar) dan wordt je heel erg gemakkelijk zwanger.
Bedenk ook, daar waar het geslachtdeel spreekt, het verstand zwijgt, je kunt dus zo opgaan in elkaar dat je even geen besef meer hebt over het eigen handelen.
Het is dan ook niet voor niets in een wip gebeurd......