Als mannen grotere testikels hebben, is het volume van hun ejaculaat dan ook meer?

Toegevoegd na 1 uur:
Als het zaadvocht door de prostaat wordt aangemaakt, kan dan worden gezegd dat hoe groter de prostaat is, hoe groter het volume van het ejaculaat wordt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Ook de grootte van je prostaat maakt niet uit. Er zijn mensen met een vergrote prostaat door ziekte en die hebben niet opeens meer ejaculaat.

Wat wel uitmaakt is of je (kort) er voor al eens bent klaargekomen. Het wordt steeds minder omdat je lichaam nieuw ejaculatievocht moet aanmaken. Het kan ervolgens mij ook aan liggen hoe opgewonden je bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee. Het vocht wordt geproduceerd door je prostaat. Testikels zorgen voor het zaad.
11 jaar geleden
Ik sluit me aan bij het gegeven antwoord. Sperma worst
bij de zaadlozing uit de penis geloosd. De zaadcellen worden aangemaakt in de teelballen en rijpen in de bijballen. Bij de menselijke zaadlozing bevat sperma 1 tot 3% zaadcellen. De rest is vocht, afkomstig uit de prostaat en zaadblaasjes.