Ik weet niet wat ik moet doen in deze situatie?

Ik heb op dinsdag 7 maart onbeschermde sex gehad. Hij kwam niet in mij klaar maar er is natuurlijk altijd kans dat er voorvocht binnen is gekomen. Ik slik zelf al heel lang de anticonceptie pil en heb binnen 24 uur na de sex de morning afterpil genomen. Dit is gebeurt tijdens mijn stopweek die op maandag was begonnen (zondag laatste pil). Daarna was het voor mij afwachten tot ik bruine afscheiding kreeg, nadat ik dit zag heb ik gelijk de huisarts gebeld en ben ik daarnaartoe geweest. Na het verhaal uit te hebben gelegd zei de dokter dat de kans heel minimaal was dat ik zwanger zou zijn en werd daarna op verwachte dag ongesteld alleen had ik heel veel buik krampen (meer dan normaal) maar wel minder bloed en ik zocht dat toen op op internet alleen ben ik helemaal gestressed erdoor geraakt. Wat kan ik het beste doen?

een jaar geleden
3.2K
Castle
een jaar geleden
Op het internet lees je vaak van die 'horror'-verhalen en die zijn niet specifiek op je toegepast. Je hebt er goed aangedaan om naar de huisarts te gaan. De 'extra' krampen kunnen ook komen omdat je je zorgen maakt. Stress en zorgen maken alles uitvergroot. Het is wel een les voor de toekomst want niet alleen zwangerschap maar ook een soa maakt veel dingen moeilijker. Als je nog twijfelt kun je een zwangerschapstest doen of wederom de huisarts vragen om raad. Daar zijn ze voor. Wees voorzichtig de volgende keer.
tinus1969
een jaar geleden
Je hebt de morning after pil geslikt terwijl je al beschermd was door de gewone pil, in je stopweek (sowieso de laagste kans op zwangerschap). Je lichaam is dus nu helemaal overstuur van de grote hoeveelheid hormonen in de morning after pil (vergelijkbaar met een jaar de pil slikken, maar dan in een keer). Je kunt nog eens een zwangerschapstest doen, maar waarschijnlijk is dit nu gewoon 'uitzitten' tot al die hormonen weer uit je lijf zijn en je lijf weer stabiel is.

Antwoorden (1)

Als jij de pil volgens schema slikt, en geen last hebt gehad van diarree of braken, dan ben je in je stopweek ook gewoon beschermd.

MAP nemen was niet nodig geweest.

Je lichaam is nu even van slag door de extra hormonen, en waarschijnlijk ook je stress.
Wacht gewoon af, je hoeft verder niks te doen.
Ritsuka
een jaar geleden