Doet een biopt van de schede pijn ?

Ik was vandaag bij de huisarts en hij stuurde mij door naar de gynaecoloog.
Hij vermoed dat ik lichen sclerosus heb, maar er zit ook een afwijkend plekje en daarom stuurd hij mij door naar een gynaecologie.

Maar nu heb ik gegoogled en lees dat als ze het niet vertrouwen en biopt gaan doen.
En nu ben ik zo bang omdat ik bang ben dat het pijn doet.
Om eerlijk te wezen durf ik niet eens meer naar gynaecoloog.
Want toen ik bevallen was van mijn 2 kinderen ben ik alle 2 de keren ingeknipt en dat deed ook heel erg pijn.

Toegevoegd na 3 dagen:
Vrijdag moet ik naar de gynaecoloog jullie horen nog van mij hoe het is verlopen bedankt alvast voor alle reacties

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Kristal
13 jaar geleden
Nou, ik ben heel benieuwd, en probeer je maar niet teveel zorgen te maken hoor, je bent er mooi voor het weekend van af :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sluit me aan bij Kristal.

Het beste antwoord

Als dat een hapje nemen is, valt dat reuze mee.
De gynaecoloog vraag je om te hoesten en dan merk je er niets van.
Tijdens die hoest neemt hij/ zij dat hapje.
Je kan wel een beetje bloed verlies hebben na die tijd.

Ga er wel naar toe want het valt echt mee.

Wees sterk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Inknippen en een biopt is iets heel anders! Ik weet niet of het pijn doet maar ik zou het wel laten doen, voor je eigen gezondheid en voor je kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor u reactie, ik ga wel maar ik zie er heel erg tegen op.
Een biopt is een klein stukje dat ze uit het weefsel "knippen". Soms bloed het een beetje en dat voel je een beetje, maar het hoeft niet te bloeden en pijn te doen. Je kunt het niet vergelijken met een knip. Ik was heel erg zenuwachtig, maar het viel ontzettend mee. Je moet er ook maar bij denken, dat het goed is dat het wordt nagekeken. Na de bioptjes heeft de gynaecoloog bij mij de "slechte" plekjes weggeschroeid en ook dat viel mee. Daarna was gelukkig alles weer goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor u reactie, doet plassen pijn na de biopt en het schroeien ?
Kristal
13 jaar geleden
Na de biopt voel je er niets van bij plassen, het wondje zit daar niet vlakbij.
Hoe is dat na het schroeien Appeltje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na het schroeien ook niet Kristal.
Ik heb het pas ook laten doen, om dezelfde reden; lichen sclerosus. Ik zag er ook heel erg tegenop maar het valt heel erg mee. Het is lastiger voor mij om me te ontspannen bij de biopt als dat het pijn doet. En ook ik ben 2 x ingeknipt dus snap je vergelijk, maar het is echt niet te vergelijken.
Ga nu maar naar de gynaecoloog want juist bij deze klacht moet je dat niet laten versloffen. Als het Lichen Sclerose zou zijn kunnen ze het stoppen, en het is belangrijk dat ze dat stoppen in een zo snel mogelijk stadium maar dat zal jij ook wel weten. Dus vat moed, en ga zo gauw mogelijk. En beter even een biopt laten doen om zeker te zijn. Wie weet gaat het net als bij mij en blijkt dat het iets onschuldigs is! Dat wens ik je nou echt van harte toe.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doen ze dat meteen een biopt nemen , dus meteen bij de eerste afspraak of moet ik nog een keer terug komen en doen ze dat zonder verdoving ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit gebeurt met een apparaat dat ze niet altijd standaard op de poli hebben staan. Bij mij stond het er toevallig wel en is het meteen tijdens het consult gedaan. Ze doen dat zonder verdoving. Er is een speciaal spreekuur voor dit soort ingreepjes.
Kristal
13 jaar geleden
Bij mij onderzocht de gyneacoloog mij alleen de eerste keer en nam wat huidschilfers af, waar je niets van voelt. Het is net als wanneer iemand over de huid van je arm aait. Ik moest een andere keer terug voor de biopt, en in mijn geval ging het zonder verdoving maar ik vond het lastiger me te ontspannen als dat het echt pijn deed.
Maar weet je, in elk ziekenhuis is het weer anders. Dus wat ik je echt zou adviseren is een lijstje maken van alle vragen waar je mee zit en dan, wanneer je de afspraak maakt, die vragen ook stelt. Dat is heel gewoon hoor en dat moet je ook echt doen. Sorry voor deze late reactie want ik had al eerder deze reactie aan je gegeven omdat ik begrijp waarom je nerveus bent en ik je daarom snel wilde antwoorden. Maar blijkbaar is het gisteren mislukt.
Hé, het komt wel goed joh, maak nou die afspraak maar.