Het is geen ziekte, het is een sexuele voorkeur. Homosexualiteit past binnen onze moderne sociale normen en waarden, en pedosexualiteit simpelweg niet. In die context kan worden gesproken van een afwijking, maar 'ziekte' is geen correcte term...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Homo zijn is een keuze van sexse. Pedosex is met kinderen en met kinderen hoor je geen sex te hebben als volwassenen
13 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
-min
Iemands sekse is iemands geslacht.
Homoseksualiteit is geen keuze. Dan zou bijna geen homo dat kiezen. Het is een voorkeur. Net zoals dat jij nooit gekozen hebt wat je lievelingskleur of je lievelingsmuziek of eten was zo heeft een homo nooit gekozen voor zijn seksuele voorkeur. Dat seksuele handelingen met kinderen in het algemeen verboden zijn klopt. Er zijn echter ook landen waar dat geldt voor seks tussen twee mannen (of twee vrouwen). Ook een pedofiel heeft niet gekozen voor zijn seksuele geaardheid, ook had deze dan wel anders gekozen.
het is geen van beide een ziekte, het is een voorkeur voor sexe
alleen homosexualiteit zijn geen geen kinderen mee gemoeid, en met met pedofilie wel..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt niet.. kijk maar op wiki
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat klopt er precies niet, Steve?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind pedosexualiteit wel degelijk een ziekte(of liever gezegd vind ik dit persoonlijk een misdaad). Het is nooit een gelijkwaardige relatie tussen een kind en een volwassene.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@deirdre: zie mijn reactie op TrueBeauty: juist als je pedoseksualiteit een ziekte noemt, suggereer je dat de dader niet verantwoordelijk is voor zijn acties. Het is een misdaad, iets waar de dader voor verantwoordelijk is en voor gestraft moet worden, niet een ziekte, waar de dader niets aan kan doen en waar hij bij geholpen moet worden.
Homosexualiteit was vroeger wel een stoornis. Nu niet meer, omdat de ideeen erover radicaal veranderd zijn. Gelukkig maar. Helaas is nog niet iedereen daarvan overtuigd. Pedosexualiteit wordt door de samenleving afgekeurd en het is ook niet goed voor kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat bij pedosexualiteit niet alleen de sex tot voorkeur behoort, maar juist de dwang/machtsmiddel, zonder daarbij rekening te houden met een ander.

Homosexualiteit , welke gelijk staat aan hetrosexualiteit, gebeurt over het algemeen op vrijwillige basis, en heeft buiten sex niets met elkaar te maken.

Het is hetzelfde als je zou vragen: waarom is 2 appels eten wel gezond en 2 slagroomgebakjes niet, het is toch beide eten?

Pedosexualiteit kun je vergelijken met een verslaving, het is kennelijk onbedwingbaar, en daarom zul je deze mensen moeten blijven volgen, hun leven lang, zodat veel leed bespaart wordt. Elk slachtoffer is er een teveel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
homosexule zouden kunnen zeggen waarom is hetro een ziekte?hoeveel getrouwde mannen zijn niet gay?.volgens mij zijn pedo,s tamelijk labiel.al die ophef de laatste tijd over de kerk,en de misbruik,als ze weten waar ze aan beginnen,waarom nemen ze dan geen pil in.chemische castratie.wat ook geld voor de andere pedo,s.het is dus volgens mij een behoorlijke storing
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan hier geen touw aan vastknopen. Wat bedoel je precies?
Heteroseksualiteit en homoseksualiteit zijn normale geaccepteerde geaardheiden in onze maatschappij, dus niet schokkends of bijzonders.

Maar pedoseksualiteit is iets wat voor een normaal mens niet onder het kopje "normaal"geplaatst kan worden.
Net als necrofilie en sex met dieren bijvoorbeeld, en word dit al snel bestempeld als ziekte of geestelijke afwijking!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn beide geen ziektes, maar eerder een soort aanleg waarmee je geboren wordt. Over niet te lange tijd weten we of het genetisch bepaald is. En mocht dat zo zijn dan over een nog langere tijde passen we het gen gewoon aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pedosexualiteit is geen ziekte, maar ook een soort geaardheid. Ze zijn dan ook, evenals homosexuelen, niet te "genezen". Het verschil is, dat homo's "het" gewoon met volwassenen doen, dat is dus niet strafbaar, maar pedo's vergrijpen zich aan kinderen en sexualiteit met minderjarigen is (voor meerderjarigen) wel verboden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry hoor, maar ik vind het ziek als je kinderen gebruikt voor je eigen sexuele genoegens, het is nooit en dan echt ook nooit een gelijkwaardige relatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoort mij ook niet zeggen dat het normaal of oké is. Ik vind ook dat de maatschappij beschermd moet worden tegen een pedo die zich aan een kind vergrepen heeft. Door verplichte opname in een inrichting bijvoorbeeld. Maar weet jij hoeveel er vrij rondlopen die hun lusten kunnen beheersen ? Dat zullen we nooit weten, want een pedo is pas een pedo wanneer hij als zodanig ontmaskerd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap je wel, maar ik vind pedofilie/pedosexualiteit een zwaar gestoorde ziekte. Ik vind het geen geaardheid. Daarom reageerde ik op je antwoord.
70 jaar geleden werd homosexualiteit ook als ziekte beschouwd, hoe denkt men over 30 jaar over pedofilie?

Als men homofilie toen een ziekte vond, net zoals men nu pedofilie een ziekte vindt, dan zullen we over 30 jaar geen oordeel meer 'mogen' hebben over pedofielen..stel je voor!

Zolang de mens zijn begeerte blijft nastreven zullen er altijd mensen zijn die hun sexuele voorkeur op/met gelijke geslachten, kinderen of dieren praktiseren...of misschien fruit?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rationeel gezien komt het uit hetzelfde voort.
Het is maar net het maatschappelijke kaartje dat er aan hangt. Bij de Oude Grieken was het normaal dat oude mannen het met onvolwassen mannen deden. Onder andere (lees: vooral) door de Katholieke Kerk komt het dat het dat veel dingen in de ban werden gedaan. Homoseksualiteit was een eeuw geleden net zo verwerpelijk als pedofilie.
De maatschappelijke opvatting is nu dat kinderen zich niet kunnen verdedigen, niet goed weten wat ze zelf willen en makkelijk(er) te manipuleren zijn, en er dus altijd sprake is van één iemand die voor twee personen een keuze maakt.
Bij homoseksualiteit is er sprake van instemming door twee (of meer kan ook;) personen. Bovendien doen ze er niemand kwaad mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pedosexualiteit valt volgens de DSM-IV wel onder psyschie stoornis.

Maar homofilie en pedofilie zijn 2 totaal verschillende dingen.

Eeen relatie tussen 2 mensen van het zelfde geslacht is gebaseerd op wederzijdse liefde en zitten op het zelfde verstandsniveau.

Pedofilie is gebaseerd op LUST ,seksuele lust, en is er sprake van slachtoffers

Het doet me soms zeer als lesbienne dat mensen wel een denken dat het hetzelfde is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kun je homofilie en pedofilie nu met elkaar vergelijken? Een doorsnee homo zal, net als een doorsnee hetero, graag een goeie relatie willen op gelijkwaardige basis. Met iemand van hetzelfde geslacht weliswaar, maar dat doet niets af aan het feit dat we hier over puur menselijke, normale verlangens praten. Wil een pedofiel een langdurige liefdesrelatie met een kind? Lijkt me lastig, want kind blijft geen kind. Een pedofiel wordt juist aangetrokken door de onschuld én machteloosheid van een kind. Die machtsverhouding maakt het zum kotzen. Maar, zoals SuzyQ al zegt: niet ziek!