Kan een vrouw nog zwanger worden nadat ze ongesteld is geweest, terwijl ze kort daarvoor seks heeft gehad?

Hallo,

Stel.. een vrouw heeft onbeschermde seks met een man gehad maar zij nam op dat moment wel de pil. Hierna word de vrouw wel gewoon keurig de eerstvolgende keer ongesteld, volgens haar cyclus.

Kan het zijn dat zij alsnog een kans heeft om zwanger te zijn door deze onbeschermde seks voor haar laatste ongesteldheid?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

Elke maand opnieuw maakt een vrouw intern een laag op waarin een eitje kan nestelen, die laag verlies je als het eitje onbevrucht is en niet kan innestelen. Dat zijn je regels. Je lichaam begint opnieuw aan het aanmaken van die laag slijm en bloed en zo gaat het maand na maand door.

Een vrouw is vruchtbaar grofweg zo'n twee weken voor de regels komen ( toevallig ook zo'n twee weken na de regels bij een 28 dagenrotatie )

Sperma van een man kan maximaal een dag of vijf overleven in de vrouw.

De pil is een vrij betrouwbare methode als je ze goed gebruikt. Daar ga ik van uit dat je dat wel gedaan hebt.

De onbeschermde seks heeft vorige maand plaatsgevonden... laat ons zeggen dat het gaat over 4/5 weken geleden. Dit zeg ik omdat er al een keertje regels zijn voorbij gegaan.
Normaal gezien kan sperma zo lang niet overleven.
Het zou in je lichaam moeten gebleven zijn tijdens de regels, enkele weken daar verder te overleven om de volgende cyclus pas een eitje te bevruchten.

Vrij zeker dat je, als alles zo gaat als hierboven, niet zwanger bent geworden de afgelopen vruchtbare periode van iets dat al meer dan 4/5 weken geleden gebeurd is.

Wat wel kan,...
Je bent de vorige keer zwanger geworden, dus nu al een maand ver, en je had de vorige keer geen regels maar innestelingsbloedingen.
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Volgens mij weet jij nog niet hoe de anticonceptiepil werkt, want je beschrijft hoe een normale menstruatie verloopt. Dit is niet van toepassing op een vrouw die de pil slikt.
nounka
9 jaar geleden
Eisprong blokkeren, baarmoeder minder aantrekkelijk maken voor 'moest er toch een eitje geweest zijn' en dikkere laag slijm en bloed zodat sperma minder goed de weg kan vinden.
De gevolgen van de pil. Daar lees je ook dan wel in dat 'een eitje' een mogelijkheid is.
Want er zijn nog altijd 9% van de nemende vrouwen die zwanger worden met de pil. Al die eitjes zijn er geweest, de spermakes hebben doel getroffen, die zijn in kunnen nestelen,...
In dat geval volg je de normale regels van de normale regels. Daarbij moet ik wel zeggen
Als ze die goed nam,... 99% zeker dat is nog niet 100%.
Bij vergetelheid en zo meer is het nog maar 91% ( ongeveer ) accuraat,... Misschien had ik in mijn uitleg niets moeten zeggen over die pil
In mijn ogen was het 4 weken na datum,... sperma kan niet meer overleven ( tot de eerste regels, tijdens je regels tot de volgende vruchtbare dag ) tot op die bewust dag van meer belang.
Je zegt dat een vrouw seks heeft gehad, en daarna ongesteld is geworden. Dan is ze dus niet zwanger geraakt van deze keer seks.

In theorie zou het kunnen, wanneer zij een zeer korte cyclus heeft, en daarmee al een eisprong tijdens de menstruatie (dan is haar cyclus bijvoorbeeld korter dan drie weken), en de seks vlak voor de menstruatie plaatsvond. Seks bijv op dag -1 (1 dag voor menstruatie), cyclus van 18 dagen, dus ovulatie op dag 4, dan kan in theorie het sperma zo lang overleefd hebben. Deze kans is echt nihil, aangezien je baarmoeder zichzelf leegt tijdens de menstruatie.

Ook schrijf je dat de vrouw de pil slikte, dan heeft er (in theorie) helemaal geen eisprong plaatsgevonden, dus is een zwangerschap in dit verhaal uitgesloten.
Wonderen der natuur daargelaten.....