Wat is het exacte verschil tussen de vulva en de vagina?

Graag serieuze reacties

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
8.1K
Antoni
5 jaar geleden
Hier https://nl.wikipedia.org/wiki/Vulva en hier https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5c/Female_genitalia_marked.JPG vind je een foto waarop je duidelijk het verschil ziet.

Antwoorden (2)

De vulva is het uitwendige deel van het vrouwelijke geslachtsorgaan. Hiertoe behoren de schaamlippen, de clitoris, de uitgang van de urinebuis en de opening van de vagina.
De vagina is een opening die aan de binnenkant van je lichaam uitkomt bij je baarmoeder.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dankje! Als je het zo bekijkt? is het dan mogelijk om met je vinger je vulva binnen te gaan?
Erna55
5 jaar geleden
Je kunt met je vinger tussen je schaamlippen en het eerste deel van je vagina in.
De vulva is het hele uitwendige gedeelte van het vrouwelijke geslachtsorgaan. Hieronder vallen de venusheuvel, clitoris, plasbuis, binnenste (schaam)lippen, buitenste (schaam)lippen, ingang van de vagina, het vestibulum/voorhof van de vagina (het gebied tussen de binnenste lippen) en het perineum (het gebied tussen de vagina-ingang en de anus) . Vaak wordt er gesproken over de kleine en de grote (schaam)lippen.
De vagina is onderdeel van de inwendige vrouwelijke geslachtsorganen en de vulva is juist het uitwendige gedeelte.
De vagina is onderdeel van de inwendige vrouwelijke geslachtsorganen. De andere onderdelen hiervan zijn de baarmoedermond, baarmoederhals, baarmoeder, eileiders en eierstokken .De vagina vormt de verbinding tussen de baarmoeder en de buitenwereld.