Hoe kan ik wel klaarkomen?

Tijdens de sex, beffen en vingeren kom ik niet klaar. Als ik zelf vinger lukt het wel, maar ik zou ook graag een keer klaar willen komen tijdens de sex. En dat zou ook fijner zijn voor mijn vriend. Weet iemand hoe het komt dat ik niet klaar kan komen en hoe ik dit dan wel kan doen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4K
Ritsuka
6 jaar geleden
Als je nou een standje doet waarbij je kan vingeren tijdens de penetratie, wil dat wel?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Laat je vriend je precies zo vingeren als je zelf ook vingert. Ben je wel genoeg ontspannen? Vaak zijn vrouwen niet ontspannen genoeg of nog niet opgewonden genoeg om een orgasme op te bouwen. Ook als er bijvoorbeeld van uit jezelf veel druk op ligt om klaar te komen, werkt dat averechts. Klaarkomen via penetratie lukt veel vrouwen niet, maar vingeren/beffen moet zeker wel lukken. Je kunt jezelf vingeren tijdens het spel, of je vriend het laten doen zoals je het lekker vindt. Bij beffen ook ontspannen en hem de juiste hoeveelheid druk uit laten oefenen en de juiste plekjes laten opzoeken. Of gebruik eens een speeltje om samen te gebruiken.

Antwoorden (1)

Op deze website http://www.nvsh.nl/problemen/anorgasmieVrouw.htm vind je hiervoor de onderstaande adviezen:

"Niet kunnen klaarkomen (anorgasmie)

(...)

Wat is er aan anorgasmie te doen?

◾ Men moet eerst nagaan of de oorzaak van het niet klaarkomen gelegen is in het geen zin hebben. Dat is iets anders is dan anorgasmie, maar als er geen zin is blijft het orgasme natuurlijk helemaal uit. Het gebrek aan zin kan verschillende oorzaken hebben, die onder ogen gezien moeten worden. De eenvoudigste oorzaak van geen zin hebben kan gelegen zijn in medicijngebruik of testosterontekort, maar er kunnen allerlei andere oorzaken zijn.
◾ Als er wel zin is, moet je je afvragen hoe vaak je elkaar aanraakt of aanhaalt, met elkaar zoent en streelt, wie daarbij het meeste initiatief toont en wie het meest afwijst.
Je kunt dan een paar maanden alleen maar vrijen zonder neuken, om van het idee af te komen dat vaginaal stoten zonder meer tot een vrouwelijk orgasme leidt.
◾ De vrouw moet actief leren zijn, zichzelf verkennen en bevredigen. Een vibrator kan hierbij van nut zijn. Ook bij het vrijen moet ze zich actief opstellen, niet verwachten dat de partner haar bevredigt. De partner moet niet alle verantwoordelijkheid op zich nemen, de eigen verwachting relativeren.
◾ Niet aan vrijen beginnen met de gedachte een probleem te gaan verhelpen. Veel beter is het om een tijdje te vrijen zonder klaar te komen, en dan te stoppen, bewaren voor de volgende keer, zodat je elke keer weer zin hebt in plaats van ertegen op te zien. De volgende keer kan over een half uur of over een paar dagen zijn.
◾ Er zijn geen drankjes of pillen die ineens helpen, wel is het goed om van te voren zoveel mogelijk zin te creëren door een prettige sfeer, uiterlijk en kleding, en de juiste stemming.
◾ Als het niet op eigen houtje lukt, kan het zinvol zijn eens een seksuoloog te raadplegen."
6 jaar geleden
Antoni
6 jaar geleden
Verder vind je nog op die website: "Wat zijn de oorzaken van anorgasmie? ◾ Ook zonder de eis dat er door neuken klaargekomen moet worden, kunnen vrouwen moeite ervaren met klaarkomen. Niet alleen bij het vrijen, op welke manier ook, maar zelfs in hun eentje.
De seksuologie onderscheidt een aantal oorzaken, zoals beschadiging van bepaalde zenuwen na een ongeluk, door ontstekingen, dwarslaesie, ms, na operaties, o.a. het verwijderen van de baarmoeder. Verder kan er sprake zijn van een te lage hoeveelheid testosteron in het bloed of een ziekte van het hormoonstelsel. Ook moet gekeken worden naar de invloed van medicijnen, waaronder de pil. Al met al is hier nog weinig met zekerheid over bekend, echt veel onderzoek is er niet naar gedaan. Er moet dus per individu door een arts/seksuoloog naar gekeken worden.
Als bovengenoemde mogelijke oorzaken zijn uitgesloten, kijkt de seksuoloog naar andere aspecten.
◾ Wie het niet bij zichzelf kan lukt het bij een partner meestal helemaal niet. De therapie ligt hier voor de hand: de vrouw moet leren aan zelfbevrediging te doen.
◾ Er wordt niet goed gevrijd, men is te ruw of streelt op de verkeerde plekjes of met de verkeerde techniek. Men moet dus kennis nemen van de anatomie, bijvoorbeeld de plaats van de clitoris ten opzichte van de vagina, en men moet de seksuele respons bij de ander leren herkennen.
◾ Het kan ook zijn dat de vrouw moeite heeft in een zogenaamde ‘solo’fase te komen. Om klaar te komen moet je even niet op de ander letten, het moet dus lijken op wat je doet als je alleen bent.
◾ Angst voor controleverlies is ook een bekend verschijnsel. Dit komt door algemene geremdheid, onbewust onveilig gevoel bij de partner, maar wordt ook wel verklaard uit negatieve en onplezierige sekservaringen.
◾ Het probleem wordt verergerd door te veel piekeren van te voren, zichzelf observeren, niet opgaan in het vrijen maar als een toeschouwer aanwezig zijn.
◾ Stellen hebben vaak al verkeerde oplossingen bedacht: hij houdt zijn orgasme op, en kan langdurig doorgaan, hetzij met neuken hetzij met manuele of orale activiteit. Als dat niet lukt kan men in een spiraal terechtkomen waarin gevoelens van mislukking en irritatie door elkaar spelen."