Waarom zou je ? Implanon is een prima voorbehoedsmiddel, dat alle eventuele andere redenen om de pil te slikken (menstruatie uitstellen, buikpijn en pms-klachten, huidproblemen) al prima ondervangt.

Zou je de pil er naast slikken , dan zou dat net zoiets zijn als twee pillen slikken : geen extra veiligheid, wel extra hormonen in je lijf, en het is nog steeds maar de vraag of dat verstandig is. Niet voor niets zijn pillen zo licht mogelijk gedoseerd.

Wil je liever de pil, laat dan eerst je implanon verwijderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom geen extra veiligheid?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk geen extra veiligheid omdat de pil eigenlijk 100% veilig is volgens de artsen (mits goed gebruikt), dus waarom zou je meer dan 100% veiligheid willen... (als dat al zou kunnen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is niets 100% veilig, zelfs sterilisatie niet. Er zijn heel veel kinderen geboren dwars door een goed gebruikte pil heen. Ook met implanon worden er kinderen geboren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Overleg het met de arts, zou ik zeggen. Misschien vindt hij het prima, vooral als je een pil krijgt voorgeschreven die vooral goed helpt bij acne (de Diane ofzo).
de grap is natuurlijk dt in Implanon en Prikpil alleen progesteron zit, en in pillen oestrogeen ; dat heeft natuurlijk wel meer impact op acne.
De eerste week na het inbrengen, als het staafje tenminste niet wordt ingebracht tijdens de stopweek. Anders heeft het geen zin en zou je een overdosis progesteron in je lijf krijgen, met alle risico's vandien.

Of het moet zo zijn dat een endocrinoloog jou dit voorschrijft omdat je een zeldzame hormoonafwijking hebt waarbij deze twee methoden juist in combinatie gebruikt moeten worden, maar anders niet. Implanon geeft een hormoon af dat ook in de pil zit. In de pil zit nog een tweede hormoon zodat je een stopweek kunt houden en zo ook je onttrekkingsbloeding kunt 'regelen'. Implanon heeft maar één type hormoon nodig omdat het continu wordt afgegeven, al is de keerzijde daarvan dat je onregelmatig bloedverlies kunt krijgen (en het ook helemaal kan stoppen, maar hier heb je dus geen controle over). Maar je moet niet twee hormonale anticonceptiemethoden door elkaar gaan gebruiken, dat is niet alleen niet nodig maar het verhoogt ook de risico's van de hormonale anticonceptie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb al 12 jaar implanon en heb vrijwel nooit last meer van bloedingen. Als ik aan mijn buik voel dat er zo'n ongesteldheidsbuikpijntje zit, slik ik er 2 dagen de pil bij en voila...over...en mijn huisarts weet dit en vindt het niet schadelijk...dus het kan wel voor zover ik weet.
mogelijk? ja.
verstandig? nee

beide geven min of meer het zelfde effect. dus gelijktijdig slikken heeft geen voordelen.
is het gezond? absoluut niet het langdurig overmatig gebruik van hormonen schaad de vruchtbaarheid