Is er kans dat ik niet meer beschermt ben door de pil?

Ik neem de pil al een aantal jaren en slik ook door af en toe.
Ik slik altijd 3 strips door en neem dan een stopweek, mijn arts heeft mij verzekerd dat dit gezond is.
Ik ben nu gisteren de pil vergeten en heb hem 13 uur na het normale tijdstip ingenomen. Ik zit in de 'eerste' pilweek. Volgens verschillende sites is het verstandig om in de eerste week als men de pil pas na meer dan 12 uur inneemt een morning after pil te gebruiken.
Moet ik nu een morning after pil aanschaffen of ben ik nog beschermd omdat ik doorslik en het technisch niet de eerste week is?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
7 jaar geleden
als je niet seksueel actief bent in deze periode, is het onzin om de MAP te nemen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
maar dat ben ik wel.
wat dan?
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Mag ik vragen waarom je 3 maanden de pil slikt en dan 1 week stopt? Wat is daar het doel van? Kun je dan niet net zo goed gewoon helemaal niet stoppen? Geen kritiek hoor :-) Ik vroeg het me gewoon af. Ik gebruik al 12 jaar de prikpil en word al 12 jaar helemaal niet meer ongesteld. Vrijheid blijheid :-D
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met de pil kun je last krijgen van doorbraakbloedingen als je te lang doorslikt.
om de 3 strips/maanden een stopweek voorkomt een doorbraakbloeding die heviger is dan een stopweek.
Dan heb ik liever om de paar maanden een kleine bloeding dan een heftige, pijnlijke die ook nog onverwachts komt.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Oke. Ik wist niet dat dit kon. Misschien is de prikpil dan ook iets voor je. Ik heb nog nooit een bloeding gehad. Behalve in de eerste maand toen ik er mee begon. Daarna nooit meer. En ook geen buikpijnen meer. Of de andere ongemakken die met de menstruatie gepaard gingen. Chagrijnig heb ik nooit gehad...maar vreetbuien! Niet normaal. Allemaal geen last meer van.
Ritsuka
7 jaar geleden
Ik doe hetzelfde 2-3 strips en dan stopweek.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heeft geen invloed op jouw vruchtbaarheid. Wat wel belangrijk is, dat je de stopweek altijd inpland in week 4 van de normale cyclus. Dat wil zeggen dat je niet zomaar ergens een week stopt. Verder is de kans om doorbraakbloedingen vergroot.
Ritsuka
7 jaar geleden
@Flavour waarom moet je volgens jou een stopweek in week 4 van de normale cyclus doen?
Hoe weet je wat je normale cyclus is?

Het beste antwoord

Je bent gewoon beschermt. Dus maak je geen zorgen :) je lichaam is aan de pil gewend dus die kans is nihil.