Een bordeel heeft geen wettelijke geheimhoudingsverplichting. Een bordeel heeft wel een groot commercieel belang tot geheimhouding. Als bekend zou worden of alleen het gerucht zich zou verspreiden onder hoerenlopers dat een bordeel niet discreet is, zouden de inkomsten (vaste klanten) zeer snel teruglopen. Zelfregulering door de markt noem je dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Moreel" gesproken wel. Discretie voorop. Dit geldt eigenlijk ook voor bijv. taxichauffeurs. Motto: "waar je van vreet wordt niet over geluld!"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet volgens de wet, maar als ze te "loslippig" zijn over wie hun klanten zijn dan verliezen ze heel wat klanten. En dan zijn ze zo failliet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat elk beroep wel een soort geheimhoudingsplicht heeft. Het is niet netjes als je bijv. als verkoper zegt tegen mensen uit het dorp weetje je wel dat die en die voor zoveel euro aan kleding heeft gekocht. Dat trekt geen klanten en dat heeft een bordeel ook lijkt mij. Misschien praten collega's er onderling wel over maar voor de rest niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja een bordeel heeft een geheimhoudings plicht tegenover jou. Anders is het de laatste keer dat je daar geweest bent. Natuurlijk stoeit dit niet op een wettelijke basis. Dus ............ bkijf er maar beter weg.