Hoe kan het dat een penis verslapt net voor de penetratie?

Je doet een uitgebreid voorspel, dan kom je punt dat je wilt gaan penetreren. En dan verdwijnt de stijfheid in de penis waardoor dit penetreren niet mogelijk is.
Daarna klaarkomen dmv van aftrekken van de vrouw gaat prima.
Tijdens voorspel is penis ook stijf.
Gaat mis op het moment dat je de eikel voor de vagina zet en je naar binnen wilt gaan.

Relatie wel pas 2 weken. Beide komen we uit een lange relatie met veel trammelant van exen. Aan geilheid geen gebrek.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
33.5K

Antwoorden (2)

Vermoedelijk is het een gewenningsproces waar je nog door heen moet. Op het moment dat je met je nieuwe relatie aan het spelen bent, het voorspel, ben je in gedachten echt met elkaar bezig. Op het moment van penetreren zal je onderbewustzijn misschien bezig zijn met een ex (en bijkomende problemen). Geef het de tijd en geniet van een langer voorspel, en de tijd zal de rest in orde brengen.
8 jaar geleden
Ik citeer mezelf hier deels, want je probleem lijkt ontzettend veel op dat van de man die deze vraag stelde: http://www.goeievraag.nl/persoon-gezondheid/seksualiteit/vraag/315078/potentiemiddel#antwoorden

Allereerst: je probleem lijkt mij zeker geen fysiek probleem. Je kúnt namelijk een goede erectie krijgen,maar op het hoogtepunt krijg je raak je je erectie kwijt. Dat klinkt vooral als "performance anxiety": zenuwen.

Weinig dingen zijn zo dodelijk voor je erectie dan de gedachte "oh oh, hij wordt slap!" En in een nieuwe relatie kun je je toch een beetje bekeken c.q. beoordeeld voelen: "zal zij me wel goed vinden?" "wat als het niet lukt?".

Probeer dit eens: gewoon lekker ontspannen vrijen, en niet denken aan je erectie. Penetratie mag, maar hoeft niet. Grote kans dat je na een tijdje veel minder gestrest bent, en dan ook een betere erectie kunt behouden. Je zou zelfs af kunnen spreken dat je een tijdje vrijt zónder penetratie. Daarbij is meteen de druk eraf: je weet dat een goede erectie niet noodzakelijk in wat jullie daarna ook doen. Seksuologen gebruiken deze oefening als huiswerk bij allerlei soorten problemen. Dat gaat vaak nog een stapje verder, door de opdracht om een bepaalde tijd alléén te knuffelen en te strelen, en daarbij heel bewust de geslachtsdelen niet te betrekken. Zo leer je weer te focussen op het voelen, en zonder enige stress of prestatiedrang gewoon elkaar verwennen. Het hóeft natuurlijk niet zo ver te gaan dat je alléén maar knuffelt en streelt, maar je zou wel kunnen proberen wat er gebeurt als je afspreekt eerst een tijdje seks te hebben zonder penetratie. Je zult zien dat het vertrouwen geeft als je bijvoorbeeld bij handwerk of orale seks ineens merkt dat je wél een langdurige erectie behoudt.

Als het een probleem blijft, dan raad ik je aan om naar je huisarts te gaan. Soms is er iets anders aan de hand, zo kan een probleem met de bekkenbodem soms ook erectieproblemen veroorzaken, en dat is vaak goed te behandelen met gespecialiseerde fysiotherapie. Aangezien je wel een erectie kunt krijgen, is er waarschijnlijk geen echte erectiestoornis, maar het kan natuurlijk zijn dat er nog iets anders meespeelt. Ik weet niet of je medicatie gebruikt, maar het zou ook een bijwerking kunnen zijn, bijvoorbeeld. Je huisarts kan beoordelen wat er aan de hand is, je adviseren of je eventueel doorverwijzen voor verdere behandeling. Maar in eerste instantie denk ik dat dit iets is wat uiteindelijk zichzelf wel zal oplossen.