heeft een depressie invloed op de zaadlozing? er is geen medicatie

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Powergen
11 jaar geleden
Wat is de vraag?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of een depressie invloed heeft op n zaadlozing... Dat is de vraag.

Antwoorden (2)

bij een depressie verlies je de interesse toch in sex?Je kunt er ook niet zo meer van genieten zoals vroeger.De vermoeidheid en het gebrek aan energie die er ook nog eens bijkomen zullen inderdaad invloed hebben op sex in het algemeen mar ook op de zaadlozing ja
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Een psychiatrische stoornis, in het bijzonder de depressieve stoornis is een veel genoemde psychische oorzaak van seksuele problematiek.
Opwinding

Naast het verminderde verlangen komen ook opwindingsstoornissen vaak voor tijdens een depressie, bij 40% van de mannen en 50% van de vrouwen. In een Amerikaans onderzoek onder veertig tot zeventig jarige mannen kwamen matige tot ernstige erectiedisfuncties 1,82 maal vaker voor bij depressieve symptomen.

Orgasme

Orgasme problemen komen voor bij 15 % van de mannen en 20% van de vrouwen. Logisch is dat wanneer er sprake is van een opwindingsstoornis er vaak ook sprake is van een orgasme stoornis.

De verschillende fasen van de seksuele responscyclus hangen nauw met elkaar samen, en problemen in de ene fase geven vaak ook problemen in een andere fase. Vaak komen mensen dan ook in een vicieuze cirkel terecht. Zo kan een erectiestoornis er voor zorgen dat er sprake is van minder zin in seks."