sinds 1,5 jaar na het plaatsen van een spiraal ongesteld, 3 maanden oprij sinds ik een vriend heb, hoe kan dit?

sinds ik vorig jaar januari de mirena spiraal heb laten plaatsen, ben ik 1 of 2x ongesteld geweest. nu ik sinds 3,5 maand weer een vriend heb ben ik het bijna elke maand weer (normale cyslus) hoe kan dit??

Toegevoegd na 6 minuten:
1,5 jaar klopt niet. sinds vorig jaar januari heb ik de spiraal..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

Als het een hormoonhoudend spiraaltje is,... dan vind ik ervan dat het als bijwerking heeft dat het (tijdelijk) de regels laat verdwijnen.
Onder dat tijdelijk versta ik dat ze ook gewoon terugkomen na een tijdje.

Op een andere site lees ik dat de menstruatie afneemt en ... voor sommige helemaal kan verdwijnen. ( tot 20 % van de gebruikers )

En nog een andere site heeft het over onregelmatig bloedverlies als een bijwerking van spiraaltjes.

Mij lijkt dat dus vrij normaal dat je dit kan hebben. Ik ben geen arts of apotheek,... ik geef mijn mening na het zoeken op enkele sites. Als je zeker wil zijn weet je wie je moet gaan opzoeken.

Verder neem ik aan dat je de eerste controle ( na de eerste regels ) en je jaarlijkse controle ervan gedaan hebt en dat het nog goed zit en in orde is? Anders is dat natuurlijk de eerste stap om in orde te brengen en naar de arts te gaan.