kan ik de spiraal 100% vertrouwen ?

mijn vriendin heeft sins 2 maanden een spiraal ondertussen heeft ze ook een controle gehad en daaruit bleek dat het goed zit.

maar toch ben ik een beetje bang om dat zonder condoom te doen, het kan toch wel zonder ? dan gaat toch alles goed laat maar zeggen>

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
25K

Het beste antwoord

100 % kan je het niet vertrouwens er zijn van de misschien miljoen mensen tientallen zwanger geworden,en dat door een verkeerd geplaatste spiraal en je hebt een controle die goed is verlopen gehad. dus maak je geen zorgen de kans is zo nehiel dat het fout gaat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Hoe betrouwbaar is het?
Spiraaltjes zijn zeer betrouwbare vormen van anticonceptie. Van alle vrouwen die een koperspiraaltje ingebracht krijgen zal er in het eerste gebruiksjaar
hooguit één per honderd zwanger worden. Hoe langer het spiraaltje zit des te minder zwangerschappen er ontstaan. Bij het hormoonspiraaltje is de kans om zwanger te worden kleiner dan één op de duizend. Het hormoonspiraaltje is zelfs betrouwbaarder dan sterilisatie.
14 jaar geleden
de betrouwbaarheid van een spiraaltje is tussen de 97,9% en 99,8%. Daarmee is het een van de betrouwbaarste anticonceptie middelen. Je kunt er dus wel vannuit gaat dat het werkt, maar het lijkt mij begrijpelijk dat het zonder condoom toch wel even spannend is. Maar de cijfers liegen en de kans op bevruchting is dus wel héél klein. verder gaat een spiraaltje 5 jaar mee dus moet je ook niet gaan twijfelen of hij nog wel werkt na een paar maanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ben ik altijd benieuwd hiernaar. De betrouwbaarheid is tussen de 97,9 en 99,8 %. Is dat dan per KEER seks hebben of per JAAR ?
Als het per keer seks hebben is dan is het in twee jaar een grote kans op zwangerschap , plusminus 80% uitgaande van 1 x seks in de week ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het zijn cijfers op het totaal gebruik, dus niet over één keer gezien maar over het gebruik van één sessie met een spiraaltje, dus 5 jaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pfff dat klinkt toch wel beter... thanx.
Honderd procent garantie krijg je niet. Het spiraaltje fopt de de baarmoeder. Die zal reageren alsof het spiraaltje een zich ontwikkelende baby is, en daardoor een toevalligerwijs bevrucht geraakt eitje geen kans geven zich te nestelen in de baarmoederwand. De baarmoeder gedraagt zich alsof je al zwanger bent.
Maar ja, in de natuur kunnen vreemde dingen gebeuren. Als je echt geen enkel risico wilt lopen kan het verstandig zijn door te gaan met de stukjes rubber. Die beschermen je ook meteen tegen enge ziektes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit oogpunt van anticonceptie hoef je je geen zorgen te maken. Wat ik proef uit je vraag is: "Kan ik nu veilig vrijen?". Neen! het spiraaltje bied absoluut geen bescherming tegen seksueel overdraagbare aandoeningen (SOA). Maar praat je nu voor je vriendin of voor jezelf?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het hangt er heel erg van af welke je hebt, bij mij heeft het niet zo goed gewerkt, met gevolg 2 zwangerschappen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegenwoordig zijn de spiraaltjes net zo betrouwbaar als de pil, zo niet betrouwbaarder. De pil kun je vergeten, of als je ziek bent uitspugen waardoor het minder betrouwbaar wordt. Als een spiraaltje zit, dan heb je bijna 100% bescherming.

Maar geen van de anticonceptiemethodes zijn 100% betrouwbaar, dus ik zou me geen zorgen maken als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet te vertrouwen .. uit ervaring .. gelukkig hoefden wij niet zelf de keus te maken .. buitenbaarmoederlijk. Voor ons NOOIT meer spiraal als anticonceptie