Tijdens gemeenschap glijdt condoom soms af omdat m'n voorhuid zo lang is dat bij terugtrekken rand van condoom voor eikel komt, hoe los ik dit op?

Bij het omdoen van het condoom trek ik mijn voorhuid helemaal terug en rol dan het condoom zo ver mogelijk af maar tijdens de gemeenschap komt het dus soms voor dat bij het terugtrekken de rand van het condoom voor mijn eikel komt en er soms afrolt nu vraag ik me af of een besnijdenis een goed oplossing is want ik wil niet continue bezorgd bezig zijn tijdens een gebeurtenis die alleen maar leuk en lekker moet zijn. Het condoom zit op zich goed strak om de penis.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je een vaste partner hebt of losse contacten, maar in het geval van een vaste partner zou ik met haar samen overwegen of jullie geen ander voorbehoedsmiddel zullen gebruiken dan zo'n onhandige kwakvanger. Wel nadat jullie beiden een SOA-test hebben gedaan natuurlijk, om alle risico's uit te sluiten.

Het beste antwoord

Als je echt zulke flappen voorhuid hebt, kan een gedeeltelijke besnijdenis een goede oplossing zijn. Of een hele besnijdenis - overleg met de huisarts, uroloog of sexuoloog.

Een andere optie is misschien (gewoon proberen, kun je ook zelf doen zonder partner), de voorhuid niet zo ver terug te trekken voordat je je condoom omdoet.

Het probleem is namelijk dat je voorhuid helemaal "achteraan" zit (ver van de eikel af), en dus samen met het condoom richting eikel kan schuiven. Als je de voorhuid meer "vooraan" (aan de kant van de eikel) laat zitten, kan de voorhuid tijdens de sex alleen maar van de eikel af schuiven - en daarmee het condoom hooguit wat strakker trekken.

't Is niet gezegd dát dit werkt, dus je zult het moeten proberen.

Nog een optie, ook zelf beoordelen of je dit kunt en wilt: geslachtsverkeer zonder condoom.

Toegevoegd na 4 dagen:

Op onderstaande video laat de Russische televisie zien hoe een gedeeltelijke besnijdenis in z'n werk gaat.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Nog een optie, ook zelf beoordelen of je dit kunt en wilt: geslachtsverkeer zonder condoom."
Achterlijk advies. Niemand gebruikt een condoom voor zijn plezier. Jij gaat ook niet met je kousen aan naar bed? (geen min gegeven hoor)
Cryofiel
13 jaar geleden
Die optie was ingegeven met de gedachte dat vraagsteller misschien condooms gebruikt omdat hij nog niet zo lang een relatie heeft met zijn vriendin. Als condooms lastig zijn, als ze al een tijd bij elkaar zijn, als ze verwachten voorlopig bij elkaar te blijven, als ze vertrouwen dat de ander geen SOA heeft, en als ze vertrouwen dat de ander niet vreemd gaat - dan kun je overwegen om nu al (in plaats van pas over een tijdje) af te stappen van het gebruik van condooms. Daarom schreef ik er zo expliciet bij dat de vraagsteller zelf moet beoordelen of deze optie wel of niet realistisch is. Dat hangt af van zijn omstandigheden, en die ken ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rare reactie op het antwoord van Cryofiel, Koeterwaals. Ik had in mijn antwoord aan Gast 38844 hetzelfde advies opgenomen. Kan het zijn dat wij toch nog iets verder doorgedacht hebben ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Antwoord moet zijn: reactie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hartelijk dank voor de reacties. Ik probeer nu eerst het condoom over de eikel te doen en dan wat voorhuid er bij in te "proppen". Is niet ideaal maar went misschien wel.
Besnijdenis zou ook een optie zijn.

Andere antwoorden (2)

Bespreek het met een uroloog. Een halve besnijdenis kan ook en dan is je probleem waarschijnlijk opgelost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien toch een andere formaat condoom,
normale dikte maar wat langer?
In principe moet een condoom bijna de volledige penis kunnen bedekken.

De condomerie (in Amsterdam of online) heeft proefpakketten met verschillende maten, zodat je redelijk goedkoop wat kan uitproberen.