Wat betekent BDSM en SM en wat doe je dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
24.9K
Ritsuka
12 jaar geleden
ik zou het niet zomaar gaan googlen, dan krijg je rare sites..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bdsm
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sadomasochisme
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja daarom vraag ik t hier
Ritsuka
12 jaar geleden
www.urbandictionary.com
ook een handige site om termen op te zoeken die je niet kent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/bdsm.195349
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
www.wanderingspirits.nl
www.samarium.nl
Dat zijn sites met gewoon goede info, de eerste gericht op beginners, de tweede gericht op jongeren.

Antwoorden (3)

Bondage ...?.... Sado masorchisme.
(m = moeilijk woord... Schrijf ik t goed?)

Vastbinden, dominantie en onderdanigheid in het liefdesspel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
BDSM staat voor Bondage, Discipline, Dominantie, Submissie, Sadisme en Masochisme
SM staat voor de laatste van dit rijtje: Sadisme en Masochisme

Bondage: vastbinden van de partner, beperken van bewegingsvrijheid
Discipline: bestraffen (echt of gespeeld)
Dominantie: overheersen, uitoefenen van macht
Submissie: het onderwerpen aan de overheersing
Sadisme: veroorzaken van pijn
Masochisme: ondergaan van pijn

Als je bovenstaand overzicht leest, kun je vast al van alles bedenken. Dàt is het dan ook. Het is zo breed dat het ondoenlijk is om alle mogelijkheden te benoemen. De fantasie van de mens is de grens!
Vaak overlappen de verschillende vormen elkaar nogal. BDSM is daarom een algemene benaming, die de duidelijkheid geeft dat het om 'extremere vormen' van seksbeleving gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovenstaand antwoord is idd volkomen duidelijk en vrijwel volledig
Ik kan er nog aan toevoegen dat het altijd met wederzijds goedvinden en instemming plaatsvind en dat er vrijwel altijd gebruik gemaakt wordt van en "stopwoord" zo als "genade"

Er is altijd een sub ( onderdanige/ masochist) en een Dominant - de grap is dat de Dominant officieel de "baas"is en bepaalt wat er gebeurt, maar feitelijk is de sub de geen die de grenzen bepaalt, hij of zij bepaalt hoe ver de dominant uiteindelijk kan en mag gaan.

Als de sub een masochist is dan geniet deze van pijn, je hebt ook subs die bijvoorbeeld alleen onderdanig willen zijn, of graag vastgebonden willen worden etc. etc. vaak is het een combinatie van veel van deze zaken waarbij de behoeftes van beide partners aan bod komen.

Soms vragen mensen,:"wat er nu zo leuk aan is?" ik beantwoord die vraag meestal met de wedervraag, :"Wanneer ben jij voor het laatst een uur of 6 sensueel bezig geweest met je partner? ( ik vorige week nog namelijk :)