als je een sexoperatie ondergaat bijvoorbeeld van man naar vrouw, ben je dan nog man op je legitimatie of kan je dat ook naar vrouw veranderen?

vraag zegt genoeg

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

DaBij een geslachtoperatie kan je jezelf officeel tot het andere geslacht benoemen, dus ja dit kan op je ID of pasppoort aangepast worden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mensen die transgender zijn, kunnen gemakkelijker de vermelding van het geslacht op hun geboorteakte laten wijzigen. Dit is de strekking van een wetsvoorstel waarmee de ministerraad heeft ingestemd.

Transgender mensen hoeven niet langer eerst een operatie of een behandeling met hormonen te ondergaan om hun lichaam aan te passen aan het geslacht dat zij wensen. Ook vervalt de zogenoemde sterilisatie-eis. Die bepaalt dat transgenders onvruchtbaar moeten zijn, voordat de geboorteakte kan veranderen. Verandering van het geslacht in de geboorteakte werkt door in allerlei overheidsadministraties, zoals het GBA. Dat heeft gevolgen voor het paspoort, andere reisdocumenten en school- en universiteitsdiploma’s.

Lees hier het hele artikel van Zaterdag, 3 Maart 2012,
http://dtvjl.nl/entry/2830/geslachtsverandering-geboorteakte-makkelijker
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zodra je de operatie bent ondergaan dus borsten hebt en je penis is er af en je bent dus vrouw kan je t aanpassen mischien heb je medische verklaring nodig hierna kan je ook bankpas zorgpas enzv veranderen na vrouw.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn broer is als meisje geboren en mocht pas het geslacht in alle documenten veranderen toen zijn borsten eraf waren en de baarmoeder eruit...niet eerder.