Is er een verband tussen bdsm fantasieën na seksueel misbruik?

Sinds langere tijd raak ik opgewonden van BDSM verhalen/foto's en filmpjes. Vervolgens eindigd dit vaak dan in masturberen incl. klaar komen; waarna ik me weer verschrikkelijk (vies) voel en de gevoelens van na het misbruik terug komen. Maar op de een of andere manier blijft het aantrekken, ga ik soms op de automatische piloot om dergelijke dingen op te zoeken. Als ik dan klaargekomen ben ben ik weer in de 'realiteit'. Zo voelt het. Voorheen heb ik dit nooit gehad en ik kan het voor mezelf niet goed verklaren.
Zou het mogelijk kunnen zijn dat dit voort komt uit seksueel misbruik (meerdere malen; incl. lichamelijk en geestelijk geweld, sm-achtige handelingen, chantage en vrijheidsbeperkingen)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan zijn dat er een verband is. Het kan je als het ware op ideeen hebben gebracht, in die zin dat het jou een wat agressievere houding heeft losgemaakt.
Het heeft in ieder geval een overeenkomst dat de tederheid/liefde bij beide geen groot aandeel heeft gehad. Probeer dat wat meer te zoeken.

Antwoorden (1)

Volgens wetenschappers is er geen verband tussen seksueel misbruik in het verleden en fantasieën waarin BDSM een rol speelt. Het is ook geen pathologisch symptoom, maar slechts een erotische interesse.

Deze interesse komt overigens vaker voor dan je waarschijnlijk denkt.

Er is in 2005 een enquête gehouden onder 317,000 mensen uit 41 verschillende landen. Ongeveer 20% van deze mensen heeft eens gebruik gemaakt van maskers, blinddoeken of bondage. Uit een andere studie onder vrouwen blijkt dat 69% fantasieën heeft over submissie. Meer cijfers kun je vinden in de bron bij 'Prevalence'