Is er een verband tussen bdsm fantasieën na seksueel misbruik?

Sinds langere tijd raak ik opgewonden van BDSM verhalen/foto's en filmpjes. Vervolgens eindigd dit vaak dan in masturberen incl. klaar komen; waarna ik me weer verschrikkelijk (vies) voel en de gevoelens van na het misbruik terug komen. Maar op de een of andere manier blijft het aantrekken, ga ik soms op de automatische piloot om dergelijke dingen op te zoeken. Als ik dan klaargekomen ben ben ik weer in de 'realiteit'. Zo voelt het. Voorheen heb ik dit nooit gehad en ik kan het voor mezelf niet goed verklaren.
Zou het mogelijk kunnen zijn dat dit voort komt uit seksueel misbruik (meerdere malen; incl. lichamelijk en geestelijk geweld, sm-achtige handelingen, chantage en vrijheidsbeperkingen)?

Weet jij het antwoord?

/2500

Volgens wetenschappers is er geen verband tussen seksueel misbruik in het verleden en fantasieën waarin BDSM een rol speelt. Het is ook geen pathologisch symptoom, maar slechts een erotische interesse. Deze interesse komt overigens vaker voor dan je waarschijnlijk denkt. Er is in 2005 een enquête gehouden onder 317,000 mensen uit 41 verschillende landen. Ongeveer 20% van deze mensen heeft eens gebruik gemaakt van maskers, blinddoeken of bondage. Uit een andere studie onder vrouwen blijkt dat 69% fantasieën heeft over submissie. Meer cijfers kun je vinden in de bron bij 'Prevalence'

Bronnen:
http://en.wikipedia.org/wiki/BDSM#Psychology

Veel vrouwen hebben seksuele fantasieën waarbij ze onderworpen worden. Zelfs over verkrachting. Dat ze daar opgewonden van raken, wil nog niet zeggen, dat ze het "in het echt" ook zo zouden willen: het is een fantasie. Jouw fantasie gaat over BDSM, ook een vorm van onderwerping. Op zich maakt het natuurlijk niks uit, waar je opgewonden van raakt en waar je je bij masturbeert. Vervelender is, dat je je daarna erg vies voelt, en je genotservaring aan je misbruik-verleden koppelt. Masturbatie maakt veel stofjes los in onze hersenen, die erg gezond zijn. (o.a. endorfines). Die stofjes zorgen ervoor dat we ons gelukkig voelen, bevredigd, tevreden. En daarmee bedoel ik niet alléén direct na het orgasme. Het is dus eigenlijk iets goeds / gezonds om te doen. Misschien zou je dit voor ogen kunnen houden, zodat je je niet meer vies voelt na je orgasme. Heb je echt veel last van flash backs van je traumatisch verleden, zoek dan hulp. Trauma's kosten veel energie, ook "gewoon" in de rest van je leven, omdat je lijf altijd op een soort vlucht-stand blijft staan (veel adrenaline) EMDR is tegenwoordig een erg snelle en effectieve manier om trauma's te behandelen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100