Hebben mannen minder drang om hun zaad te verspreiden nadat ze kinderen hebben?

Ik ga hier ervan uit dat mannen instinctief zo vaak mogelijk hun genen willen doorgeven. Of jullie dat wel of niet geloven, dat is een andere vraag.
Maar is het dan zo dat als een man al kinderen heeft, dat hij dan instinctief minder aangetrokken voelt tot vrouwen omdat hij zijn "missie" heeft voltooid?
Ik heb het meer over instinct dan over morele vraagstukken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahahaha hahaha hahaha hahahahahahaha

Het beste antwoord

Nee hoor, dat instinct dat blijft er in.
Hoe zeer mannen ook denken 'ik hoef geen kinderen want ik heb ze al', ze blijven verlangen naar sex.
En dat verlangen is ingegeven door moeder natuur, en de sex is nu eenmaal een daad die gericht is op voortplanting.
Dat staat helemaal los van de techniek en de wetenschap dat we door anti-conceptie geen kinderen zullen krijgen als we dat niet willen.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Mannen vinden sex heerlijk, ze denken er altijd aan. Maar kinderen krijgen is een ander verhaal. Daar zijn ze echt niet instinctief op uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rose
14 jaar geleden
Echt wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zowel het eerste als laatste wat je zegt klopt niet. Je generaliseert en negeert wetenschappelijke informatie.
Nee oer instinct zit ingebouwd om zoveel mogelijk nageslacht te hebben .straalt kracht uit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dan hebben ze wel minder drang om hun zaad te verspreiden.
Maar dat wil niet zeggen dat hun instinct om zo vaak mogelijk sex te hebben, dan verminderd is.

Dus nee, hij voelt zich niet instinctief minder aangetrokken tot vrouwen, of tot sex.

Als dat wel zo zou zijn, dan zouden zaken als sex en porno
niet zo'n overdreven aandacht hebben als nu het geval is.
Als dat wel zo zou zijn, dan zouden verkrachtingen
en kindermisbruik door priesters niet voorkomen.
Als dat wel zo zou zijn, zouden er ook geen prostituees hoeven te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, die drang is onverminderd.
14 jaar geleden
Nee, dat heeft geen invloed.
De drang neemt pas af met het klimmen der jaren.
Het is volkomen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig hebben we nu de keuze om wel of geen kinderen te krijgen, de drang is volgens mij bij mannen even sterk als bij vrouwen, we hebben allemaal ons instinct. Alleen is de functie van de geslachtsdrift veranderd. Maar mannen waren van oorsprong ook niet verantwoordelijk voor de opvoeding, dus voelen vrouwen zich vaak verantwoordelijker voor de voortplanting, gelukkig kunnen vrouwen dit nu ook in goede banen leiden, anders zouden er nog steeds te veel kinderen worden geboren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het in dit geval over dieren omdat het daar duidelijker is hoe het zit met instinct, aangezien zij niet zoveel last hebben van morele vraagstukken.

Een mannetje heeft als doel zoveel mogelijk nakomelingen op de wereld te zetten om zo zijn genen zo goed mogelijk door te geven, zodat zijn genen niet uit zullen sterven.

Dit is een theorie gebaseerd op het Darwinisme, uiteraard zijn er nog vele andere theorieën.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, als een man inderdaad gedreven zou worden door voortplanting, zal hij juist zijn zaad over zoveel mogelijk vrouwen willen verspreiden... hoe meer kinderen hoe beter de kans dat zijn genen voortbestaan....Dat is inderdaad puur instinct...het heeft niets met een morele missie te maken...bijna alle dieren hebben dat zelfde instinct....