Kan een vrouw genieten van anale sex? Ze heeft toch geen prostaat zoals een man?

Voor een man kan het lekker zijn om gepenetreerd te worden omdat hij een prostaat heeft, maar hoe kan een vrouw genieten van anale sex?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
25.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
uhm...... ik hoef niet gepenetreerd worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En ik ook niet ;-)
Ritsuka
11 jaar geleden
De meeste mannen willen dit niet haha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben een vrouw...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dafuq ik niet snap

Het beste antwoord

Er zit een zeer dunne wand tussen het rectum en de vagina. Bij de meeste vrouwen is juist de achterwand het meest gevoelig voor seksuele stimulatie, en die stimulatie bereik je dus ook door stimulatie via de anus. Bij sommige vrouwen zelfs nog meer dan via de vagina.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Weer wat geleerd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat niet alleen. Ook de anus zelf is heel gevoelig en zit vol zenuweindjes. Een klein vingertopje nét in de anus kan een orgasme al enorm versterken en intensiveren. Zowel bij mannen als bij vrouwen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rondóm de anus zitten veel zenuwuiteinden. Binnenin (dus in het rectum) zijn nauwelijks gevoels- en pijnzenuwen aanwezig. Alleen het slijmvlies is vrij gevoelig, maar dat is niet gevoelig voor aanraking zoals onze huid gevoelig is, maar gevoelig voor rek. In het rectum zelf heb je bijna geen gevoel (behalve dus voor rek, maar dit is niet per se seksueel prettig, een colonscopie bijvoorbeeld is echt niet opwindend) en daarom kan voor bijvoorbeeld een behandeling van aambeien ook gemakkelijk gebruik worden gemaakt van zowel het injecteren van stoffen als van het afbinden met elastiekjes van de aambei en/of het slijmvlies, omdat je dit amper voelt. Maar rondom de anus, de huid rondom de anus, die is inderdaad erg gevoelig.

Andere antwoorden (3)

Ja dat kan zeker. Buiten de plekjes die geraakt worden kan het voor een vrouw erg opwindend zijn anale sex te hebben.
Natuurlijk vergt het enige oefening en voorzichtigheid en voldoende glijmiddel maar dan kan ze er echt van genieten.
Natuurlijk zijn er vrouwen (en ook mannen) waarbij het gewoon niet gaat zowel lichamelijk als psygisch dan rest er niets andere dingen te proberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
t kan ook heel erg pijnlijk zijn vooral als t te droog is of lul te groot en te dik is als ik dat mag zegen?? dan zal dit tijd kosten om t lekker te vinden omdat niet iedereen een groot poep gaatje heeft dan zal het dus eerst moet opgerekt worden voor dat t fijn kan zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In je vagina zit de A-spot en die word gestimuleerd als je vaginale seks hebt. In je anus zit de G-spot die mannen dus ook hebben. Die word ook gestimuleerd.

Een vrouw kan genieten van anale seks als zij daar volledig achter staat. Dus het niet smerig vinden of een raar idee.

Als je het voor de eerste keer doet moet je het rustig aan doen. Het is namelijk wel een kleiner/strakker gaatje dus er ineens in zitten beuken is niet zo leuk vooral omdat je er ook nog aan moet wennen.

En het beste is als je anale seks doet is dat je een condoom doet en veel glijmiddel. Als je over gaat op vaginale seks de condoom afdoen want het kan wel soa's opleveren door de bacteriën die de vagina niet gewend is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor het bestaan van speciale extra gevoelige plekjes ín de vagina of anus, zoals de G-spot of de A-spot, is geen enkel wetenschappelijk bewijs. Overigens wordt, door degenen die deze 'spots' omschrijven, stimulatie van de prostaat de mannelijke g-spot genoemd (dus niet de a-spot) en zou de a-spot bij de vrouw dieper in de vagina liggen dan de g-spot, zodat deze vooral gestimuleerd wordt bij diepe penetratie en bij anale seks, maar dan dus inderdaad doordat stimulatie via de anus door de achterwand van de vagina de erogene zones in de vagina stimuleert, en niet omdat het rectum zelf bepaalde erogene zones heeft. Overigens: de enige veilige anale seks is wanneer daar een speciaal, extra stevig condoom voor gebruikt wordt. Een gewoon condoom volstaat niet!
teusvh
11 jaar geleden
Geen SOA's, wel blaas- en andere ontstekingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Melodytje91
ZEI:
Als je over gaat op vaginale seks de condoom afdoen want het kan wel soa’s opleveren door de bacteriën die de vagina niet gewend is.
_______________________________________
Als je de condoom afdoet,en in de vagina verder wil gaan, doe een nieuwe condoom om! 1 van de partners kan nog soa's hebben (of allebei)(tenzij zij getest zijn ) uit ander relaties.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja okee dat bedoelde ik ook Sophie.... Maar je kan wel bacteriën krijgen waar je een schimmel infectie van krijgt als je dezelfde condoom gebruikt voor anal en vaginaal. En omdat een schimmelinfectie ook overdraagbaar is naar andere toe is het wel een SOA.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Lies: voor anale seks is het tegenwoordig geen probleem om normale condooms te gebruiken, mits je genoeg extra glijmiddel gebruikt. Het glijmiddel dat bij een condoom in de folie zit is nooit voldoende voor anale seks.
Overigens is het af te raden om ultradunne condooms te gebruiken voor anale seks.