Wanneer heb je sex en wanneer bedrijf je de liefde, wat is het verschil? Wat zijn de overeenkomsten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
44.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Interessante vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thnx :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord ligt in je vraag!!

Het beste antwoord

Bij liefde bedrijven komt er ook de mentale intimiteit bij.
Zoals bij Tantra is...

Toegevoegd na 17 uur:
Je versmelt dan als het ware. Je liefde is zo groot dat je in feite 1 wilt worden en daarmee ook lichamelijk 1 wilt worden. De geslachtsgemeenschap is dan ook bedoeld om 1 te worden. Je wilt (als man) letterlijk IN haar zijn en zo nog dieper verbonden te zijn.
Als vrouw wil je de man ook IN je hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vertel eens wat meer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij, maar het is meer dan dat. Als de een de ander alleen maar in zich wilt hebben dan kom je nog uit op puur sex en niks anders. Dat 1 zijn gaat wél die richting van de liefde bedrijven op, maar hoe ziet dat er dan verder uit? Hoe ziet dat eruit voor een man? Een vrouw is ook buiten het bed lichamelijk ingesteld vaak, alsook mentaal kan zij erg liefdevol en zorgzaam zijn. Hoe kan een man zich uiten als hij zo helemaal hoteldebotel van een vrouw is, dat hij nooit meer bij haar wegwil?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even voor de goede orde, ik spreek misschien over Tantra, maar heb naar nog nooit wat mee gedaan. Maar voor wat ik schrijf heb je echt 2 nodig die allebei in die mentale staat kunnen zijn. Als 1 van de 2 nog een bepaalde remming hebben om zich volledig te kunnen overgeven aan het geheel, dan zal eerst daaraan gewerkt moeten worden. Vaak komen ook die remmingen uit het verleden/opvoeding.
Zo ken ik iemand die is opgevoed om de handen boven de lakens te houden. Het is voor zo iemand dan moeilijk om tijdens die 'daad'/gebeuren, niet die nare herinnering te hebben. Dus je hebt er 2 nodig. En dan ook nog gelijktijdig met dezelfde 'behoefte'. Als je al moeilijkheden hebt om een goed moment te hebben voor seks (de 1 te moe, de ander heeft hoofdpijn of is druk in het hoofd), dan is er voor die speciale mentale toestand van 'de liefde' nog minder ruimte.
Zo een cursus of workshop Tantra, kan al veel remmingen hebben, maar ook weghalen. En het is ook een methode om 'samen' tot die toestand te kunnen komen.
Daarbij gaat het niet om de drang om seks en het pure vlezige. In mijn ogen is het echte 'liefde bedrijven' zeldzaam, maar als het wel gebeurt, het ook gekoesterd mag worden.
In het begin van een relatie heb je meer 'kansen' hiervoor. Tenzij je het in een later stadium meer gaan opzoeken om die echte verbondenheid te zoeken in elkaar. Pure overgave is nodig. Ook vrij van stress en andere 'afleidingen'. In het begin van een relatie is dat meer vanzelfsprekend. Ben je al een hele tijd samen, dan moet je het echt (op)zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omschrijf "opzoeken" in deze context eens, want dat begrijp ik niet helemaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door het stukje in de reacties hieronder vind ik dit het beste antwoord.

Andere antwoorden (16)

Als twee mensen die van elkaar houden met elkaar vrijen dan is het de liefde bedrijven. Als het gaat om alleen lust dan is het seks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sex is gewoon een ander woord voor geslachtsgemeenschap. In de brede biologische zin des woords.

De liefde bedrijven heeft, zoals het woord al zegt, te maken met de liefde. Als je die liefde op de meest lichamelijke manier uit, dan komt daar vaak sex bij kijken ;)

Oftewel, de liefde bedrijven is sex, maar sex is niet persé de liefde bedrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag me af wie de minnetjes geplaatst heeft... Plusje van mij, ik vind je antwoord correct!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb intussen een vermoeden wie die minnetjes plaatst. De moderators weten het ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh oh.......":)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook + van mij, snap die misplaatste minnetjes ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een minnar hebben in real life is veel leuker dan hier een minnaar hebben ;-) om maar even in de context van de vraag te blijven :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi antwoord een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plus ook van mij, kort maar krachtig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind het een heel mooi en goed antwoord. Aleen jammer dat je spreekt over liefde bedrijven, want liefde wordt gegeven en niet bedreven, tenminste zo heb ik altijd geleerd.
Maar voor je antwoord krijg je toch een +
In mijn beleving wel,bij de liefde bedrijven komt,als het goed is,houden van voor.Bij het hebben van sex kan puur en alleen sprake zijn van lust en hoeft er van liefde geen sprake te zijn.
Wat ze gemeen hebben is de dan waarschijnlijk de geslachtsgemeenschap,of een andere vorm van sexueel handelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het loopt vaak door elkaar ,ja de liefde ! Bij verliefdheid en dan sex !bij houden van, weer ietsje anders ,is de sex hemels enz ook al kom je niet !je wilt bij elkaar zijn !dat is al fantastisch :). Dan de sex zonder liefde kan spannend zijn ,lekker ,lust en spanning staan centraal , na de daad ,wil je zo snel mogelijk weg :) soms ontstaat ook hier weer liefde uit ,of een idee van .want na de daad komen er vaak allerlei hechting s hormonen los ,zeker bij de vrouw !ja dan loopt het allemaal door elkaar ,en wordt het verwarrend !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt dat er "hechtingshormonen"komen maar ook bij mannen, maar daar uit het zich dan meer in de angst OM zich te hechten, terwijl ze inwendig wel weten.
Eigenlijk is het hetzelfde, ik denk dat er eerst "sex hebben"was, en dat dat woord toen niet netjes meer werd gevonden, als in: te weinig verhullend, te plat/.
Liefde bedrijven klinkt allemaal wat aardiger, liever.
(dus opp de manier dat oude van dagen nu senioren zijn geworden)
12 jaar geleden
Volgens mij is er juist een groot verschil tussen. Heel veel jongeren hebben seks met elkaar en dat is geenszins omdat ze elkaar liefhebben. Meer een soort van ontdekken wat er allemaal kan, ingegeven door het feit dat ze bij elkaar zijn. Wanneer mensen van elkaar houden en op basis daarvan intieme handelingen verrichten dan is dat de liefde bedrijven. Zij houden met hart en ziel van elkaar en daar hoort het lichamelijke ook bij.
12 jaar geleden
Lichamelijk is er geen verschil tussen seks en de liefde bedrijven. Het grote verschil speelt zich tussen de oren af. Je gevoel naar de ander toe of gewoon in een geile bui zijn. Of beiden. Er is zoveel te leren envooral te ervaren op dit gebied. Geniet ervan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi antwoord, absoluut!
Liefde is geven.Seks is nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kort, maar krachtig +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij ook! En hoe je het ook bekijkt, het klopt gewoon!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel goed Aimee!+
"Sexualiteit in samen zijn"

Geschreven door "Sun van Meijel"
zal menigeen achter de oren krabben.
Sex is wat mensen er zelf van hebben gemaakt.
Truce.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Woordenboek definiet van seks:

"handelingen en gevoelens die te maken hebben met lichamelijke opwinding en vrijen"

Woordenboek definitie van Liefde:

"deze genegenheid verbonden met gevoelens van erotiek: er ontbrandde een hevige liefde tussen hen ;
liefde is blind
maakt dat men de gebreken van de geliefde niet ziet;
de liefde bedrijven
de geslachtsdaad verrichten"

De liefde bedrijven (dus het uitoefenen van de liefde) is het verrichten van de geslachtsdaad met een geliefde (met iemand met wie je verbonden bent qua gevoelens).

Seks wordt vaak gezien als de feitelijke penetratie tussen man en vrouw. Bij de liefde bedrijven hoort ook het voorspel.

Goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit eigen ervaring: gewoon sex hebben uit lust en/of vriendschap is wel degelijk lekkerder met voorspel. Daar hoeft geen liefde aan te pas te komen hoor. Maar kan ook liefdevol zijn. Ik zou iemand gelijk mijn bed uit gooien als het gelijk van hoppa gaat of weggaan als ik ergens anders logeer. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Jossy, Goede opmerking. Ik denk inderdaad dat het voorspel ook erbij hoort als je seks hebt (zonder liefde). Ik doelde in mijn antwoord voornamelijk alleen op het woord "seks". De meeste mensen denken hierbij alleen aan "de daad" en bij "de liefde bedrijven" denken veel mensen aan het totale spel. Maar goede aanvulling op mijn antwoord! Dankjewel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij ook dank voor je vriendelijke antwoord. Het was geen aanvulling hoor je gaf het zelf al aan. Ik wilde je gewoon laten weten dat ik het me je eens bent. Maar toch leuk dat je er zo over denkt :)
In mijn optiek heb je altijd sex, maar wat het verschil maakt is het persoonlijke gevoel wat je hebt naar de ander toe.

Wanneer je wilt opgaan in de ander, wilt uit maken van zijn of haar wereld, er wilt zijn en alles wilt delen. dat gevoel maakt het verschil tussen sex en het bedrijven van de liefde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt een lange relatie hebben, gevoelens voor elkaar en toch ook gewoon een keer sex hebben.
Je kunt ook geen relatie hebben en vrijen met iemand. sex is puur en alleen lichamelijk gericht.
vrijen is met meer passie en gevoel. je bent meer 1 met de ander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sex met iemand van wie je weliswaar niet houdt en die je net hebt ontmoet kan zeer liefdevol zijn vanuit oprechte sympathie. En sex met je jarenlange partner kan het enige zijn dat je nog bindt aan de ander, de relatie teruggebracht tot pure geilheid.

Liefde voelen en uitdrukken is waar het om gaat, wat het verschil maakt. Liefde in de betekenis van oprechte vriendelijkheid betuigen, sympathie, empathie, inlevingsvermogen, onderlinge betrokkenheid en humor, enz. Of dit nu aanwezig is in een lange relatie, een one-night-stand of een korte affaire is minder belangrijk. In alle vormen kan die liefde zowel aan als afwezig zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Helemaal mee eens! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ook:))
Wil even terugkomen op je vraag.
Wanneer bedrijf je de liefde: Liefde wordt niet bedreven, maar GEGEVEN.
Als je van elkaar hou, ben je gek op elkaar, raakt elkaar aan, komt lichamelijk contact uit voort.
Sex met iemand hebben is enkel en alleen voor het genot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sex is het nastreven van een orgasme, puur en alleen om sexuele spanning los te kunnen laten, terwijl je liefde met iemand bedrijft als het om genegenheid en houden van gaat. De liefde bedrijven betekend verbondenheid voelen met de ander wat zich kan uiten in hartstocht en uit kan monden in een orgasme. Maar een orgasme bereiken is niet het uitgangspunt van de liefde bedrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat sex en liefde niet (per definitie) gescheiden zijn, maar samen kunnen bestaan. De liefde bedrijven is immers ook sex. En sex kan heel lief zijn. Het is naar mijn idee gewoon niet zo zwart wit, grijs dus, complex. Helaas:))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ultieme sex is natuurlijk liefde bedrijven, maar het is niet complex in mijn ogen, zolang je er voor kunt kiezen op welke manier sex voor jezelf bevredigend is, gelukkig ben ik in de positie dat ik in dit geval er voor kier uitsluitend de liefde te bedrijven. Maar als iemand mastrubeert is er toch ook sprake van sex en dat hoeft niet altijd iets te maken te hebben met iemands relatie, natuurlijk hou je van je zelf, maar het gaat mij te ver om te zeggen dat je met jezelf de liefde bedrijft. idd het kan complex zijn als je zelf het onderscheid niet kunt maken.
De liefde bedrijven, drie woorden die helemaal voor zichzelf spreken. Het is een veel "breder" iets dan sex hebben. Sex hebben kun je ook met een prostituée, daar komt geen liefde aan te pas, alleen lust.