is aanraken van borst en buik net boven schaamstreek aanranding ook als je stopt als ze niet wil?

Toegevoegd na 6 dagen:
Ben vandaag bij politie geweest en daar kwam mijn verhaal bijna overeen met haar verhaal alleen had zij iets een andere versie en 2 getuigen. de politie gaat de pv van het verhoor naar of.v.justitie sturen. zal het tot een zaak komen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (4)

Juridisch gezien is voor aanranding de aanwezigheid van dwang veel bepalender dan een daadwerkelijke aanraking. Zelfs zonder dat er sprake is van aanraking, zou er sprake kunnen zijn van aanranding, omdat het gaat om het dwingen tot het plegen of dulden van ontuchtige handelingen.

Iemand zomaar aanraken, zeker wanneer dat een erotische lading heeft, kan aanranding zijn. Het hangt af van de precieze situatie: als je zomaar iemand vastpakt bij borst of buik, zonder dat diegene daar toestemming voor geeft of je die toestemming mag veronderstellen, kan dat aanranding zijn. Het maakt niet uit of de aanraking boven de schaamstreek is of in de schaamstreek. Ook als je stopt wanneer iemand aangeeft dit niet te willen, kan er nog steeds sprake zijn van aanranding wanneer je daarvóór iemand hebt gedwongen om jouw aanraking te ondergaan.

Zonder de precieze situatie te kennen, kunnen wij hier echter niet zeggen of er in de situatie waar je aan lijkt te refereren, sprake was van aanranding of niet.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik lees net de rest van je verhaal.

Ja, strikt genomen kun je dit aanranding noemen. Had jij haar om toestemming moeten vragen om haar aan te raken. Maar in alle redelijkheid: jullie waren bevriend, jij dacht dat zij dit OK vond, en had er geen kwade opzet mee. Het feit dat je bevriend was, dat zij iets zei dat dubbel op te vatten was, ze je niet heeft afgehouden toen jij dichter tegen haar aan kwam staan en je direct bent gestopt toen zij aangaf iets niet te willen.. tja. Er zijn weinig mensen die je zoiets kwalijk zouden nemen, denk ik.

Het enige wat het lastig maakt, is dat zij het heel anders kan hebben opgevat. En blijkbaar - uitgaande van haar eerlijkheid, en dat ze dit dus niet doet om jou achteraf een streek te leveren ofzo - is dat ook het geval geweest.

En dat is, in alle eerlijkheid, wat dit soort kwesties zo ontzettend lastig maakt. Wat de één bedoelt als grapje is voor de ander een bedreiging, en wat voor de één een tedere toenadering is, valt voor de ander onder aanranding. Ik denk dat je niet anders kunt doen dan eerlijk jouw kant van het verhaal vertellen, en hopelijk kun je ook aan het meisje waar je over spreekt, duidelijk maken dat je geen kwade bedoelingen had met jouw acties van destijds.

Wees eerlijk. En sterkte met de komende gesprekken hierover.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij zo maar iemand aan de borsten zit,
dan is dat aanranding.
Er is wel een verschil tussen aanranding met geweld en aanranding zonder geweld, maar je zit aan iemands lichaam die dat niet wil en dat valt onder aanranding.
Je moet gewoon van een anders lijf afblijven,
zonder uitdrukkelijke toestemming.

Dan hoeft dat nog niet een zedenmisdrijf te zijn.
Formeel gesproken is aanranding:
iemand dwingen tot het plegen of ondergaan van een ontuchtige handeling.
Vaak komt dit neer op het ongewenst aanraken of laten aanraken van geslachtsdelen.
Ook zoenen onder dwang is aanranding, en tongzoenen onder dwang is zelfs verkrachting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kom je dan ooit tot rekatie of sex?
Zoals ik het lees waren ze op t zelfde festijn, stonden dicht tegen elkaar aan en heeft hij een move gemaakt. Wie niet waagt wie niet wint.
Hij is gestopt toen zij het zei. Lijkt me geen aanranding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze zich aangerand voelde had ze toen gelijk of desnoods de week erna aangifte moeten doen maar niet 6 jaar later. Helemaal als je ook nog samen iets bent gaan drinken.
Maar misschien is er inderdaad iets met haar gebeurt in de afgelopen jaren waardoor ze nu na 6 jaar er pas mee komt. Ik denk dat iedereen wel eens aangeraakt is of iemand aangeraakt heeft of die manier. Tuurlijk moet je van iemand afblijven, je kan niet zomaar iedereen gaan aanraken en betasten als je daar zin in hebt. Wettelijk is het aanrading. Maar vragen of je iemand mag aanraken haalt ook een beetje de magie uit het moment.
Als je stopt als dat gevraagd wordt is dat zeer keurig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Martine:
1] die toevoeging stond er niet toen ik dit antwoord gaf.
2] Hoe kom je dan ooit tot relatie of sex?
Toch niet door een ander te gaan bepotelen zonder toestemming?
Kom op zeg!
3] Wie niet waagt die niet wint?
Dus jij vind het normaal dat een vent jouw zomaar gaat staan te bevoelen, zolang jij niet nee zegt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het zo gegaan is als vraagsteller zegt dan hoeft ie niet bang te zijn.
In feite vertelde zij jou op dat feest dat ze het koud had. Jij ging tegen haar aanstaan en kreeg jij het idee dat zij jou net zo leuk vond als jij haar en raakte jij haar aan op een plek waarvan zij na een tijdje merkte dat ze op die plek niet aangeraakt wilde worden. Ze zei "Nee" en jij accepteerde dat en hield ermee op. Jullie zijn wat gaan drinken daarna en het probleem leek opgelost.

Nu 6 jaar later doet ze aangifte. Waarvan? Van een aanraking op een intieme plek? In feite zou het aanranding zijn als ze meteen ter plekke de politie had gebeld en jou liet arresteren in aanwezigheid van de menigte die haar verhaal kon bevestigen maar na 6 jaar is er van die aanraking niets meer aan te tonen. Spijtig voor haar maar gelukkig voor jou.

Het blijft een aanranding maar gezien de situatie was het van jou kant gezien een vorm van versieren en niet kwaad bedoeld. Als je dit volgende week bij de politie gewoon eerlijk verteld en de politie gewoon vraagt waarom zij er nu pas na 6 jaar aangifte van doet geef ik haar weinig kans dat zij hier nog een zaak van kan maken. Het zal slechts bij een melding blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal mee eens
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak je maar niet ongerust. Als iedereen die ik ooit aangeraakt heb nu aangifte zou gaan doen, kon ik tot mijn pensioen vooruit met naar de politie gaan. De politie wil jou horen om te kijken of er een zaak gemaakt kan worden. En dat is in jouw geval helemaal niet zo. Wat ik uiteraard wel interessant vind is wat dat meisje eigenlijk in die aangifte heeft gezet. En waarom ze nu na 6 jaar aangifte doet zonder er met jou eerst over te praten.
Laat even weten hoe het afgelopen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon doorgaan met je werk en je volgende week melden. zij kan jou nu niets meer maken....dat had ze dan 6 jaar geleden moeten doen (als ze zich zo aangerand voelde dat ze nog met jou ergens durfde te drinken). Zij moet zich pas zorgen maken of de politie haar nog serieus gaat nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor jullie plusjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat snap ik maar vrouwen kunnen heel gemeen zijn net als mannen. Vrouwen worden vaak meer beschermd wat in hun voordeel is. Het verschil tussen een verkrachting en een aanranding met geweld en een aanranding zonder geweld is dat een aanranding zonder geweld niet te bewijzen is en al zeker niet na 6 jaar. Jou intentie van die aanraking was niet om haar te dwingen jou aanraking te accepteren maar om haar te versieren. Diep van binnen weet ze dit wel maar blijkbaar heeft ze nu een probleem (wat hier niets mee te maken heeft) maar bedenkt ze misschien dat ze hier een financieel slaatje uit kan slaan (misschien teveel films gekeken). Laat haar gewoon, wat heeft ze nu voor bewijs tegen jou? Niets toch, zonder bewijs geen zaak gelukkig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan me in sommige gevallen voorstellen dat meisjes pas jaren later aangifte doen. Vooral als ze nog jong zijn. Op het moment dat het gebeurt schaamt ze zich, voelt ze zich bedreigd, en wil geen gedoe. Toch voelt ze zich ellendig er onder. Jaren blijft dat door gaan, tot ze zo kwaad is en misschien iets anders heeft mee gemaakt dat ze denkt, nu ga ik naar de politie.
Het is een goed ding dat dat ook nog kan, ook jaren later nog.
Het kan bij aanranding tot 12 jaar en verkrachting to 15 jaar na de daad. Bij minderjarigen gaat die termijn pas in op haar/zijn 18e, dus tot 30e of 33e. Op deze termijnen geldt één uitzondering. Wanneer de aanrander of verkrachter op het moment van het plegen van het delict jonger is dan achttien jaar, dan wordt de verjaringstermijn met de helft bekort. Voor aanranding is de termijn in dat geval zes jaar en voor verkrachting 7,5 jaar. Dus als zij minderjarig was en jij ook, dan kan ze tot haar 24 of 25e aangifte doen. http://www.seksueelgeweld.info/ik_zoek_hulp/politie/verjaringstermijn Ik wil je heel veel sterkte toewensen hiermee, want ik krijg het idee dat je geen kwade zin had.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Henneke, tuurlijk mag je na 6 jaar nog aangifte doen, het punt is: "Kan de politie hier nog iets mee?" Er zijn geen sporen van geweld meer te vinden, geen getuigen die nog iets weten. Het slachtoffer heeft na de daad nog met de dader iets wezen drinken, de vader van het slachtoffer stond erbij toen het gebeurde. Klinkt dit als een serieuze aanranding waarvan het slachtoffer zich bedreigd voelde met zwaar geestelijk letsel als gevolg dat je er in die 6 jaar tijd niet mee naar de politie durfde?
Zal de politie na haar verhaal de dader kunnen oppakken zonder bewijzen en getuigen? Deze dader vervolgen puur op het verhaal afgaande? Gelukkig niet....er kan alleen melding gedaan worden, deze vraagsteller zal worden gehoord en misschien een waarschuwing krijgen en dan houdt het op! Een rechtszaak met advocaten zal het niet worden gezien het zeer kleine vergrijp zonder geweld wat 6 jaar geleden is gebeurd. Daarvoor zijn gerechts en advocaatkosten te hoog!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ze melden jou niets. Zij doet aangifte maar de politie kan er niets mee dus noteren ze haar aangifte als melding. Mocht er iemand anders komen die toevallig ook jouw aanraking als ongewenst ervaardde dan kan die melding meegenomen worden bij een volgende aangifte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@dubo.. ik probeer de aangeefster te "begrijpen". In sommige gevallen is het begrijpelijk. In dit geval lijkt het me niet, maar ik was er niet bij en ik ken de dame niet. Ik heb zelf vroeger ook mee gemaakt dat iemand mij een lift naar huis gaf, maar mij mee nam naar een rustig plekje, terwijl ik een paar x zei dat ik naar huis wou, hij ging mij betasten en zoenen. Ik was 15 jaar en vertrouwde hem. Gelukkig trapte hij er in toen ik zei dat ik ongesteld was, toen hij met zijn hand mijn broek in wou. Hij bracht mij toen weg. Ik voelde me ellendig en schaamde mij. Hij woonde bij mij in het dorp en zijn familie had een goede naam. Ik durfde toen geen aangifte te doen, jaren later was ik nog kwaad en heb wel eens gedacht om er wat aan te doen. Wat bij mij gebeurde kan bij een ander ook gebeuren en wie weet nog meer! Snap je?
Mensen zeggen hier, waarom pas na 6 jaar? Misschien was ze te onzeker, schaamte, enz. Later ben je zelf verzekerder en ga je misschien alsnog aangifte doen.
En dat haar vader er later nog bij stond, misschien was ze onzeker, schaamte, geen problemen willen, bang voor represailles, enz. Ik weet niet hoe oud ze was, maar als ze rond de 14 of 15 jaar was, dan kan ik dat wel begrijpen. Ik zeg echt niet dat ze gelijk heeft. Ik denk dat dit wel mee viel, maar ik heb het niet gezien, dus ik kan niet zeggen of ze zich aanstelde. Ik hoop voor gast dat het mee valt en dat hij er echt geen kwade zin mee had. (in mijn geval was ik duidelijk, maar toen we op een stille afgelegen plek waren, durfde ik niets meer te doen, ik was heel erg bang. Hij had wel andere bedoelingen en luisterde niet naar mij toen ik zei dat ik naar huis wou. Gast stopte wel meteen, zegt hij ) Dus sterkte hiermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Henneke, ik zeg nergens dat ik die vrouw of meisje in kwestie niet serieus neem of dat ze zich aanstelt. Ik zal jou vertellen dat ik iets dergelijks ook heb meegemaakt. Nooit aangifte gedaan ook uit schaamtegevoel. Zelfs een jaar later toen ik het kon zou het juridisch gezien ook niet meer gekend hebben. Het bewijs is er niet meer....het wordt een welles/nietes spelletje. Dit gaat dan enkel nog maar om een aanraking bij de lies/schaamstreek....hoe wil die vrouw/meisje dit hardmaken? (al was het de volgende dag? voorbeeld: Jij bent politieagente en Jannie komt bij jou. "Jantje heeft mij 6 jaar geleden aangeraakt op mijn knie en ik wilde dit niet. Ik kom aangifte doen." Ga jij als agente dan serieus een aangifte maken nog en die Jannie een advies geven een advocaat in de arm te nemen en je collega's opdracht geven die bewuste Jantje te arresteren? Hoe ga jij bij de rechter bewijzen dat die aanraking er 6 jaar geleden werkelijk is geweest? Met vingerafdrukken soms? Ga jij getuigen zoeken die er misschien 6 jaar geleden op die plek zijn geweest? Ga je bij opsporing verzocht vragen om tips? Zou jij als advocaat die vrouw willen verdedigen en er uren of weken aan werken met 99% kans op verlies? Dat ga je toch niet menen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@dubo: daar gaat het nu niet om, IK reageer op de vraag waarom iemand na zo'n lange tijd pas na politie gaat.
Het is altijd moeilijk om dit te bewijzen, zo lang je niet verkracht bent en de bewijzen er daadwerkelijk zijn. Toch adviseert men aangifte te doen. Stel dat een dader dit vaker doet, dan kan men er wel wat van maken. Als er 2 aangiftes tegen iemand liggen dan neemt men zo'n vrouw wel serieuzer. (Kijk naar de zaak Kahn.) Toch neemt de politie dit serieus genoeg om gast op te roepen en er tijd aan te besteden, terwijl er genoeg andere ernstigere delicten op de plank liggen te wachten, lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Henneke, zoals ik zeg, dat kan, dan noemen ze het een melding, er is te weinig bewijs om deze persoon aan te klagen. Bij meerdere meldingen kan deze persoon alsnog opgeroepen of gearresteerd worden.
Kristal
12 jaar geleden
Gast, voor wat het nu nog waard is...
als een meisje/vrouw zegt dat ze het koud heeft, heeft ze het meestal gewoon koud. Een arm om haar schouders is dan al genoeg.
Wil je proberen om haar te versieren zou het goed zijn eerst eens tegen haar te zeggen dat je haar zou willen kussen en dan eens zien hoe ze reageert. Ik neem zonder meer aan dat je het niet verkeerd bedoelde, maar sommige meisjes (ik was ook zo) vinden het heel moeilijk om de jongen die zo aardig is te kwetsen door nee te zeggen wanneer hij haar op plaatsen aanraakt die ze niet wil. Uiteindelijk zei ze nee, en gelukkig stopte je (dat pleit echt voor je) maar dat kan soms even duren voor ze de moed kan opbrengen. Daarna is ze nog iets met je gaan drinken, typisch het gedrag van een jong meisje dat niet wil kwetsen, bang is om te kwetsen.
En nu, 6 jaar later, word je er weer mee geconfronteerd.
Het is voor haar blijkbaar veel problematischer geweest dan jij ooit zou kunnen denken.
Doe er je voordeel mee en begrijp dat de borst en buik aanraken niet de eerste handelingen zijn als je wilt veroveren.
Maar hoe dan ook, ik wens je sterkte en hoop dat het voor jou met een sisser afloopt.
En ik hoop voor haar dat zij haar gekwetstheid te boven kan komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@kristal: dit bedoelde ik dus ook. Bang om te kwetsen. Was ik nog vergeten erbij te zetten. Ik was ook altijd bang om een ander te kwetsen. Gelukkig is dat nu veranderd.
Kristal
12 jaar geleden
Ja Henneke, ik begrijp dat je dat ook bedoelde. En ja, ik vind het nog steeds moeilijk om te kwetsen maar gelukkig vind ik het nu belangrijk om mijzelf niet te laten kwetsen en kom ik voor mijzelf op. We leren het wel ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, bang om de ander niet te kwetsen. Niet ter plekke maar dan achteraf. Op zich niets mis mee maar jaren later kan de politie er weinig tot niets meer mee. Je gekwets en beschamend voelen snap ik, ik ken dat ook. Maar na zo lang wachten kan je je afvragen of die aangifte nog zin heeft zoals in dit geval. Je kan je afvragen wat het doel van de aangifte is. Wil deze vrouw/meisje niet dat vraagsteller ooit nog een vrouw/meisje warm houdt op een feestje zodat die hand niet weer op de versiertoer gaat? Zou een gevangenenisstraf of geldboete of schadevergoeding de psychische klachten die ze door deze aanraking heeft opgelopen meteen doen genezen of verlichten? Vandaar de vraag....heeft een aangifte doen nog zin? Is vraagsteller gewoon te ver gegaan met de versiertoer of is het gewoon een oversekste crimineel/beroepsaanrander/verkrachter?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@dubo. het blijven moeilijke zaken. In veel andere zaken, waarin echt sprake is van verkrachting of incest zaken, is het goed dat er jaren later nog aangifte gedaan kan worden. Ook voor het slachtoffer zijn of haar gevoel. Ik ben zelf slachtoffer van een oom van mij, ik was rond de 6 jaar, echt gemeenschap. Ik heb er veel last van gehad. Ik was niet bang voor hem, want het ging allemaal heel gemoedelijk. Maar ik voelde me niet meer prettig bij hem. Als kind hoorde ik eens dat je zwanger kon worden van zo iets, ik heb dagen in mijn buik gestompt, van de trap gesprongen enz, maar ik sprak er pas over toen ik 18 was. Toen zei iemand, stel dat hij het ook met je zusje doet (die was 10 jaar jonger dan mij). Toen schrok ik, en dacht ja, dat kan natuurlijk ook, ik ben misschien niet de enige. Mijn ouders wisten van niets. Ik heb toen mijn zusje wat dingen gevraagd over hem, maar ik kreeg niet het gevoel dat er iets gebeurd was. Ze zag hem ook weinig en was nooit alleen met hem geloof ik. Toch ben ik toen gaan denken om aangifte te doen, want ook anderen konden het slachtoffer zijn geweest, andere nichtjes of later zijn klein kinderen. Ik heb het niet gedaan, laf misschien, maar ik wou niet dat mijn ouders kapot zouden gaan van verdriet en schuldgevoelens. Ze hebben jaren geen contact met hem gehad, dus ik zag hem nooit. Sinds een paar jaar hebben ze helaas weer contact en af en toe zie ik hem, als hij bij hen op bezoek is. Ik ben dan weer weken ellendig. Ik laat hem duidelijk merken dat ik niets met hem te maken wil hebben en blijf uit zijn buurt. Waar ik me nu zorgen om maak, hoe zal ik reageren als ik hem eens zie bij mijn ouders en mijn kleine nichtje van anderhalf is daar en komt bij hem op schoot zitten ofzo. Ik word gek volgens mij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry dat ik zo off topic reageer
Kristal
12 jaar geleden
Begrijpelijk toch Henneke... en wat moeilijk om deze man nu weer tegen te komen. En nu, nu met je nichtje moet je er toch weer over nadenken of je het toch vertelt. Hoe moeilijk ook, de keuze is: je ouders beschermen tegen verdriet (die volwassen mensen zijn en hopenlijk al beter met verdriet om hebben leren gaan) of je kleine nichtje beschermen tegen verdriet. Vertel het anders de ouders van je nichtje in ieder geval. Dubossies, volgens mij heeft het verstandelijk gezien echt geen zin om na 6 jaar nog eens aangifte te doen, misschien wil ze nu eens "een daad" stellen ook al heeft het geen andere zin dan dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies Kristal, dat probeer ik te vertellen, het heeft in de situatie van de vraagsteller geen zin om een aangifte te doen tegen hem 6 jaar na dato. @Henneke, geeft niet, je mag van mij hier je hart luchten. Ik vind het vreselijk wat jou overkomen is. Als ik beide situaties vergelijk is dat van jou ten opzichte van het "slachtoffer" in de vraag natuurlijk vele malen erger psychisch gezien. Hier was sprake van verkrachting en nog door een familielid die een generatie ouder was dan jij en jij was nog kind. Logisch dat jij zelf niet kon beslissen of er aangifte kwam en logisch want het was ook nog je oom wat het nog erger maakte. Een psychologisch rapport kan nog een aanwijzing zijn wat tegen je oom gebruikt kan worden. Jouw verhaal is gewoon niet te vergelijken met het verhaal van vraagsteller. Hier is geen familiere relatie onderling, geen volwassen-kind relatie. Geen seksueel contact alleen een aanraking van een hand op de lies/schaamstreek. hier is geen enkele aanwijzing. Het is niet "IK" die bepaald of de politie met een verhaal van het meisje in de vraag iets kan doen of niet, het is niet "IK" die bepaald of de politie die geloofwaardig moet vinden of niet. Het zijn de vrouwen/meisjes/mannen/jongens die dergelijke verhalen verzinnen bij de politie om aandacht te krijgen, die valse aangiften doen puur om wraak te nemen op iemand. Die een aanraking in een vrolijke feeststemming wel fijn vinden maar dit op een later tijdstip gebruiken om wraak op die persoon te nemen (zoals ik in de vraag op maak en als ik uitga dat vraagsteller het verhaal ook eerlijk verteld zoals het was). Dit gebeurd vaak genoeg en dat bepaald dat er voorzichtigheid geboden dient te worden door de politie en dat ze iemand niet zomaar aan de hand van 1 verhaal kunnen veroordelen en oppakken en aan kunnen klagen. Zeker niet na 6 jaar voor slechts een aanrakinkje.... Sterkte met alles, ik hoop dat het nu beter met je gaat :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@dubo. ja gaat nu wel, zolang ik hem maar niet zie. Want dan is het weer mis hoor, en dat merk ik dan bijv in sexleven. Niet hoofd erbij kunnen houden. Ik wil het niet, wil niet dat hij nog invloed heeft op mijn leven, en probeer het te verdringen. Maar gaat minder gemakkelijk dan gezegd. Zo lang ik hem maar niet zie en zeker niet in buurt van mijn nichtje. Ik heb hem er nooit op aangesproken, maar dan maak ik wel een opmerking, vast! Genoeg hier over. Ik hoop dat gast hier wat van geleerd heeft en uiterst voorzichtig zal zijn in de toekomst en desnoods vraagt of hij diegene warm moet houden, gewoon door een arm er om heen te leggen en zeker niet borsten of buik gaat aanraken/strelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo is het Henneke, ik ga er ook maar vanuit dat de vraagsteller van oorsprong niet iemand is die meisjes/vrouwen gewoon graag aanraakt op anonieme plekken, dat hij er spijt van heeft, zo niet dan hoop ik dat ie het nu krijgt.
Kristal
12 jaar geleden
@Krol, natuurlijk moeten meisjes (of jongens die zoiets overkomt) duidelijk zijn, als ze ertoe in staat zijn. Maar soms, en dat kan allerlei oorzaken hebben, kunnen ze dat niet goed, of niet meteen, als er iets gebeurt wat ze niet willen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook zo zijn dat de aangeefster eigenlijk met iets anders zit. Bijvoorbeeld meer en/of andere gebeurtenissen op dit gebied. Dan wil de politie een compleet beeld hebben. Het verhaal van "gast" komt dan gewoon in een rij van gebeurtenissen te staan.
Vergeet trouwens ook niet dat we hier alleen de kant van "gast" horen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@krol: ze heeft aangegeven dat ze het niet wou. Toen is hij gestopt. Maar ik weet dat niet alle meisjes, zeker als ze jong en onzeker zijn, niet iets durven te zeggen.
@emma007: ik heb dat gevoel ook, dat er iets anders met haar gebeurt is misschien. En ja, we horen alleen het verhaal van 1 kant. De politie neemt het in ieder geval wel serieus, anders lieten ze hem niet komen, lijkt mij.
In feite is aanranding een gebeurtenis tegen de wil van het 'slachtoffer' in. Als je haar dus, op welke plaats dan ook, aanraakt terwijl zij dit niet wil, is dit ongewenst en kan dit als aanranding worden beschouwd. Zegt zij echter stop op het moment dat je ermee bezig bent en je stopt, lijkt het mij dat je naar elkaar luistert en haar mening respecteert en accepteert. Ik zou het dan persoonlijk niet als aanranding opvatten. Heeft zij voor je uberhaupt iets aanraakte al gezegd het niet te willen, en je deed toch een poging, tsjah..