Als je sex hebt, moet je dan de pil nemen?

en als je dan met de pil stopt word je dan zwanger?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Antwoorden (13)

Dat is wel het meest veilig. Als je de pil drie weken achter elkaar slikt is hij een week veilig. Daarna moet je wel weer doorslikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verder alles in de bijsluiter
om enig sinds te weten dat de pil de zwangerschap moet voorkomen moet je die al minimaal een maand consequent geslikt hebben.

let wel dat de pil geen soa's voorkomt en als je het toch niet wilt riskeren (Want de pil is NIET 100% veilig) gebruik dan een condoom.

Als je stopt met de pil en geen andere maatregelen hebt genomen, dan kan je inderdaad zwanger worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je al sex hebt ben je te laat met het innemen van de pil. Daarmee begin je min. een maand vantevoren.
Als je met de pil stopt kún je zwanger worden, maar dat is niet altijd het geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sterker nog ,Gebruik de pil en tevens een condoom,je wilt toch geen enge ziekte oplopen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, en daarnaast ook een condoom als je gezond wil blijven. Zeker in het begin. Een ongelukje (waarmee ik geslachtsziekte bedoel) zit in een klein hoekje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja is wel het veiligste (dan kun je inderdaad nog over een condoom beginnen maar dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk ) Overigens is de pil al veilig als je hem op de eerste dag van je menstruatie begint te slikken, daarna is hij pas na een week geldig (staat in de bijsluiter)

Toegevoegd na 1 minuut:
als je stopt kun je inderdaad zwanger worden, meestal is dit niet het geval omdat het toch weer even een gewenning is maar de kans er is zeker wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De pil is een middel dat vaak door meisjes en vrouwen gebruikt wordt die niet zwanger willen worden. In de pil zitten chemische (nagemaakte) hormonen. Hormonen zijn regelstofjes in je lichaam. Deze chemische hormonen zorgen ervoor dat er geen eicel kan rijpen. Er vindt dus geen eisprong plaats en daarom kan je niet zwanger worden. Ook zorgen de hormonen ervoor dat de baarmoederwand niet geschikt is om een eitje in te laten nestelen. En daarnaast wordt ook nog het slijm in het begin van je baarmoeder wat taaier, zodat zaadcellen er minder makkelijk langs kunnen.

De dokter kan je het beste adviseren over het gebruik van anticonceptiemiddelen (de pil is daar 1 van).

Lees de bijsluiter altijd goed wat je moet doen. De pil beschermt je absoluut niet tegen soa! Daarom is het het beste om een condoom en de pil te gebruiken.

Dit is een heel handige site waarbij je meer info kan vinden http://www.zoenenenzo.nl/pil.html. Heel veel succes! Het is heel belangrijk dat je ervoor zorgt dat je er helemaal klaar voor bent. In alle opzichten, dus ook dat je over alle informatie beschikt en goed voorbereid bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het moet niet. Maar als je geen kinderen wil hebben en naast het condoom extra veiligheid wil dan kan je het beste wel aan de pil gaan ja.

je kan dat bij de huisarts ook bespreken als je de pil wil hebben.
13 jaar geleden
Als je niet zwanger wilt raken, moet je een anticonceptiemiddel gebruiken wanneer je seks hebt. De pil is één van de bekendste middelen, maar er zijn ook nog andere, zoals bijvoorbeeld een hormoonspiraaltje dat in de baarmoeder gezet wordt (Mirena), een hormoonstaafje dat je in je arm kunt laten implanteren (implanon) of een ring met hormonen die je in de vagina kunt dragen (nuvaring). Voor iedere vorm van anticonceptie geldt dat je zwanger kunt raken als je ermee stopt.

In de eerste bron kun je informatie vinden over allerlei anticonceptiemiddelen. Let erop dat de methodes die onbetrouwbaar genoemd worden, ook echt onbetrouwbaar zijn, die moet je dus echt niet gebruiken.

In de tweede bron vind je een test die je kan helpen om te bepalen welke vorm van anticonceptie het beste bij je past.

Als je seks hebt en geen nare of zelfs levensbedreigende ziektes op wilt lopen, moet je trouwens sowieso ook een condoom gebruiken. Ook als je denkt dat je partner nog maagd is. Ook als hij/zij er gezond uitziet. Ook als je hem/haar vertrouwt. Wil je op een gegeven moment seks zonder condooms, laat dan eerst een SOA-test doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het MOET niet, maar het is opzich wel handig. Lees wel eerst de bijsluiter voor eventuele bijwerkingen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou als je geen vaste partner heb lijkt het mij
dat je condooms gebruikt
denk daar eerst aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, dat hoeft niet. Het gevolg zal wel zijn dat je vele malen zou kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat moet jij toch lekker zelf weten. Waarom zou je de pil willen slikken? Omdat je geen ziekte op wilt lopen? Dan zou ik andere maatregelen nemen, zoals een condoom bijvoorbeeld.
Wil je niet onnodig zwanger worden maar wel lekker zonder condoom vrijen dan zou een pil een optie kunnen zijn.
Maar denk eerst eens even na wat je nu precies wilt, met wie, waarom en of het veilig is.