Een jongen heeft mij aangeraakt bij mijn borsten terwijl ik dat niet wou, ben ik nu aangerand?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.7K

Het beste antwoord

Het volgende valt onder aanranding:
-tegen je wil betast worden
-gedwongen worden iemand te betasten
-gedwongen worden je uit te kleden
-verplicht worden te masturberen

Dit is verboden volgens het wetboek van strafrecht, artikel 246.

Je hebt het recht om voor jezelf op te komen. Je kunt rechtstreeks naar de politie stappen of, als dit op school gebeurde, naar een vertrouwenspersoon of de directeur te stappen.
Twijfel niet aan je eigen oordeel, veel slachtoffers voelen zich (onterecht) schuldig en ondernemen geen stappen.
Maar de jongens/mannen die dit doen moeten leren waar de normale grenzen liggen, als iedereen zwijgt leren ze het nooit.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar de jongens/mannen* die dit doen
+ meisjes/vrouwen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal gelijk, maar in dit geval ging het over een jongen hé...

Andere antwoorden (11)

Ja dan ben je aangerand of sexueel betast zonder dat je het wilde. Dus tegen je zin bevoeld. Ik hoop dat je hem een flinke dreun hebt gegeven.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, zo is dat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij zo iets kan je beter je grenzen aangeven. Als je iets tegen je zin gaat of niet wil, gewoon duidelijk tegen hem zeggen:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat vind jij normaal harmien?,
ronron1212
12 jaar geleden
Wat vind jij dan LikeaEmo moet een vrouw zich zo maar laten bevoelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat vind ik normaal, als vrouw ben je geen ding waar jan en alleman aan mag komen. Je kan jezelf er heel naar van voelen zo aangeraakt te worden. Een klap voor zn kop is zeker normaal in zo'n situatie.
ronron1212
12 jaar geleden
Tegen wie zeg je dit mila
Je bent onzedelijk betast en het is je volste ercht om hier werk van te maken. Praat hier met een leraar of andere volwassenen om te kkijken hoe je dit wilt en kunt afhandelen.
Sterkte.

Toegevoegd na 10 uur:
= recht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan speelsgewijze gebeurd zijn, dan niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik hoop voor die jongen dat hij het niet expres ging maar ik denk van wel. sowieso als eerste heb een klap geven om duidelijk te maken dat dit niet gepast is. er is niets verder gebeurt dus aangiften doen gaat iets te ver, maar laten zien dat je er niet van bent gediend mag heus! ik weet niet of het een bekende was, maar als je hem vaak tegen komt, begrijp ik dat het best ongemakkelijk wordt. negeer hem, en kijk hem dan met boze ogen aan! en gebeurt dit nog keer, geef hem een trap, laat zien dat jij de baas bent over je eigen lichaam! succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja wat is aangerand?
Heeft hij je bij je borsten gepakt?
of aangeraakt.
Dat vind ik wel een groot verschil.
Bedenk wel,als jij vind dat je aangerand
ben,dat je wel heel veel teweeg brengt
bij die jongen.
weet je het zeker?
Bezint voor je begint

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoelde bij die
jongen en z.n omgeving.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Dit is tenminste een antwoord op de vraag, en geen preek over rechtzaken beginnen.
Het kan zomaar gebeuren dat er in een drukke ruimte waar je met elleboogwerk door een menigte moet zien te komen, dan kan het gebeuren dat hij per ongeluk met zijn elleboog tegen je borst aankomt, of iemand loopt per ongeluk ongezien tegen je op, in zo'n geval is het een ongelukje en kan je niet van aanranding spreken.

Komt die jongen je tegemoet lopen en reikt zijn handen uit en grijpt je borsten volop, of hij staat achter je en pakt ze ineens vast, dan is het opzet en aanranding en kan je dit aangeven bij de politie of de directeur op school.

Bedenk wel dat het moeilijk te bewijzen is en dat ht makkelijker is als je getuigen hebt, zonder is het jouw woord tegen het zijne. In dat geval is het misschien beter ter plekke te handelen en zijn handen volgende keer even flink tot moes te knijpen en hem laten weten dat je er niet van gediend bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je schrijft :"aangeraakt" en dus niet vastgepakt...ik vind daar nog wel een verschil in zitten je kunt iemand soms per ongeluk aanraken - "per ongeluk" vastpakken is een ander verhaal.

Alleen als je er zeker van bent dat dit aanraken willens en wetens expres ging, zou ik er werk van maken - zo niet dan zou ik het er bij laten en zien als een incident.

Wel is het verstandig om altijd direct (liefst luidkeels) aan te geven als je ergens niet van bent gediend !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het woord aangerand vindt ik in deze wel heel erg overtrokken en veel te ver gaan.
Maar als een jongen je expres bij de borsten probeert aan te raken zou ik liever spreken van onzedelijk betasten
Onzedelijk betasten = aanraken , voelen, betasten
Aanranden = iemand dwingen om sex te hebben terwijl je dat niet wilt, dus echt gemeenschap hebben onder dwang dat is aanranden.
Al het andere valt volgens mij onder onzedelijk gedrag/ betasten
Allebei deze zaken zijn natuurlijk af te keuren en zeker als zo'n jongen je steeds probeert "te betasten" zou ik hem toch wel even een lel voor zijn hoofd geven en als dat niet direct helpt, gelijk hulp in schakelen.
Maar bij echte aanranding (dus gedwongen gemeenschap) , direct politie waarschuwen en hulp inschakelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Excuseer P., maar gedwongen gemeenschap noem je toch echt verkrachting...!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ast36850 U heeft wel gelijk , maar ik lees bij de vraagsteller alleen dat zij zich afvraagt of ze nu is aangerand door deze jongen omdat hij haar heeft aangeraakt bij de borsten.
En aanraken of echt gedwongen worden om het toe te staan dat hij bij haar de borsten betast vindt ik nogal verschil in zitten , het aanraken of echt betasten en /of haar dwingen dat zij ook hem betast zou ik toch liever van aanranding willen spreken als een jongen een meisje echt onder dwang betast en dat hij van haar ook onder dwang verlangt dat zij hem ook betast.
Maar ik lees nergens dat er iets gebeurde onder dwang, die jongen raakte haar iets bij de borsten aan verder niets.
Hou me ten goede, ik keur het ten enenmale af , en zou die jongen toch wel eventjes zijn lesje gegeven hebben, maar om een aanraking gelijk te stellen met aanranding vindt ik zelf te ver gaan.
Want dan kun je ook bv. zeggen als een man of jongen een dame met het dansen om haar middel pakt en in haar lage decollete kijkt dat hij haar ook aanrand, want hij raakt haar ook in de buurt soms aan van de zijkant van de borsten.
Nee, als deze jongen haar ineens vastgepakt had en dat hij haar dwong om zijn betasten van haar borsten toe te staan dan vond ik het nog anders, maar ik lees nergens dat er iets onder dwang gebeurde , een ander geeft een schouderklopje , hij heeft (waarschijnlijk voor hem wel met een bedoeling) haar enkel iets aangeraakt bij de borsten en daar kwam geen dwang bij Nederlandse Wet
Wet(boek): Strafrecht
Artikel: 246
Omschrijving: Hij die door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand dwingt tot het plegen of dulden van ontuchtige handelingen, wordt, als schuldig aan feitelijke aanranding van de eerbaarheid, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Passantje, grappig hoe jouw eerste antwoord eigenlijk helemaal niet klopt met hoe het wettelijk vastgelegd is, maar je toelichting hier dan weer wel... Onzedelijk betasten en aanranden is alleszins hetzelfde! Daar zijn we het over eens denk ik?
soms kan het per ongeluk gebeurd zijn. Maar het kan natuurlijk ook opzettelijk gebeurt zijn.

3 voorbeelden: (allemaal echt gebeurt)

- Ik probeer mijn vriendin voor de lol te poken (prikken in de zij) Maar ik "richt" verkeerd (ze is nogal klein en we sprongen)
Dus ik pokete haar borst. Per ongeluk. Hierbij spreek je natuurlijk niet van aanranding. We konden er allebei hartelijk om lachen.

- ik ben aan het (proberen te) voetballen in het zwembad (han/voetbal) met een paar jongens. Ik gooi de bal weg en op precies dat moment grijpt een van de jongens naar de bal. Maar in plaats van de bal grijpt hij mijn borst. (ja erg genant) dit is natuurlijk ook geen aanranding. Het was per ongeluk (hij heeft me een week ontlopen uit schaamte)

- Ik zit (weer in het zwembad) met een vriendin van mij op de rand en geniet van de zon. Dan komen 2 jongens ons lastig vallen (correctie mij) ze knijpen in mijn kont en betasten mijn borsten.
Dat is wél aanranding. Ik heb ze allebei een knietje gegeven en toen dropen ze af. Persoonlijk heb ik er geen problemen verder meer mee. Het is geen leuke ervaring maar als je het gewoon wegveegt is het ook klaar.
Probeer in het nu te leven (dit is een beetje in strijd met mijn eerste vraag op deze site) dat kan ik wel gemakkelijk zeggen maar misschien is het voor jou anders. Als je er echt mee zit (en dat zou ik volkomen snappen) probeer er dan met iemand over te praten. Wees er open over. Dan gaat het sneller beter.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat is aanranding. Het mag pas als jij toestemming hebt gegeven, en eerder niet.
Die toestemming hoeft niet mondeling te zijn.
Als je aan het vrijen bent en je ligt dicht bij elkaar dan kan het zijn dat hij dacht dat hij verder mocht gaan.
Is dat niet het geval en wist hij dat jij het niet wilde dan is hij goed fout.

Ik denk dat je wel weet dat als iemand per ongeluk je borst aanraakt het geen aanranding is.
Maar dan moet je wel zeker weten dat het geen per ongeluk was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe de situatie juist was, want daar geef je eigenlijk te weinig informatie over.
Nu ga ik er wel vanuit dat je de vraag niet zou stellen, moest het gewoon zijn dat iemand per ongeluk in de drukte tegen jou aanstootte...dan weet je ook wel dat er geen sprake is van aanranding.

Aanranding is wanneer iemand met opzet, voorbedachte rade dus, jou intiem gaat aanraken terwijl jij duidelijk aangeeft dat je dat niet wil.

Maar ken je deze jongen goed, of niet?
Want stel nu dat hij je leuk vindt, en hij dacht dat het wederzijds was. Misschien waren jullie wel wat aan het flirten en dacht hij dat je op zijn avances in zou gaan.

Van hieruit is het moeilijk te zeggen of dit nu een ernstige zaak is of niet, maar als je van plan bent hem aan te geven, moet daar wel over nagedacht worden.

Laat ook duidelijk zijn dat er een verschil is tussen aanranding en verkrachting! Ongewenste intimiteiten zijn aanranding, als het nog een stuk verder gaat dan alleen aanraken, is het verkrachting. Op het tweede staan natuurlijk zwaardere straffen.