hee, ik durf niet voor mijn geaardheid uit te komen omdat ik bi ben ik zit er erg mee hoe moet ik dit doen? willen jullie atwoorden ajsblief?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe oud ben je?
Ben je een man of een vrouw?
Iets meer info??

Antwoorden (11)

Ligt natuurlijk ook aan je leeftijd (die ik even niet kan achterhalen). Als je nog jong bent kan het ook zijn dat je nog zoekende bent. Je hebt dan allerlei gevoelens door elkaar en weet niet goed wat ze nu betekenen.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je die beslissing al echt voor jezelf gemaakt hebt. Het vertellen is natuurlijk altijd moeilijk, maar realiseer jezelf dat het niet raar is. Er zijn veel mensen die bi zijn, je bent niet de enige.
Als je het vertelt snappen mensen het in de meeste gevallen, en hoef je jezelf niet op te sluiten met je gevoelens. Dat is op lange termijn helemaal niet goed!
Probeer voor jezelf alles goed op een rijtje te zetten en vertel het in eerste instantie alleen aan iemand die je goed vertrouwd, bijv. een goede vriend/vriendin of misschien wel je vader of moeder. Iemand waar je een goede band mee hebt kun je alles vertellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door deze vraag te stellen heb je de eerste stap al gezet .
Ik zou het wel vertellen .
Maar ik zou wel het juiste moment wel kiezen .
Ik weet zeker dat er een grote last van jou schouders valt en nadertijd er geen spijt van zal hebben .
Succes ermee .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een lastige situatie ja.. Waarom durf je het niet te vertellen? Komt dat omdat je er zelf nog niet zeker van bent? Of komt dat doordat je bang bent voor de reacties van anderen? Of misschien heb je er zelf nog niet helemaal vrede mee? Wat het ook is, je hoeft je nergens voor te schamen.

Stel dat het komt omdat je er nog niet helemaal zeker van bent dan is dat nog niet erg hoor. Ik denk ook dat je alle tijd er voor moet nemen om erachter te komen en als je tussendoor de kans krijgt om te experimenteren zou ik dat ook gewoon doen.

Ben je bang voor de reacties van anderen? Ja weet je, er zijn altijd mensen die kritiek hebben. Vroeger was het nog veel moeilijker om er voor uit te komen als je homo of lesbi of bi was, maar het wordt steeds meer geaccepteerd. Op TV kom je steeds meer personages met andere geaardheden als hetero tegen, denk maar aan GTST. Je moet jezelf ook afvragen of JIJ er gelukkiger van wordt om het voor jezelf te houden. Als de omgeving jou daar niet op kan bekritiseren, zullen ze wel iets anders vinden wat niet goed is.

En als je er zelf geen vrede mee hebt is dat nog het moeilijkste.. Maar dan heb ik het idee dat dat misschien ermee te maken heeft met het voorgaande. Jij kan het zelf misschien niet accepteren, omdat jij denkt dat je omgeving het ook niet kan accepteren.

Wees gewoon jezelf en doe je vooral niet voor als iemand anders, want daar wordt je echt niet gelukkig van. Jij bent wie jij bent en of je nou op jongens of meisjes of allebei valt, wil niets veranderen aan de persoon die je nu bent, dus zullen de mensen in jouw omgeving ook niet minder van je gaan houden. Als ze dat wel doen is er duidelijk iets mis met hun.

En misschien is het zo, dat wanneer je het hun verteld dat ze ontzettend moeten wennen, maar dan moet je ze even de tijd geven om eraan te wennen, maar ik weet zeker dat het goed zal komen..
Suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf een brief geschreven aan de homo-organisatie hier in de stad. Er kwam een fijne reactie. Zij kunnen jou helpen. Google maar eens naar zo'n organisatie.
13 jaar geleden
je krijgt al flink wat tips voor als je uit de kast wilt komen daar wil ik graag nog aan toe voegen dat het echt niet per se nu gelijk moet je kunt het ook even rustig aan doen en tot rust komen en onder tussen eens wat op internet kijken naar verhalen van mensen en hoe zij hun uit de kast komen hebben gedaan en wat hun ervaringen waren en of er groepen bij je in de buurt zijn waar je eens langs zou kunnen meestal zijn die er wel zeker in de grote steden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het maakt helemaal niet uit of je verliefd wordt op een vrouw of een man. Liefde is gewoon mooi en als jou familie en vrienden zien dat je gelukkig bent met iemand van hetzelfde geslacht dan zullen ze vast blij voor je zijn.

Ik begrijp dat het moeilijk moet zijn als je zelf nog maar pas hebt 'ontdekt' dat je bi bent, maar als je zelf aanvaard dat hier niets mis mee is, zullen anderen jou ook aanvaarden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je niet durft om voor je geaardheid uit te komen, betekent dat je bang bent dat andere mensen je zullen veroordelen en zullen vernietigen. Hierdoor wordt jouw leven geleid door die andere mensen in die kunnen dan doen met jou wat zij willen. Tenzij hij zelf jouw eigen leven wilt gaan leiden en je niet meer laat afhankelijk zijn van de mening, oordeel en de eventuele vernietigende kracht van andere mensen.

De eerste stap hierin is ook om duidelijk aan te geven hoe je geaardheid is. Daarmee geef je aan dat het je niet kan schelen hoe anderen er over denken, en dat jij je eigen leven wilt gaan leiden!

Zolang jij wordt beperkt door de mening van andere mensen, zal jij niet ten volle kunnen groeien in het leven. Je wordt en blijft als het ware tegengehouden in je groei (naar volwassenheid). De drempel waar je overheen moet is heel groot, maar de stap is eigenlijk maar heel klein: namelijk om op een bepaald moment tegen die mensen waar jij het moeilijkste bij jouw waarheid vertelt, zeggen "ik ben biseksueel!". Het zijn maar drie woordjes en ze zijn er zo uit gefloept. De bevrijding die je daarna krijgt is onbespreekbaar.

Succes hiermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat het komt omdat je bi bent maar bang bent dat je "anders" bent.
Je had net zo goed homosexueel kunnen zijn dan had je die angst ook. Alleen je hetero kant laat je zien aan de buitenwereld.
Tegenwoordig is bi zijn bij vrouwen geen probleem en wordt veelal geaccepteerd en zelfs als leuk ervaren. Bij mannen is dat niet zo en val je een beetje tussen het wal en het schip. Tussen de hetero's en de homo's in in een grijs gebied.
Ik weet niet hoe oud je bent en in welk stadium van bi zijn je je bevindt en naar dus heel moeilijk je een advies te geven waar je direct iets aan hebt.
Er zijn er vele zoals jij en ook speciale "bi" forums
Ik zou zeggen geniet van alles en praat met iemand die je vertrouwd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of je een meisje of een jongen bent..dan wel een man of een vrouw..maakt voor mijn beantwoording eigenlijk niet uit.

Je moet beginnen met.. het van jezelf te accepteren en ik vrees dat dàt je al moeite genoeg kost of..al gekost heeft.

Zodra je het van jezelf geaccepteerd hebt wordt de stap naar de buitenwereld al wat minder moeilijk.

Je dient daarom flink aan je gevoel voor eigenwaarde, aan je zelfvertrouwen en..aan je onzekerheid te gaan werken.

Zodra je je sterk genoeg voelt om de buitenwereld desnoods uit te lachen als ze jou zou willen kwetsen...is de tijd om je geaardheid zonder enige terughoudendheid te tonen..

Kortom je moet van je kwetsbaarheid af..om de stap naar buiten te kunnen en te durven maken..Werk daar dus aan..

Groet,

Ton

Toegevoegd na 3 minuten:
Maar zelfs hier..bij GV, heb je nog heel veel moeite te laten zien wie je bent..
Schud eindelijke eens die schroom van je af en durf je te laten zien.. Wij accepteren je gerust wel.

Nogmaals..groetend,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met alle respect, ik ben ff korter van stof.
Zoiets is iets waar niemand meer van opkijkt, maar daar loop je niet mee te koop.
Zoiets vertrouw je toe aan je beste vriend/vriendin op het moment supreme.
Tenzij men een allemans vriend/vriendin is en aan groepssex doet of het niet zo nauw neemt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie zegt dat je het met de hele wereld moet delen? Jij bent aan niemand behalve jezelf verantwoording schuldig over je gevoelens.
Alleen mijn vriend en mijn vader weten dat ik bi-sexuele gevoelens heb en mijn vriend laat me vrij om deze te ontdekken als ik zou willen.
Omdat ik me er nog niet zolang van bewust ben , ben ik wel zoekende om te ontdekken hoe ik zekerheid krijg of het geaardheid of een sexueel verlangen is.

Maar wat ik eerder zei; Als jij het niet aan iedereen wil vertellen hoeft dat toch niet?

Als je verliefd bent op bijv. een vriendin dan zou je haar kunnen vragen hoe ze over dit soort dingen denkt, zonder haar van je gevoelens te vertellen of haar zeggen dat een vriendin jou vertelt heeft dat ze verliefd op je is en haar "advies"vragen.
Zo kom je er op een veilige manier achter of ze ook wat voor jou voelt, zonder meteen het risico te lopen een vriendschap kwijt te raken of vreemd aangekeken te worden in je vriendenkring.