Waarom is glijmiddel zo duur?

Een liter benzine kost 1.75, een pak melk 1,- en een liter glijmiddel op silicone basis kost ca. 60,- minimaal.
Hoe komt het dat dit zo veel duurder is?

http://www.drogisterij.net/Seksualiteit-Bodygliss-white-line-glijmiddel/P/779834

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Melk wordt in duizenden liters tegelijk geproduceerd en verwerkt. Niet te vergeten dat melk via de EU gesubsidieerd wordt. Dit itt benzine, wordt ook met duizenden liters geproduceerd, maar met juist extra belasting. Glijmiddel op siliconenbasis wordt veel kleinschaliger geproduceerd en heeft een duurder verkooptraject (de marge in de drogist is toch een andere dan in de supermarkt). Waarschijnlijk zijn de grondstoffen duurder, is het produceren complexer en waarschijnlijk is men gewoon bereid er meer voor te betalen. Bekijk de prijs van een litertje inkjetinkt eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Niet minimaal ; dat is wel één van de duurdere. Het meest voordelig (als kleinverpakking voor de consument) is en blijft KY-jelly (rond de 5 euro voor 100 ml ; nog niet gratis trouwens).

Maar de verklaring is simpel : Je betaalt voor de verpakking en vaak ook het merk, en kleinere hoeveelheden zijn altijd duurder. Een klein flesje olijfolie van een goed merk is ook altijd vele malen zoniet tientallen malen duurder dan een 5-liter-can basis-olijfolie.

De glijmiddelen die bijvoorbeeld in het ziekenhuis worden gebruikt (voor echo's en inwendig onderzoek en dergelijke) zijn uiteraard beduidend goedkoper dan dat, maar voor de consument niet makkelijk aan te komen. Bovendien zijn ze niet altijd eindeloos houdbaar, en duurt het even voor je als privepersoon door een liter heen bent.

Dat het duurder is dan melk of benzine zal ongetwijfeld ook te maken hebben met de prijs van alle gebruikte grondstoffen en het productieproces alsook de gemiddelde gebruikshoeveelheden c.q. de potentiële grootte van de afzetmarkt. Er zijn wel meer relatief schijnbaar goedkope producten die per liter absurd duur zijn. En vaak geldt : hoe kleiner het potje, hoe duurder.
Kijk naar shampoo : de basisingredienten van een shampoo van 50 cent en eentje van 12 euro schelen weinig tot niets ; toch is de een 24 keer zo duur als de ander. Kwestie van verpakking en merk, en niet zozeer van werking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij hebt wel een heel dure dealer ;-)
Probeer eens X-men dat is een heel goed alternatief en ook heel goed bruikbaar als massageolie.

X-man glijmiddel/massage-olie is een heldere, langwerkende en ademende gel op siliconen-basis. Water-, vet- en olievrij en daardoor vriendelijk voor de huid. Heeft geen effect op rubber en latex en is zeer zuinig in gebruik. Het is bewezen dat deze produkten de totale sexuele beleving vergroten. Dus niet alleen gebruiken bij masturbatie, vaginale of anale sex, maar liefst tijdens het hele liefdesspel. Zie het maar als een sensueel sexspeeltje en laat je creativiteit de vrije loop!

13.95EUR

1 fles 13.95EUR
2 flessen 25.95EUR
3 flessen 37.50EUR
4 flessen 47.95EUR
5 flessen 56.95EUR
6 flessen 63.95EUR
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik haal glijmiddel bij de welkoop, 3,60 voor een fles van 1 liter. Het bevalt me prima. Het is bestemd voor dieren, maar ik merk geen verschil hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb even zitten zoeken op internet.
http://www.agradi.nl/apotheek/runderen/dracht-geboorte/glijmiddel/product/7003175/1053
https://www.dierapotheker.nl/product/55/Geboorte_lammeren/Glijmiddel_500_ml./
https://www.dierapotheker.nl/product/315/Geboorte_lammeren/Glijmiddel_VTP_1_liter/
http://www.mechashop.nl/hst/m22e02c/Webshop.nsf/ShopArtikel?OpenForm&ArtikelID=8F175B26496E71A5C125770A0052C508 Die ik bij de welkoop gekocht had staat er niet bij. Er staat gewoon glijmiddel op de fles en het staat bij de dierenartikelen, bij de zalfjes en zo, gewoon in de winkel in de schappen. Ik dacht dat het 3,50 per liter was, maar het zal per halve liter zijn geweest, nog super goedkoop natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt nu net of het 1 link naar 1 winkel is, maar het zijn 4 verschillende naar webwinkels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, daar ben ik nog een keer, volgens mij is het deze http://www.bakkersqualityproducts.nl/index.php/veehouderij/koe-en-stier/topro-producten/topro-glijmiddel-500-ml.html
Zo staat het in ieder geval wel op de fles, heel duidelijk glijmiddel voor op.
Er is wel verschil tussen glijmiddel op siliconenbasis en glijmiddel op waterbasis. Waterbasis is vaak een stuk goedkoper, maar glijmiddel op siliconenbasis gaat een stuk langer mee omdat dit nauwelijks wordt opgenomen door de huid, en waterbasis wel.

Het is absoluut waar dat je ook voor de naam en de verpakking betaalt, en dat daar de grootste prijsverschillen ontstaan. Het is dus ook een belangrijk stuk persoonlijke voorkeur, of je met een goedkoper glijmiddel net zoveel comfort ervaart.

In elke markt heb je trendsetters, de merken die het meest investeren in o.a. product-ontwikkeling. Glijmiddel is een product dat op het lichaam wordt gebruikt, dus het moet ook zorgvuldig getest worden wat natuurlijk ook weer geld kost.