Hoe groot is de kans om zwanger te worden bij alleen het gebruiken van een condoom?

En dan zelfs als je 100% zeker weet dat ie niet gescheurd is. Is er dan alsnog een kans?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.7K

Het beste antwoord

Bij volledig juist condoomgebruik is het 98-99 % veilig. Dat betekent dat van de 100 vrouwen die condooms gebruiken, er elk jaar 1 tot 2 zwanger worden.
Omdat dat perfecte gebruik niet altijd lukt, is het zwangerschapscijfer in de praktijk nog wel een (flink) tikkie hoger dan dat ; tussen de 4 en de 10 minstens.

Tegen geslachtsziekten geeft het condoom een goede (de beste, maar ook niet 100 %) bescherming, maar voor het voorkomen van zwangerschap zou je aanvullend een ander voorbehoedsmiddel (pil bijvoorbeeld) moeten gebruiken. Dan kom je aardig in de buurt van de 100 %.

Maar.......hoe veilig ook, geen ENKEL voorbehoedsmiddel, zelfs sterilisatie niet, garandeert 100 %. Om 100- % zeker te zijn dat je niet zwanger kunt raken, moet je gewoon geen sex hebben. Zo simpel is dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
100% bij sterilisatie indien baarmoeder is verwijderd..
maar verder heb je gelijk hoor!

Andere antwoorden (5)

Als hij niet gescheurd is, en van begin af aan om heeft gehad, is er geen mogelijkheid tot zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JA! Een condoom is niet 100% veilig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er is altijd een minieme kans:hier een getuigenis:
Ik ben 1 van de 100 personen die wel zwanger werd met condoom.
12 jaar geleden
000.01 % bij een niet gescheurd condoom dat op de juiste manier is gebruikt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
99 % kans dat je niet zwanger wordt. maar dan heb je nog steeds 1 % kans om 100% pech te hebben.

maar je kunt geen 100% zeker weten dat hij niet gescheurd is. garantie heb je nooit in het leven!