Ik heb mijn kind betrapt op webcamsex via msn, hoe kan ik dit voorkomen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook parental control bar op de pc zetten. Zoals eerder geschreven, de pc in de huiskamer neerzetten! Wees ook op je hoede met pedo's die zijn ook actief in chatrooms bespreek dit met je kind de gevaren hiervan. http://www.zdnet.nl/downloads/64284/parental-control-bar-4-0-3/

Het beste antwoord

Je kunt het verbieden door bv Cam weg te halen. Maar misschien gaat dat wat ver. Waarschijnlijk voelt hij of zij zich toch al behoorlijk ongemakkelijk nu omdat hij betrapt is. Hoe oud is je kind? En jongen of meisje? Hij zit nu waarschijnlijk in een fase waarin gij dingen wil ontdekken en uitproberen. Vraag jezelf af hoe erg het eigenlijk is. Je kind heeft ook bepaalde behoeftes. En dit is redelijk safe allemaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een meisje van 12
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zeg: pubertijd. Misschien keer voorzichtig over hebben dat ze er een beetje mee uit mort kijken met wie ze het doet. En verder: lekker laten ontdekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben er ook niet voor om het lekker laten ontdekken want je kunt niet zien wie er aan de andere kant zit.
Je moest eens weten hoeveel pedo's er op het net zitten die zeggen dat ze 12 of 13 jaar zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zitten heel veel viespeuken op internet. Maar er zit altijd nog een draadje tussen. Wat dat betreft is internet heel anoniem. Maar wel met haar over hebben dat ze voorzichtig moet zijn en niet tegen haar zin in. En uitkijken met face. Maar zolang ze er zelf plezier aan beleeft...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp de mensen nie die hier reageren van, ach laat maar doen.
Stel dat er aan de andere kant idd een viespeuk zit die zich voordoet als een jonge knul, het voor elkaar krijgt dat ze bv haar borsten laat zien of zichzelf aanraakt en hij neemt dit op...
Kan je nagaan wat voor pressiemiddel hij heeft om haar te laten doen wat hij wil...
Ik heb ook een jong dochtertje, vandaar misschien mijn paranoia gedachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hou edpacer. Ik begrijp je reactie. Ze moet er ook zeker voorzichtig mee zijn. Maar ze zit wel in een leeftijd waarin ze vanalles wil en moet ontdekken. Ik weet niet of het gast om webcam en met een bekende of onbekende. Maar ik ga er vanuit dat het geen eenzijdige Cam is en ze de medecammer dus ook kan zien. Dan weet ze of het een vieze oude man is of niet. Ik ben het met jullie eens dat ze wel op de hoogte moet zijn van de gevaren, zoals opnemen. Daarom is het ook slim om niet met face te cammen.
Maar liever dat ze sex heeft via de Cam dat dat ze live gaat afspreken. Cam is dan redelijk veilig.
Maar, ik respecteer ieders manier van opvoeding hoor.

Andere antwoorden (6)

Door regelmatig even te kijken wat hij aan het doen is, en door de webcam af te nemen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het er met uw kind over hebben, ik denk dat het (ja, het is de enige correcte verwijzing naar een kind; gek he?) zich al kapot schaamt. Ook kan de computer van de kamer van uw zoon/dochter gehaald worden, en in de woonkamer neergezet worden, dan heeft u er in ieder geval zicht op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je bent me net voor+
Door een heel goed gesprek met het kind te hebben over de gevaren van het gebruik van de webcam en het kind te leren over respect voor het eigen lichaam. Je kunt ze niet overal voor behoeden, maar je dient ze als ouder wel te vertellen waar ze op moeten letten.

Als het hier echt over een meisje van 12 gaat zoals je in je reactie aangeeft, is het blokkeren van de cam de beste oplossing, of alleen nog onder toezicht laten laptoppen. Verder is dan ook nog eens de vraag in hoeverre je kind vrijwillig aan webcamsex deed, of dat iemand het kind dwingt om zichzelf bloot te geven. Als dat laatste het geval is, is dat strafbaar en moet je er mee naar de politie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoewel ik van mening ben dat ook kinderen van 12 recht hebben op privacy, loopt je kind hier een behoorlijk gevaar. Er van uitgaande dat e.e.a,. op vrijwillige basis gebeurde; zijn het "ontdekken" en de "sex" niet eens het grootste probleem; dit hoort gewoon bij het normale groot worden. Waar je je dochter ABSOLUUT voor moet waarschuwen is het feit dat zij nooit kan weten wat er met de beelden gebeurt. Deze kunnen zonder dat ze het weet worden opgenomen door de "partner" met alle ellende van dien. Wat eenmaal op het internet staat is er nooit meer af te krijgen. Je kan je dochter hier niet genoeg voor waarschuwen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Qua vraagstelling: hoe kan ik dit voorkomen: eenvoudigweg de cam software blokkeren in de firewall, bepaalde tijden toestaan in de router op momenten dat je haar in de gaten kan houden etc.
Hiermee ontneem je haar echter ook andere leuke cam toepassingen en de vraag is of dat wenselijk is. Dit kan ik niet voor je beantwoorden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het hier helemaal mee eens.
mijn persoonlijke mening is toch, veel voorlichting geven.
hoewel er genoeg programma's op internet zijn om dit soorts dingen tegen te houden, is het beste toch om voorlichting te geven. want wat je op jouw pc verbied, vindt hij wel op een ander (medium,telefoon, laptop, tablet...)
veel praten en uitleggen waarom is beter dan alles dicht spijkeren.
ga ook eens met hem samen voor de pc zitten en laat hem dan voordoen wat hij wil/ doet... hierdoor krijg je inzicht in wat voor informatie hij wil.
dit is vele malen beter dan >16 jaar software instaleren.
mocht je er echt op tegen zijn, dan kan je via windows 7 de hele pc dichtspijkeren tegen alles, maar is niet een oplossing maar een uitstellen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel goede antwoorden gezien. Ik wil er graag op wijzen, dat wij hier in Nederland en wat doorgeschoten veiligheidscultuur hebben. Met rubber tegels op de kinderspeelplaats, overal veiligheidshekjes en noem maar op. Onze kinderen weten nauwelijks meer wat gevaar is en zijn er totaal niet voor op hun hoede.
Dat kan zich wreken in bijvoorbeeld het buitenland. Of hier, bij iets nieuws: de webcam.

Wijs haar op het gevaar, en doe dat met respect.