Heeft iemand ervaring van een stressincontinentie operatie ? Ik had deze vraag al eerder gesteld maar geen reactie's gehad.

Maar ik had hem als een tvt operatie gevraagd en misschien weet niet iedereen dat het tvt operatie heet, dus nu probeer ik het op een andere manier te vragen.

Ik wil zo graag ervaring van andere vrouwen horen, en op google zie je ook niet veel van ervaringen en om eerlijk te zijn eigenlijk helemaal niks vind ik over ervaringen.

Please ik hoop dat er vrouwen zijn die deze operatie hebben ondergaan, want over 2 weken krijg ik deze operatie en ik begin hem een beetje te knijpen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De reden dat je de vorige keer geen reactie hebt gekregen is misschien omdat je vraag bij de categorie 'Seksualiteit' nogal ongelukkig staat. Hij had beter bij Persoon&Gezondheid of Gezondheid gestaan, denk ik.

Het beste antwoord

Ik heb er geen ervaring mee, maar heb er wel wat over gevonden.

De ingreep wordt meestal onder plaatselijke verdoving of loco-regionaal (in hetzelfde lichaamsdeel) uitgevoerd. In het algemeen krijgt u ook pijnstillende en kalmerende middelen toegediend. De verdoving wordt toegepast in een klein gebied bij het schaambeen, wat lager achter dit schaambeen en onder de urinebuis, in de vagina. Het verdovende middel werkt gedurende de hele ingreep. U heeft dus geen pijn, en de kalmerende middelen zorgen ervoor dat u zich rustig voelt.

Wanneer de verdoving begint te werken, maakt de specialist twee kleine sneetjes in de buik ter hoogte van het schaamhaar en eentje van 1,5 cm in de vagina, vlak onder de urinebuis. Er wordt een doorgang voorbereid aan weerszijden van de urinebuis; daarna wordt hier met een speciaal instrument een bandje onder geplaatst. Dit bandje wordt vervolgens spanningsvrij, als een soort hangmat, onder de urinebuis gelegd zodat deze voortdurend, en met name tijdens inspanning, wordt ondersteund en elk urineverlies wordt tegengegaan.

Tijdens de ingreep vraagt de specialist u te hoesten om te controleren of het bandje goed zit. Wanneer er geen urineverlies meer optreedt, is de ingreep geslaagd. Uw actieve optreden tijdens deze ingreep verklaart waarom er liever geen algehele narcose wordt toegepast, uitzonderingen daargelaten.

De ingreep duurt in totaal ongeveer 30 minuten.

Toegevoegd na 18 minuten:
Ik heb nog enkele pagina's gevonden waar je ervaringen kan lezen.

http://www.urine-incontinentie.nl/lotgenoten/toonbericht.asp?whichpage=9&pagesize=10&M_ID=4947

http://www.urine-incontinentie.nl/lotgenoten/toonbericht.asp?whichpage=10&pagesize=10&M_ID=4947
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha dankje voor die lotgenoten link dat zocht ik nou