Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ben ik vruchtbaar als ik de nuvaring maar een uur uit heb gehad, en daardoor een beetje bloed lekte?

Bij de geslachtsgemeenschap had ik de nuvaring één uur uitgedaan. Toen ik daarna naar de toilet ging bloedde ik een beetje van onder. Ik zit al 12 dagen aan de nuvaring dus als het goed is moest alles gewoon goed verlopen. Drie uur later was er nog een beetje bloeding, daarna nog een keer geslachtsgemeenschap gehad (met nuvaring erin) nu is er geen bloeding meer.

Ik heb voor de zekerheid een MAP ingenomen, maar was ik nu gelijk na dat ene uur weer vruchtbaar of hoe zit dit ??

Toegevoegd na 1 minuut:
Edit: Ik heb niet veel gelekt, alleen bij naar het toilet gaan zag je het duidelijk op het toilet papier.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wanneer je de nuvaring niet langer dan drie uur achtereen uit doet, blijft deze werkzaam. Dit staat - als het goed is - ook in de bijsluiter. Bij correct gebruik ben je dus zeker niet ineens vruchtbaar wanneer je de ring één uur uit hebt gehad. De MAP is dus niet nodig geweest. Wel of geen bloedverlies bij of na de seks (of op andere momenten) betekent niet dat de ring niet werkzaam is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt !!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding