Hoe komt het dat seks regelmatig de eerste keren niet goet gaat?

Het is lang niet bij iedereen zo maar hoe komt het nou eigenlijk dat seks regelmatig de eerste keren niet goed gaat? Wat Kun je er aan doen dat het wel gewoon goed gaat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Stel je voor dat je niet kunt fietsen.
Je realiseert je dat het er eens van gaat komen.
En dus neem je plaats achter de computer en gaat naar Goeievraag en stelt daar de volgende vraag:

Hoe komt het dat het bij de eerste keer fietsen niet goed gaat?
En dat er dan mensen zijn die jou daar serieus antwoord op gaan geven? Nou, met al dat advies zal je vast en zeker goed beslagen ten ijs komen. (Goed voorbereid betekend dat.)
En dat dan op een goede dag zich spontaan de gelegenheid voor doet: Een prachtige opoefiets... :) Ha ha,
Voorzichtig stap je op en probeert te fietsen. Maar na wat slingeren ga je plat op je b*k.

Is dat een mislukking? Heb je nu gefaald? Heb je een reden om je te generen/schamen? Ja zeker wel, want jij bent echt absoluut de eerste en enigste van heel de wereld die van de fiets valt.

Heb je je ooit enig moment afgevraagd hoe je in hemelsnaam moest gaan leren fietsen? Hoe je de eerste keer op de fiets zonder falen moest gaan volbrengen? Nee, waarschijnlijk niet.
En wat is er nu zo bijzonder aan fietsen? Niets! Je leert fietsen om van A naar B te gaan! Verder niets. Of omdat het soms gewoon leuk is om op een mooie dag en rondje te fietsen. En hoe je/jullie dat doet/doen? Doet er niet toe.

Je hebt seks omdat dat fijn is. Het is iets dat je kunt delen! Het moment dat je het deelt is bijzonder. En hoe? Doet er niet toe! Zolang je deelt kun je niet falen!

Vergeet het gewoon, de eerste keer kan niet mislukken. Je kunt niet falen. Echt niet, absoluut uitgesloten. Je doet het, en wat je hebt gedaan is oké. Waar je wel in kunt falen in de manier waarop je besluit om er nu, of naderhand naar te kijken.

Vergeet je hoofd, heb seks met je hart.
Vergeet je zorgen, je angst, en je vragen. Maar vergeet hem/haar niet. Dan komt alles goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht nochtans antwoord op de vraag gegeven te hebben:
Teveel met het hoofd bezig zijn. Misschien moest ik nog wat duidelijker zijn? :)
In ieder geval dank.

Andere antwoorden (12)

Mischien onzekerheid van doe ik het wel goed of dat ze bang zijn ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zenuwen , en het feit dat je wilt dat het goed gebeurt waardoor dat minder goed gaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je je druk maakt wil het vaak de eerste keer niet zo goed lukken. Overigens moet alles geleerd worden, dus ook seks. Je hoeft je hier echt geen zorgen over te maken. Doe gewoon wat jij denkt dat goed is en dan komt de rest vanzelf. En....... al doende leert men.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat komt omdat beide partijen meestal best gespannen zijn en ook nog niet precies van elkaar weten wat de ander precies lekker vindt. Je moet nog aan elkaar 'wennen' zeg maar en alles gaat nog een beetje klunzig soms.

Als je als meisje erg zenuwachtig bent, en dat is vaak zo bij de eerste keren, kun je (onbewust) je bekkenbodemspieren aan gaan spannen waardoor het allemaal wat moeilijker gaat. Ook daarom kan het de eerste keren wat stroever gaan.

Ja wat kun je eraan doen... Niet veel eigenlijk, behalve een beetje ontspannen zijn en er samen om lachen als het nog niet helemaal gaat zoals het moet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzekerheid, zenuwen, je kent elkaars lichaam en alle leuke plekjes nog niet zo goed, je wil graag presteren.
Je hebt er een bepaald idee over dat het helemaal geweldig is.
De eerste paar keer is nou eenmaal stuntelen in de meeste gevallen. Hou de lol er in, en veel oefenen, dan gaat het vanzelf beter ;)

Toegevoegd na 45 seconden:
Wat ook belangrijk is om met elkaar te praten. Laat weten wat je fijn vind voelen en wat minder. Dat scheelt een stuk voor de andere persoon en zo gaat het snel beter.
12 jaar geleden
2 woorden: onervaren en onzeker. Dit zijn de grootste redenen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet reden.. je hebt wel gelijk in. Maar ik mis nog iets.
Ik heb geleerd door het praten is nog veel beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe even wat aan je Nederlands :P. En wat bedoel je precies?
Als je teveel focust op wat je wilt bereiken en om de ander te "pleasen", ben je teveel met de daad bezig, dan met wat je verwacht te verlangen.

Bovendien als je elkaar nét kent, heb je geen flauw idee wat de ander lekker vindt, dus eigenlijk "doe je maar wat" in de hoop dat het goed komt. Tenminste, als je het niet hardop zegt dan. Of je bent zó bezig met elkaar dat je uit "ademnood" en alle genot het niet kán zeggen. Of je durft het niet, omdat je bang bent de ander te kwetsen.

Vandaar dat de sex de eerste paar keer niet goed gaat, niet zoals jij het zou willen. Pas als de spanning er figuurlijk gesproken vanaf is (figuurlijk, omdat ik de spanning bedoel van "wat vind de ander prettig"), kan je de létterlijke spanning met elkaar opbouwen.

Pas als je elkaar langer kent, en weet wat de ander ook fijn vindt, kan je jezelf beter concentreren, en kan je gemakkelijker opgaan in elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om dezelfde reden dat bij veel mensen het eerste autoritje na het behalen van een rijbewijs ook niet zo soepel gaat.

En om dezelfde reden dat de eerste dat in die spiksplinternieuwe baan zenuwslopend is en je hebt het gevoel dat iedereen naar je kijkt.

Dat komt omdat je aan iets begint waarvan je niet precies weet hoe en wat EN wat de regels zijn en hoe anderen op jou gaan reageren. Sommigen worden daar onzeker van, anderen onhandig, weer anderen terughoudend. Allemaal niet bevorderlijk voor een vlot en soepel verloop.

Wat je eraan kunt doen? Ik denk niks, de eerste keer is de eerste keer!!!! Dat geldt voor alles wat je voor het eerst doet.

De handeling kunnen je van te voren oefenen (bijv met die rijlessen, eigenlijk KUN je rijden als je net je rijbewijs hebt) maar het gevoel dat "het nu moet gebeuren" daar moet je gewoon doorheen. Zelfde als met sex de eerste keer.

Toegevoegd na 59 seconden:
tja: eerste dat in nieuwe baan = (natuurlijk) eerste DAG in nieuwe baan
12 jaar geleden
Niets! Je moet deze vraag vergeten!

Seks is een vorm van communicatie en diep contact.
Het 'goed communiceren' is het echte doel in bed. Als je dit doel voor ogen hebt, blijft seks vele jaren fijn.

'goed gaan', is een lager doel. Want je refereert dan aan een norm. Hoe dingen horen te gaan in bed.
Nou, er hoort precies helemaal niets.
Waar het om gaat, is dat je contact met elkaar hebt, niet dat je aan normen voldoet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is helemaal niet erg.
Als je het samen uitvindt, is dat toch een mooie gezamenlijke ervaring.
Omdat je allebei geen enkele ervaring hebt is wat gestuntel heel verklaarbaar.
Vandaar misschien de aloude wijsheid: Op een oude fiets moet je het leren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat jullie mekaar nog niet zo goed kennen.
En je moet daar met zen tweeén voor zijn!
Zenuwen, onzekerheid, angst...
Leer mekaars lichaam kennen, dat weet je nooit direct van de eerste keer.
probeer haar/zijn gevoelens mee te volgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat komt door tv!!!! daar zie je alleen maar dat 2 geliefden de sterren van hemel vrijen en daar kun jij en je partner (iedereen trouwens) nooit aan tippen, want dit is een belachelijke weergave van de werkelijkheid! kunt je er nooit op voorbereiden om dat je nooit van te voren kunt weten wat de ander gaat doen. Daarom is de 1e keren vrijen met je partner meestal wat onhandig. Mijn beste tip is ga blanco met elkaar vrijen, zonder verwachtingen en met respect voor elkaar en ga aub niet proberen die mensen van tv of erger nog uit de pornoindustrie na te doen.
De routine komt pas als je elkaar beter leert kennen in bed
geniet gewoon lekker vanelkaar