eerste keer vroeg?

ik ben 13 en mijn eerste keer is nog niet zo lang geleden, maar op dat moment dacht ik dat ik er echt klaar voor was, maar nu lees in dingen en die zijn pas met 20!
ik moet het voor me houden, ook voor mijn ouders.

Toegevoegd na 49 seconden:
dus mijn vraag is , is dat heel vroeg 13 jaar? of.. valt het mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (18)

Eugh... ja, 13 jaar is erg jong voor het hebben van sex. Je lichaam kan er misschien klaar voor zijn, maar ook je geestelijke ontwikkeling is van belang. Je eerste keer heb je nu al gehad, daar kan je niets meer aan veranderen. Als ik jou was zou ik lekker gaan puberen voorlopig en nog even een paar jaartjes wachten met sex.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is heel vroeg.

15 is zelfs al vroeg.

Er zijn daar al onderwerpen over geweest hier.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier een topic, waarin dit ook uitgebreid wordt uitgelegd.
13 jaar geleden
je bent er vroeg bij dat wel maar ja, het is nu eenmaal al gebeurd. ik was zelf 14 jaar en toen mijn dochter opgroeide hoopte ik dat ze wel langer zou wachten dan ik en dat gebeurde ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen sex voor het huwelijk. Dit is het enige goede advies wat ik je kan geven.
Bewaar dit mooie om het samen te beleven en grijp niet vooruit.
Aids en andere enge ziektes zijn het gevolg van wisselende contacten. Dit moet je niet willen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dit tijdperk, ben je echt niet zo uitzonderlijk als je op je 13e je eerste keer hebt hoor...

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je het maar veilig doet!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
niet uitzonderlijk, maar wel vroeg :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben het met je eens(de jeug van tegenwoordig he haha)
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ho ho ho.
dat je geen uitzondering bent, wil nog niet zeggen dat je er klaar voor bent.
Veel te vroeg, jammer. Dat kan je nooit meer terugdraaien. Het lijkt wel of we vroeger sex hadden als we dachten dat er sprake was van verliefdheid of liefde en tegenwoordig hebben we het als we er zo'n jeuk aan hebben. Misschien deed jij het ook uit verliefdheid/liefde en niet alleen uit lust, maar dan nóg vind ik het veel te vroeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was zelf 14 en voor die tijd vond ik dat ik er echt klaar voor was en deed het destijds ook met iemand waar ik echt heel erg verliefd op was dus het was niet zomaar iets..
Alleen als ik nu terug kijk op die tijd denk ik wel vaak van waarom op je 14e?

Je hebt heel je leven de tijd om deze dingen te ontdekken, overhaast niks en blijf zo lang mogelijk kind.

Ik hoop dat je eerste keer voor jou ook veel heeft betekend en dat je er ook zeker geen spijt van hebt..

Verder wil ik nog even zeggen dat vroeg maar een relatief begrip is, jij vond dat je er klaar voor was op dat moment en hebt er waarschijnlijk (hoop ik) ook goed over nagedacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13 is vroeg ja. Ik was zelf 16, en vind dat al vroeg. Maarja, de jeugd van tegenwoordig he.. Wat kan je daar aan doen. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13 is vroeg, maar de ene persoon is de andere niet.
Vanaf 16 is het legaal (denk ik toch), maar toen ik 16 werd, was ik daar helemaal niet mee bezig.
Ik kan er best in komen dat er dus ook mensen zijn die dat op een jongere leeftijd willen.

Misschien is 13 nog piepjong, maar je leeftijd is slechts een getal.
Je gevoelens, de liefde en alles dat erbij komt, zijn belangrijker.

Laat ons hopen dat je écht voor bent op je leeftijd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je mag seks hebben wanneer je er klaar voor bent
alleen als je 13 bent mag het niet met een 16(of 18) jarige
Ja ik persoonlijk vind 13 jaar erg vroeg... Maar ja tegenwoordig schijnen meer meiden en jongens steeds eerder sex te hebben. ik weet dat ik op mijn 18e, eind 80er jaren al een laatbloeier was :D... dus wat is vroeg...
Ik zou er denk ik moeite mee hebben als mijn kind zo vroeg al... maar ja..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is vroeg.... Gebaseerd op een gemiddelde is 13 jaar vroeg, maar geestelijk kan je wel veel verder zijn dan de gemiddelde (kijk eens naar het zijl meisje welke solo de wereld rond gaat) Een oordeel geven zonder je precies te kennen is dan ook moeilijk. Heb je er spijt van? ik dank dat het dan te vroeg was.... Geen spijt van... dan valt het wel mee. Advies zou zijn: maak er geen gewoonte van, het moet spannend blijven, anders krijg je er evengoed later spijt van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gemiddeld gezien is 13 jaar behoorlijk vroeg. Maar zoals dat gaat met gemiddelden, heb je altijd vroege en late mensen er bij.

Als jij een fijne eerste keer had, met iemand die je echt vertrouwde, verliefd op bent en waar je je veilig bij voelde, en je hebt je hersens er bij gehouden en geen domme dingen gedaan, is er niks mis mee.

Ik hoop dat je nu niet denkt dat het er al echt bij hoort op jouw leeftijd om sex te hebben, want dat is niet zo. Je hoeft je nergens schuldig om te voelen, maar hou het maar een beetje voor je. Er zijn nog heel veel jongens en meiden van jouw leeftijd die er nog helemaal niet mee bezig zijn en 'wij ouders' houden dat graag zo. Iedereen moet het zelf ontdekken en op z'n eigen tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het lekker vond of ongedwongen was is er nog geen probleem.En als je geen ziekte daaraan hebt overgehouden,of een zwangerschap...laat gaan.De tijd dat kinderen met de 20 nog met poppen speelden is voorbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat er niet om hoe oud je bent voor de eerste keer sex, maar HOE de eerste keer is en met wie.. Ken je als je dertien bent je eerst sexpartner zo goed dat je een goede band met iemand hebt, zodat je je helemaal kunt geven.. Of was het een gerommel in de bosjes.
Ik denk namelijk dat vertrouwen met je partner en gelijkwaardigheid.. Zij 13 hij ?????? belangrijker is dan leeftijd. Met je eerste sexuele ervaring moet je wel de rest van je leven mee door.. Je wilt er graag goed en leuk op terugkijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Blackberry;

Gekeken naar de gemiddeldes vind ik 13 jaar ook wel erg jong. Er klaar voor zijn kan betekenen dat je lijf er klaar voor is, maar of je er geestelijk dan ook al aan toe bent? Seks is een spelletje dat psychisch en sociaal nogal volwassen gevolgen kan hebben dus ik denk dat je wel een zekere mate van volwassenheid moet hebben om dat spelletje te kunnen spelen. De meeste 13-jarigen hebben die volwassenheid nog niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
JEZUS.... je mag zelf weten wat je doet, maar 13 is wel jong, ook al ben ik iemand van 12jaar zijn dit goede woorden. STOP alsjeblieft met sex op zo,n vroege leeftijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is jou lichaam en jouw eigen keus
als jij dacht dat je er aan toe was dan is het niet te vroeg
het belangrijkste is dat je het wel veilig gedaan/doet hebt.
En dat je ervan geniet want daar gaat het wel voor 99% om bij sex hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dertien is vroeg. Dertien is heel vroeg. Ik zou zelfs willen zeggen, dertien is extreem vroeg.

Belangrijker echter dan je kalenderleeftijd is het feit of je er lichamelijk en geestelijk klaar voor bent / was. Dat je dat op dat moment dacht doet niet zo veel ter zake, geilheid is een sterke drijfveer, maar wel of je achteraf ook vind dat je er inderdaad klaar voor was. Als je er spijt van hebt, in welke vorm dan ook, was dat blijkbaar niet zo, en kun je beter proberen met de volgende keer te wachten. Al is mijn persoonlijk ervaring dat als die drempel eenmaal genomen is, er eigenlijk geen weg terug meer is. Twintig echter, vind ik persoonlijk weer rijkelijk laat.

Het enige nadeel is dat een meisje van dertien eigenlijk lichamelijk nog niet helemaal rijp is voor regelmatig geslachtsverkeer, en dat dat dus wel degelijk problemen kan opleveren. Pas als je helemaal uitgegroeid bent (rond je zestiende, zeventiende) kan je lichaam het probleemloos aan. Tot die tijd zou je bij een wat hoge frequentie wel degelijk klachten kunnen krijgen. Niet ernstig en niet blijvend, maar wel vervelend. Je bent er gewoon nog niet helemaal op gebouwd.