Deze week moet ik officieel mijn prikpil laten prikken maar..

Ik kan echt niet weg van mijn stage en of later beginnen wegens mijn uren, mijn vriendje kennende wilt hij deze week wel. Stel, ik wacht tot volgende week (dan ben ik een week vrij) kan ik dan zwanger raken deze week?!

Beetje een gekke vraag, ik weet het..
Maar ik begin een beetje te stressen nu..

Alvast bedankt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Tot volgende week wachten met de prikpil..
Morgen is het 3 maanden geleden dat mijn laatste prik is gezet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Gebruik dan een condoom, dan ben he veiliger. En als jij geen seks wil, dan heeft je vriendje toch pech?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vind ik ook. Het klinkt een beetje alsof zijn wil wet is, namelijk. Hij mag best een beetje 'meewerken' en begrip voor jouw situatie opbrengen. Want jij wringt je nu in bochten voor wat hij wil.
Kimath
13 jaar geleden
Inderdaad ja, zoals ze het schrijft: mijn vriendje kennende wil hij wel. Maar wil ze dit zelf ook wel? Zoals het er staat klinkt het als een verplichting waar ze geen zin in heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Kimath, nee zo bedoel ik het niet :).
OOK ik heb zin hoor! Maar door gedoe afgelopen tijd zit mijn hoofd vol, ik kan even niet helder meer nadenken, vandaar vraag ik hulp ff aan andere. We hebben een vaste relatie, hij is bijna 26 en ik bijna 21.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik extra conceptie of haal de prikpil bij de apotheek en laat deze zetten door een verpleegkundige op een spreekuur dat jou beter uitkomt. De doktersassistente kan je hiermee verder helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap de "stress" van de vragenstelster niet....wordt je soms gedwongen om seks te hebben, zo komt het wel over. Je moet niks hoor, jij bepaalt dat zelf, niet je vriendje. Dus wat is het grote probleem, indien jullie, door de verlate prikpil, een extra condoom moeten gebruiken, of zelfs helemaal niet zouden sexen?!?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, niks is verplicht, alles vrije wil.
Ik zit met stress (door omstandigheden) even helemaal van de kaart in mn hoofd. Maar ik ga het op de manier van 'appeltje' doen, bedankt.

Het beste antwoord

Eucalypje gaat uit uit van een prikpil met de duur van 8 weken. Maar er zijn ook prikpillen met een langere duur en die heb jij. Voor de rest gebruik een condoom voor die ene week en na de prikpil ben je weer veilig bezig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Neem condooms mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat je doet tot je de prikpil hebt gehaald is me niet duidelijk. als je onbeschermde sex hebt kan je zwanger raken, gebruikt je vriend een condoom zal je zeer waarschijnlijk niet zwanger raken, en doen jullie niets aan sex weet je zeker dat je niet zwanger zal raken.

Toegevoegd na 3 minuten:
ik lees, 3 maand geleden. 3 maand geleden??!!!
das de helft van de duur van de werking van de prikpil!!

als je geen gezinnetje wil stichten en je vriend kennende 'wel wilt' zou ik maar een paar condooms in huis halen.

er staan hier al genoeg vragen over ongewenste zwangerschappen. voorkomen is beter dan genezen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap het ff niet, sorry..
Stel, ik zet vandaag mijn prik.
Over 3 maanden, dus 8 juni krijg ik mijn nieuwe prik. Ik raak nu helemaal verward..
o en we hebben een vaste relatie, hij is bijna 26 en ik bijna 21.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
okay, 3 maanden tussen de prikken zelf, op DIE manier dus sorry. (blond) dacht dat je 3 maand te laat was, ik schrok al!!! voor optimale veiligheid moet je niet langer dan 3 maanden tussen de prikken in laten zitten. de prikpil is niet uitgewerkt na 3 maanden, maar de werking ervan word na 3 maanden minder. dus zit er langer dan 3 maanden tussen de 2 prikken, speel het dan of safe.
ne het halen van de prik ben je weer meteen beschermd.