Is dit een soa?

Ik heb onbeschermd sex gehad met een jongen. En nu na de sex was mijn vagina gelijk gevoelig en jeukt een beetje soort van. Ook als die jongen sperma in mij spuit prikt het. Kan die jeuk een soa zijn of is het irritatie doordat sperma andere zuurtegraad ofzo heeft? En wat kan ik hier tegen doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (10)

Het kan een soa zijn.
Maar het kan ook zijn dat jij een allergische reactie heb op sperma. Het komt niet vaak voor maar het bestaat wel.
Bel je huisarts voor een afspraak die neemt een kweek af zodat je snel weet wat er werkelijk aan de hand is.
Succes en voortaan iets voorzichtiger handelen en zuinig zijn op je lichaam :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook als je aan de pil bent, is onbeschermde sex hebben tegenwoordig natuurlijk niet verstandig, maar dat weet je vermoedelijk zelf ook wel.

Maar met een SOA heeft jeuk meteen na de sex in de regel weinig te maken. Wat je hier beschrijft, is eigenlijk een vrij veel voorkomend verschijnsel. Jonge meisjes hebben in de regel nog erg gevoelige geslachtsdelen (het is tenslotte allemaal zachte huid) en zuiver en alleen al de beweging van de daad kan een lichte irritatie / roodheid van de dunne huid veroorzaken. Zeker als het niet om een kortstondige vrijpartij gaat maar je bij wijze van spreken de halve nacht in de weer bent geweest, kan dat het 'rauwe hamburger'-gevoel opleveren. Jeuk, irritatie, branderigheid, zomaar, bij het plassen en uiteraard bij contact met lichaamsvloeistoffen (vooral de tweede, derde, vierde keer, of als je meerdere keren sex hebt in een week) zijn geen vreemd verschijnsel, maar een rechtstreeks gevolg van net iets teveel van het goede.

Op den duur gaat het wel over en kun je rustig elke dag sex hebben, een paar keer desnoods, maar als je nog erg jong bent, zeg 15, 16, dan is het niet zo gek als het allemaal nog een beetje erg gevoelig is.

Je kunt er trouwens niks aan doen ; met condoom zal het resultaat het zelfde zijn. Beter kun je wellicht nog een beetje rustig aan en voorzichtig doen. En als je dat niet wilt, gewoon maar af en toe een dagje met de benen wijd lopen ;-)

(Wat je wel kunt proberen is de boel insmeren met een beetje uierzalf of babyolie. Pas daar alleen mee op als je sex hebt met condooms : gebruik dan uitsluitend glijmiddelen op waterbasis, want vetten kunnen het rubber aantasten. )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangezien ze bij iemand een reactie geeft dat ze veel vaker onveilig heeft gevreeen. Zal de kans wel groot zijn op een soa :/. + van mij voor je goede uitgebreide antwoord
Een Soa geeft niet gelijk klachten tenzij het om platjes gaat. Ik denk eerder dat het komt doordat je misschien je vagina niet goed hebt schoongemaakt na de sex en dan kan enorme jeuk geven. Misschien in combinatie met ruwe penetratie wat de schraalheid geeft. Wanneer dit de volgende keer weer gebeurd kan er sprake zijn van een sperma allergie dus dan kan je dit het beste door een huisarts laten beoordelen. En momenteel ligt de SOA percentage hoog in Nederland dus de kans dat je iets oploopt is ook aanwezig. Voortaan veilig vrijen voordat je wel een SOA hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet het niet,
Maar ik zou wel even naar de dokter gaan hij heeft toch zwijgplicht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het beste eventjes naar de dokter gaan. Er was bij mijn vriend ook uitgekomen dat hij een SOA had uit zijn vorige relatie en toen bleek het dat ik dat ook had.. Ik was gewoon naar de huisarts gegaan en heb in een potje geplast en na een week had ik de uitslag. Toen bleek het inderdaad dat ik een SOA had, toen kreeg ik een sterke antibiotica (kan je wel even erg misselijk van worden) maar toen was het weg. De dokter heeft gewoon zwijgplicht, dus je kunt er gewoon heen gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook naar de GGD.
Wel doen, want op dit moment is het zo dat je bij twee keer seks zonder condoom al een hele grote kans hebt om chlamydia op te lopen.
Hoef je helemaal geen last van te hebben, tot je - soms pas tientallen jaren later - heftig buikpijn krijgt door een acute ontsteking, waarna ook blijkt dat je onvruchtbaar bent geworden.
Als je besmet bent met chlamydia, krijg je twee pillen, neem je in 1 keer in, en een week later is er niets meer aan de hand. Wel je bedpartners (ook de voorgaande) inlichten.
Dus serieus, als je niet het risico wilt lopen op continue buikpijn, onvruchtbaarheid, laaiende ex-vriendjes die je besmet hebt, ineens doorlopend min of meer ongesteld zijn, plus het risico op een acute buikinfectie: laat je testen. Als je niets mankeert, en je partner ook niet, dan weet je waar je aan toe bent.
Als je wel iets mankeert, kun je ingrijpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik duim voor een goede uitslag! (Dat klinkt heel raar eigenlijk.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben benieuwd!
Of dit een soa is kan enkel de huisarts testen. Je moet sowieso naar een arts, omdat ik lees dat je al verschillende keren onveilige sex hebt gehad. Jeuk en prikken kan ook wijzen op een schimmelinfectie. Je bent niet goed bezig. Hop naar de huisarts, voor je eigen veiligheid!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je ben maar je moeder vind het heus niet zo erg als ze "ontdekt" dat jij seks heb
ik snap wel dat het een beetje genant is maar het lijkt me tog het verstandigste om een soa test te doen bij de huisarts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent... maar volgens mij kan je gewoon naar de dokter en vragen of je een SOA test kan doen. Je ouders komen er niet achter.
Ik weet niet of het vergoed word of dat je moet betalen, maar een afspraak maken bij de dokter is gewoon het handigst. Volgens mij kan je ook om een vrouwelijke huisarts vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan een SOA zijn. Om het zeker te weten raad ik je aan om een test af te nemen bij je huisarts of plaatselijke GGGD.

Dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het ook wel is het is niet echt fijn