Waarom noem je een merk condooms "Trojan"?

Dit is iets wat ik dus niet snap hé. Condooms zijn producten die ervoor zorgen dat de "gevaarlijke inhoud" (namelijk, het zaad) niet de "verdedigde vesting" kan binnendringen.

Hier de naam Trojan aan geven, wekt naar mijn idee (gezien de directe associatie met houten paarden e.d.) een beetje het beeld dat de "getrainde soldaten" op een later moment uit hun vehikel stappen om alsnog de klus te klaren.

En ook zeggen dat het komt door die geweldige verdediging aldaar lijkt me niet correct. We kennen de naam tenslotte bij gratie van het feit dat de Trojaanse verdediging uiteindelijk toch gebroken werd.

Kan iemand de gedachte achter deze merknaam uitleggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Zie het als een woordgrapje die bij mensen, die er wat dieper over nadenken, een glimlach op hun gezicht kan toveren. Op deze manier blijft de merknaam mensen bij en verkoopt het product beter. Deze tactiek is ook bij een ander condoommerk gebruikt. Zo is het merk van condooms 'Ramses' vernoemd naar de Egyptische farao Ramses II. Deze farao verwekte meer dan 160 (!!) kinderen bij ongeveer tientallen verschillende vrouwen.
Dat is nou niet bepaald een idool om je anticonceptie-middel naar te vernoemen :P.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat je je "gereedschap"verbergt,net zo als de grieken dat deden En je toch naar binnen wordt gelaten.