Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn vraag is eigelijk hoe het heet als je geen pennis in je vagina wil, daar is een naam voor en volgens mij is het ook een ziekte maar heb geen idee

is het een psygologische ziekte, en hoe heet deze ziekte dan en is er iets aan te doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat heet vaginisme, je spieren aan de ingang van de vagina spannen zich aan, zodat de penis niet naar binnen kan.

Toegevoegd na 1 minuut:
De oorzaak is vaak psysisch, afhankelijk waar het door komt kan er therapie gevolgt worden.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Sorry, dat wist ik niet. Ik weet alleen dat het soms ook kan voorkomen door slechte ervaringen met intimiteit. Bedankt voor deze extra uitleg.

Andere antwoorden (3)

Als het je niet lukt iets binnen te krijgen kan het vaginisme zijn. Dat moet je maar eens opzoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt er maar vanaf. Als het fysiek niet lukt omdat de vagina verkrampt is, is de term vaginisme, en daar kunnen veel oorzaken voor zijn. Die oorzaken kun je behandelen en daarmee dus het probleem ook.
Vrouwen met vaginisme willen soms wel gemeenschap, maar het lukt niet, dus dit is niet wat jij beschrijft - misschien bedoel je dit wel, maar dan klopt je beschrijving niet helemaal.

Als een vrouw het niet _wil_, kan er ook van alles aan de hand zijn: misschien durft ze niet, vindt ze de man niet aantrekkelijk, is ze nog niet toe aan gemeenschap, heeft ze slechte ervaringen en is ze daardoor bang of nerveus, noem maar op.
Meestal, als je nog niet toe bent aan seks, is het hele idee van seks maar griezelig en vies (ik snapte als kind nooit dat mensen zo trots met een kind konden rondlopen: dan kon iedereen toch zien dat ze HET gedaan hadden, dat ze dat niet gênant vonden!).
Als je wat ouder wordt, ontdek je dat seks gewoon bij het leven hoort en heel fijn kan zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Goeie toevoeging, Hippo! Want ik heb zo'n vermoeden dat het een nog jonge jongen is die dit vraagt. Dat hij niet het idee krijgt wanneer een meisje het niet wil dat zij dus vaginsme zou hebben....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of misschien een jong meisje dat zoiets wijsgemaakt dreigt te worden.
Kristal
13 jaar geleden
+ Hippo
Het kan ook zijn dat je bedoeld dat je a-seksueel bent. Dat je gewoon helemaal geen sex wilt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding