Waarom zeggen mensen dat het onverstandig is om al in het allereerste begin van een relatie met elkaar naar bed te gaan?

14 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt er later spijt van krijgen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke vraag, maakt veel los !
Snuffel
14 jaar geleden
Dank je, ik vind de antwoorden en reacties ook erg interessant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik doe wel eerst seks als ik verliefd ben.
ik ga niet mijn tijd verspillen aan een relatie als de seks niet goed is.
Snuffel
14 jaar geleden
Soms is ook gewoon het hek van de dam, geen houden meer aan.

Antwoorden (18)

Ik denk dat het er aan ligt wat voor relatie je zoekt en hoe oud je bent. Als je een langdurige relatie zoekt, kan het verstandig zijn om de lust wat uit te stellen tot je hebt ontdekt of deze persoon ook bij jou past qua visie, intellect, interesses etc. Uiteindelijk is het ook belangrijk dat iemand op sexueel vlak bij je past dus ik snap niets van "geen sex voor het huwelijk".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dan het beeld kan ontstaan dat je gemakkelijk te krijgen bent.Maar je hoeft je daar geen ene moer van aan te trekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is het puberbeeld dat het überhaupt alleen maar om seks gaat.

Mensen denken: als je meteen seks hebt, heeft de ander meteen gekregen waar het om gaat, en wordt je gedumpt. Als je niet meteen seks hebt, duurt het langer voor de ander heeft waar het om gaat, en wordt je later gedumpt.

Persoonlijk denk ik: als je date met iemand die je gaat dumpen zodra hij seks met je heeft gehad, kun je daar beter meteen achter komen dan pas wanneer je je al emotioneel aan de ander hebt gehecht.

In het slechtste geval blijft het bij een vrijpartij, in het beste geval komen er nog héél veel leuke vrijpartijen.

Overigens lijkt het me nogal dom om - als je graag seks wilt - de ander te dumpen zodra je seks hebt gehad. Dan moet je de volgende dag wéér moeite gaan doen om iemand zover te krijgen seks met je te hebben.

Ook als een potentiële partner zo ontstellend dom is, kom ik daar graag vroeg achter. Domheid vind ik namelijk niet aantrekkelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rose
14 jaar geleden
Mee eens, domheid is bijna net zo afstotend als arrogantie. +
Als jullie er alletwee van overtuigd en er aan toe zijn en de leeftijd hebben om met elkaar naar bed te gaan zou ik mij er niets van aantrekken dat "verstandige"mensen zeggen dat het "onverstandig"is.

Maar bedenk wel: Bezint eer ge bemint.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een heel ander antwoord.
Heel lang hebben mannen vreselijk hun best moeten doen om zich een gezin te kunnen veroorloven. En bij gezin moet je dan denken dat ze dan pas goed sexueel aan hun trekken konden komen met een gewenste vrouw.
Tegenwoordig schijnt er bij mannen, ik weet het zelf niet uit ervaring, veel zg bindingsangst voor te komen. Men legt wel eens verband tussen de gemakkelijk met sex omgaande vrouwen en de weinige lust tot nestjebouwen van de mannen.
Als je dus zelf een ""nestje wilt bouwen"", probeer het dan even spannend te houden. Lijkt me verstandig van het standpunt van de vrouw uit. (maar ook wel moeilijk hoor).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zeggen mensen omdat ze dat zo geleerd hebben.

(het is namelijk erg moeilijk om zelf over dingen na te denken, schijnt het)

Persoonlijk denk ik dat er weinig reden is om het onverstandig te noemen, maar anderzijds is er natuurlijk ook weinig reden tot haast.

Je moet gewoon doen waar je je zelf het beste bij voelt.

Er is dan altijd wel iemand die dat onverstandig vindt.
14 jaar geleden
Dat is natuurlijk historisch zo gegroeid omdat je vroeger grote kans had om 'in de prijzen' te vallen als je aan het spelletje meedeed. Oftewel: een kind te krijgen door één 'onbezonnen vrijpartij'. En dan was je óf tot elkaar, óf tot armoede en schande veroordeeld.

Tegenwoordig is het risico daarop wat kleiner en kan de sexuele moraal dus ook wat losser worden. Die trend is sinds de jaren 70 gaande. In eerste instantie was het idee dat alles moest kunnen, daarna hebben geslachtsziektes zoals HIV er voor gezorgd dat mensen weer wat minder los met sex omgingen, tegenwoordig is iedereen wel zo wijs om zich dubbel te beschermen, toch?

Veel mensen zijn er nog een beetje ouderwets in (waaronder ik) en vinden dat je elkaar eerst beter moet leren kennen voor je echt heel intiem met elkaar wordt. Ook al omdat sex voor de meeste mensen nog altijd iets is waarvoor wederzijds vertrouwen nodig is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf vind ik dat je lichamelijk en geestelijk bij elkaar moet passen.
Zodat je lichamelijk en geestelijk kunt versmelten met elkaar.
Dus leer elkaar eerst kennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen seks voor het huwelijk, dat zou tegenwoordig nog verstandiger zijn ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1- Seks is wow te gek en bijzonder.
Helemaal als je het met een bijzonder iemand doet. In het allereerste begin van een relatie is nog niet duidelijk hoe je relatie zich geestelijk ontwikkeld. Sommige mensen hebben met 10-tallen of 100-den mensen dat allereerste begin. Als je dan met iedereen seks hebt, is het hebben van seks met iemand niet meer bijzonder, en mis je een speciale dimensie van je relatie.

2 - Seks kan problemen in de relatie verbloemen.
Het geeft een extra dimensie aan je relatie. Het kan functioneren als een goedmakertje en je relatie bijzonders laten lijken, terwijl je eigenlijk een matig contact hebt. Seks kan verbloemen dat de communicatie of het geestelijke contact niet goed is. Als je dan wel lekkere seks met elkaar hebt, blijf je bij elkaar, terwijl je niet bezig bent met die zaken die je relatie duurzaam maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Seks is in mijn ogen soms juist lekker als het alleen om de seks gaat. Kan lekkerder zijn als seks in een relatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt verschillende niveaus van genieten. Puur lichamelijk technisch kun je helemaal gelijk hebben. Genieten is echter ook iets psychisch. Dan heeft seks met emotie in een relatie de voorkeur.
Oei dit is weer zo'n oer instinkt ingebakken in de genen en het denken van de mens . De oermens werd niet zo oud en aangezien kinderen tijd kosten werden relaties voor het korte leven aan gegaan . Een beetje rond vozen was geen tijd voor en ook vol gevaar . Een mannetje zorgt nou eenmaal niet graag voor het jong van een andere man . Zijn eigen zaad is immers superieur . De vrouw had de steun van de man nodig omdat een kind hebben haar extra kwetsbaar maakte . Tja je moest dan wel in 1x de juiste partner hebben .

In latere tijden moesten vrouwen vooral rein en maagdelijk zijn . Dit had met voorgaande te maken maar ook religie en aanzien . Vergeet ook niet dat de pil en condooms pas de laatste 30 jaar voor de massa beschikbaar is . Vroeger betekende in het begin het bed delen dus gewoon zwanger en zwanger was trouwen . Rond vosende vrouwen werden als onrein gezien en vaak waren er al kinderen . Een man zag deze vrouwen niet snel als goede optie voor zijn zaadjes .

Het antwoord is dus dat men om je geeft en hopen dat je een wel over wogen keus maakt . Men zou het jammer vinden als je als sloerie word gezien en wellicht een kind krijgt met iemand die niet blijft waardoor de kans op een nieuwe partner kleiner word en je het alleen zal moeten rooien . Nou ja volgens de oerinstinct gedachten dan . Hoewel vele mensen nog steeds bewust of onbewust deze gedachten hebben .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier moet je je niks van aantrekken.Als je een serieuze relatie wilt,wil je toch weten hoe de sex met deze persoon is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Seks is iets speciaals. Iets wat je deelt met iemand van wie je houdt en waar je om geeft.
Ik denk dat je echt van iemand houdt als je diegene ook kent, en ik denk niet dat je iemand gelijk kan kennen aan het begin van een relatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet waarom mensen dat zeggen, maar het is beter het naar bed gaan wat uit te stellen. Het is inderdaad beter eerst te wennen aan je partner.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedere ongehuwd persoon heet het recht om te huwen met een maagdelijk persoon.
Iemand die seks heeft vóór het huwelijk pleegt inbreuk op de rechten van de ander.
Wanneer je het dan ook uit bijbels en christelijk standpunt bekijkt overtreed je goddelijke geboden.
Sommigen beschrijven het zelfs als 'hoererij'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt geen 'recht' om te trouwen met een maagdelijk persoon. Vanuit bijbels standpunt ben je zelf in overtreding als je sex hebt buiten het huwelijk, maar niet omdat je de rechten van iemand anders daarmee schaadt. Daarnaast zou dit niet van belang zijn als die persoon nooit trouwt. En als laatste is het sowieso geen antwoord op de vraag waarom je beter niet in het begin van een relatie sex kunt hebben. Er zijn namelijk mensen die al na een week trouwen (of zelfs eerder in Vegas) waarbij de sex dan wel zou mogen van jou, maar die dit misschien beter niet kunnen doen. En daarnaast zijn er mensen die na een jaar sex hebben, dus niet in het begin van de relatie die niet getrouwd zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die seksen voor het huwelijk branden onuitwisbare dingen in hun geest waar ze later ongewild zullen aan terug denken.
Geen enkele huwelijkspartner zal dit graag hebben.
Snuffel
14 jaar geleden
Onuitwisbare dingen? Kun je dat uitleggen? Dat kunnen toch ook fijne herinneringen zijn? Dingen die je vormen tot wie je bent? Andere dingen kunnen veel kwalijker zijn voor je toekomst dan seks denk ik persoonlijk. Seks omvat ook passie, liefde, liefkozing, gevoel, ervaring en is niet slechts lust en is niet vulgair, slecht, hoerig (voor mij althans).
Bij een nieuwe partner kan de eerste keer seks weer voelen alsof je ontmaagd wordt, omdat die ander zo bijzonder voor je is. Juist ook vanwege die liefde. Maagdelijheid is niet slechts een lichamelijke toestand, maar ook een geestelijke.
Ik denk dat je vanuit liefde moet leven, en niet vanuit angst. Als er een god is, dat zal hij dat ook willen voor jou.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pleegt inbreuk op de rechten van de ander? Alsjeblieft..
Het eerste antwoord dat bij mij opkomt is dat het misschien 'verstandiger' is dat je in het begin van een relatie je je relatie op iets anders baseerd dan puur op sex. Het lijkt mij dat veel stelletjes in het begin van een relatie zo veel mogelijk sex willen als maar kan. Je loopt dan het risico dat de relatie meer gebaseerd wordt op sex dan op belangrijkere dingen. En hoewel sex iets heel belangrijks is, zijn er belangrijkere dingen. Een relatie die in een begin stadium meer gebaseerd is op wederzijds vertrouwen, wederzijds respect, oprechte liefde, een goed gesprek e.d. lijkt me een betere basis dan een basis vol sex. Daarnaast heeft een relatie met een solide basis een grotere 'overlevingskans'.

Maar goed, dat zegt niet alles. Ik heb een relatie met iemand waarmee ik de dag waarop ik hem leerde kennen meteen sex had. Jaren later en inmiddels vier kinderen zijn we nog heel gelukkig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zeggen ze omdat ze denken dat het dan meerwaarde aan de relatie kan geven.

In mijn geval was het zo.. Mijn vriend wilde destijds de eerste date niet blijven slapen, hoewel ik hem nog zo gevraagd heb om te blijven. Hij ging naar huis en ik dacht dat het mis was. Later kwam alles goed. Nu denk ik nog steeds dat de 'vonk' bij hem niet zo heftig is geweest als bij mij, anders was hij wel gebleven die eerste nacht. Het blijft een beetje hangen..

Conclusie: pas goed op bij wat 'ze' zeggen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alles is mogelijk maar als je uit bent op een vaste relatie lijkt het mij beter om hard to get te spelen, of je moet heeeel zeker van je zaak zijn, zelf probeer ik het een maand vol te houden hoe moeilijk het soms is........hihi