Wel of geen pil slikken?

Als ik de pil slik word ik in de stopweek nooit ongesteld. Nu ben ik 3 maanden gestopt met de pil en werd ik de eerste 2 maanden rond dezelfde datum ongesteld en de derde maand ineens na 2 weken. Kan ik nu gewoon weer de pil gaan slikken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een huisartsvraag.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk is de pli die jij slikt net iets te zwaar voor je. Ik zou zeker even met je huisarts bespreken dat je niet menstrueert bij deze pil. Dat je na het stoppen met de pil onregelmatog ongesteld bent is volkomen normaal. Je hormoonhuishouding is even helemaal van slag omdat je geen pil meer slikt en moet zijn eigen biologische ritme weer even terug vinden. Mijn advies: Even langs de huisarts om te bespreken of er voor jou een geschiktere pil is. Succes!