Bij een erectie krijg ik geen voorvocht. Is daar aan mijn leeftijd (65J) nog iets aan te doen of heeft dat weinig betekenis?

10 jaar geleden
13K
Castle
10 jaar geleden
Voorvocht is bedoeld om de PH van achtergebleven urine neutraliseren. Zo gaan de zaadcellen niet kapot. Ook is het een natuurlijke glijmiddel. Niet elke man produceert evenveel voorvocht en hoe heter de 'strijd' (en langer) hoe meer er geproduceerd lijkt te worden. Echter is het geen probleem. Als je partner te droog is kun je glijmiddel gebruiken.
Reddie
10 jaar geleden
Heeft met de leeftijd te maken. Handig, wordt het niet zo'n bende.

Het beste antwoord

Nee, daar is niets aan te doen. Gelukkig hoeft dat ook niet, want het is eigenlijk niet van belang.
De hoeveelheid voorvocht verschilt nogal van man tot man en situatie tot situatie. Naar mate een man meer opgewonden is wordt er gemiddeld meer geproduceerd, maar de variatie tussen mannen blijft erg groot. Naar mate een man ouder wordt wordt er ook weer minder geproduceerd.
U kunt natuurlijk proberen of er meer komt als u zorg voor een goede opwinding, maar de kans is groot dat uw lichaam gewoon niet veel (meer) aanmaakt. Meer dan dit kunt u niet doen; er bestaan geen behandelingen/ medicijnen voor.

Zoals gezegd maakt het ook weinig uit. Voor de vruchtbaarheid maakt de hoeveelheid voorvocht niets uit. Tijdens seks is de vochtigheid van de vrouw belangrijker dan het voorvocht als glijmiddel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Aangenomen dat de partner van vraagsteller een vrouw is. Maar wat als dat een man zou zijn?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus.