Sex gehad en gebloed.. wat kan dat zijn? & is het erg als het de eerst volgende keer weer gebeurd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt seks gehad maar je hebt je van tevoren niet afgevraagd wat er gebeurt met je lichaam als je ontmaagd wordt? Typisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eerste 5 keer (ongeveer dan) dat is seks had, bloedde ik. Soms hevig, soms wat minder. Het deed niet zoveel pijn. Waardoor het kwam weet ik nog niet helemaal zeker, wss omdat ik jong was, en mijn vriend wat ouder..Het is dus niet erg (ik ben niet dood) maar als je je zorgen maakt kun je altijd even de dokter bellen ;)

Antwoorden (5)

Als het je eerste keer was dan is het je maagdenvlies. Dat is normaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan door verschillende dingen komen:

- je maagdenvlies is gebroken. Dit is geen echt vlies, maar een klein randje weefsel langs de ingang van de vagina. Bij sommige meiden bloed dit een beetje de eerste keer.
- je was niet 'nat' genoeg, hierdoor ging het wat schuren en is er een haarvaatje geknapt.
- je was te gespannen, hierdoor is de vagina ingang te gespannen en kan je ook irritatie en bloeding krijgen.

Let voor de volgende keer op dat je voldoende ontspannen en nat genoeg bent voor je begint (doe eerst voldoende voorspel).

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt ook glijmiddel halen bij de drogist. Kies dan wel 1 op waterbasis, anders tast het de condoom aan (ik ga ervan uit dat je deze gebruikt, tegen SOA's en zwangerschap).
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord.. ik bloedde best wel erg, en niet een klein beetje.
Ritsuka
12 jaar geleden
ok, volg dan voor de volgende keer seks mijn tips op, als het goed is bloed je dan niet.
Mocht je dan weer bloeden, dan zou ik naar de huisarts gaan, maar voor deze ene keer is het niet erg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke dankjewel! :)
Als je voor de eerste keer sex had, dan ben je "ontmaagd" dan is je maagdenvlies dus gescheurd wat heel normaal is !
Het is dus heel normaal dat je bij de eerste keer bloed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de eerste x sex hebt gehad is het vrij normaal hoor,
dit kan de 2 en 3 x ook nog.
Misschien ben je een beetje droog,je kan wat spuug
gebruiken of een glijmiddel nemen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap de - niet. Lijkt mij een normaal antwoord.
Uitscheuren van het vel is meestal de oorzaak dat je bloed na de sex. Huid wat heel strak is en ineens opgerekt word scheurt wel vaker uit en dan bloed het. En het kan dus de volgende keer inderdaad weer gebeuren ja. Maar uiteindelijk zal je huid van onderen vanzelf wel soepeler worden en dan scheurt het niet meer uit en is alles een stukje prettiger. Overigens hoeft het niet zo te zijn dat als je bloed dat dat ook meteen pijn doet, vaak heb je het niet eens in de gaten en zie je pas dat je bloed zodra je naar het toilet gaat. Niks aan de hand. Uit eindelijk word het minder en gaat het zelfs over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord. Zelf meegemaakt ;) Plus dus.