Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan je een Anonieme soatest of abortus laten doen?

Er wordt wel telkens aangegeven bij de huisarts maar dit komt dan toch ook in je dossier? En wij hebben al jaren dezelfde huisarts die alles weet een goed contact met ons heeft doordat we er ook regelmatig zitten tevens wonen we in een flink roddeldorp en waarschijnlijk dat ze het dan doorpraat? Wat is het slimste om te doen? Een andere arts zoeken of..?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
958

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Bij de GGD.

Toegevoegd na 3 minuten:
Artsen mogen trouwens niks doorvertellen, ze hebben immers zwijgplicht. Als ze dit zou doen en iemand komt erachter kan ze hierdoor haar baan verliezen. Ik denk niet dat ze haar baan wil riskeren door aan iemand te vertellen dat jij een SOA-test hebt ondergaan terwijl ze al tientallen andere patiënten heeft gehad die hiernaar vroegen. Voor haar is iets als een SOA-test heel normaal en natuurlijk niets om je voor te schamen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mocht je het echt niet vertrouwen bij je huis arts.Dan kun je je in iedere middel grote stad ook bij het ggz laten testen op soa's hoe dat gaat verschilt van plaats tot plaats en dat kun je dus het beste even zelf uitzoeken gratis is het atijd.het is ook niet eng die mensen weten echt wel waar ze mee bezig zijn.de sfeer is er rustig en ontspannen.in mijn wide periodes deed ik het regelmatig just to be sure.

Toegevoegd na 1 minuut:
jee hee het ggz is natuurlijk ggd (lekker blond zeg)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het ermee eens dat je je huisarts kunt vertrouwen.
Maar je kunt ook altijd nog naar de Rutgerstichting.
Jaren geleden waren er heel veel vestigingen door het hele land; je zou kunnen zeggen dat ze begeleidend waren in de sexuele revolutie. Je kon er terecht voor anti-conceptie als je eigen huisarts nog niet zo ""verlicht"" was.
Ze geven nu veel voorlichting, juist over soa s, e.d. en kunnen ook verwijzen en begeleiden bij een voorgenomen abortus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De dokter heeft een beroepsgeheim, die kan je gewoon volledig vertrouwen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding