Kan iemand mij vertellen, dit klinkt heel erg dom, maar het is in de `mode` om je schaamhaar alles weg te halen, maar hoe kun je dat het beste doen?

Kun je dit nou het beste doen met een elektrisch scheerapparaat of met een scheermesje? Ben namelijk zo bang om alles open te halen en om rode vlekken bv te krijgen.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dat het beste kan aanpakken?
Nogmaals sorry voor mijn domme vraag!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Zelf heb ik na een hoop gehannes met scheermesjes een ladyshave gekocht die geadverteerd werd als geschikt voor zelfs de 'gevoeligste plekken'. Dat scheert net iets minder glad dan met een mesje, maar sinds ik elektrisch scheer heb ik geen irritatie mee gehad van ingroeiende haartjes.

Als ik het een tijdje heb laten versloffen gebruikt ik eerst de trimfunctie. Daarna gewoon scheren. Hij heeft me nog nooit gehapt, werkt dus prima.

Mocht je wel liever nat scheren, dan raad ik een goed scherp mesje aan (zelf heb ik het liefst Venus Divine)

Trouwens, het is helemal geen domme vraag. Je moest eens weten hoeveel vrouwen (mannen ook trouwens) er al dagen met jeuk, wondjes en ingroeiende haartjes hebben rondgelopen als gevolg van een scheerbeurt die misging!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Met een scheermesje gaat het prima ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het scheren met een ladyshave - maar die willen nog wel eens 'happen', en dat is een pijnlijke aangelegenheid ;-)

Je kunt ontharingscreme gebruiken maar dat moet wel effe inwerken, en is buitengewoon chemisch. Allergische reacties niet uitgesloten.

Je kunt het epileren (haar voor haar) - dan blijft het lekker lang weg en heb je geen stoppels,. Maar dan moet je wel HEEL lenig zijn en een behoorlijk geduld en pijngrens hebben.

En je kunt het gewoon met een normaal scheermes en scheerzeep te lijf. Veruit de snelste, gladste en minst irriterende methode. Al zullen de stoppeltjes die al snel ontstaan zeker de eerste keren goed kunnen irriteren.

Het makkelijkst is het overigens als je het een ander laat doen ';-). Kan ook heel gezellig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
met ontharingscrème moet je opletten, veel ervan mag je niet voor de bikinilijn gebruiken, die zijn te agressief. Eerst goed de verpakking lezen of deze wel geschikt is voor bikinilijn :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Och, ik heb het vroeger wel gedaan - en inderdaad iets van een week op de blaren gezeten :lol:.
Ik zou het in elk geval niemand aanraden. Scheren gaat veruit het best. Gewoon ouderwets, zonder stekker.
Kimath
13 jaar geleden
Scheren is inderdaad het makkelijkste :)
Volgens mij zijn er nu wel speciale crèmes voor bikinilijn, maar ik gebruik die nooit.
Domme vragen bestaan niet zegt men weleens.
Onlangs hoorde ik op Radio 1 dat 'schaamhaar' hebben weer aan het terugkomen is. Dus de schaamluis is ook retour.

Ik zou, als je het graag wilt weghalen het eerst knippen (voorzichtig) en dan met zo'n venus scheermes weghalen. Je kunt ook van die wegwerp scheermesjes .gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het word inderdaad weer helemaal hot!
Om te beginnen, geen enkele vraag is dom,
maar om antwoord te geven op je vraag:
Je kan de wat langere haartjes het beste met een schaar afknippen. vervolgens kan je het wel met een scheermesje doen, de huid kan wat geïrriteerd raken maar dat trekt meestal snel weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste kun je eerst het haar kort knippen, en dan gaan scheren met een scheermesje van een wat beter merk, zoals Gilette of Wilkinson, eentje met een beschermend randje.
Gebruik voor het scheren haarconditioner op de haartjes, onder de douche, en laat dit even inwerken. Niet uitpoelen, en scheer je dan met scheerschuim voor vrouwen, voor de gevoelige huid. Iets met een verzorgend ingrediënt zoals amandelolie of aloë vera erin verwerkt.
Scheer niet meer dan twee keer over hetzelfde plekje heen, vooral de eerste keer kan dit enorm gaan irriteren.
Scheer één keer tegen de haargroeirichting in en één keer met de haargroeirichting mee.
Na het scheren kan je de huid insmeren met een vette, verzorgende zalf zonder irriterende ingrediënten, zoals Vaseline of Purol, dit voorkomt dat de huid geïrriteerd raakt, bijvoorbeeld door contact met kleding.
Mocht je last gaan krijgen van ingegroeide haartjes, gebruik dan een zachte gezichtsscrub op de huid, dit helpt het tegengaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neej hoor is geen domme vraag iedereen heeft t een keer moeten ontdekken ik vind het eigenlijk wel stoer dat je t gewoon vraagt i.p.v. Te zitten stuntelen... Altijd onder de douche doen met genoeg water en met de richten mee scheren, gewoon met een scheermesje. Als je niet genoeg water erbij hebt of tegen de richting (van de haartjes) in gaat scheren dan krijg je rode vlekjes en irritatie..

Toegevoegd na 2 minuten:
Elke 3 dagen is ook genoeg dan maar stoppels! Als je t te snel weer scheert krijg je ook irritatie.. In t begin kun je een beetje jeuk krijgen door de stoppels maar dat is een kwestie van wennen aan dat je bent begonnen met scheren. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hoe je je moet scheren is wel duidelijk denk ik.
Je kunt tegen rode vlekjes (irritaties) gewoon aftershave balsem gebruiken. Kost ongeveer 2 euro bij de drogist je doet er een jaar mee en werkt perfect. (bij de meeste vrouwen en mannen)
En anders zul je moeten laseren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog een toevoeging op je rode vlekjes verhaal..
Rode vlekjes opzich zijn (bij mij in ieder geval) niet pijnlijk, het ziet er alleen niet mooi uit..
Dus als je besluit om je haar weg te halen, omdat je vind dat dat er mooier uitziet voor iemand anders, dan zou ik het niet vlak van tevoren doen, maar bijvoorbeeld de avond ervoor.. Dan zijn tegen de tijd dat jij het wilt alle rode vlekken weggetrokken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hihi geen dome vraag mijn voorkeur is ook gilet mach3 scheermes en kan zijn dat je rode bultjes krijgt ma kan ook zijn dat ze dag later weg zijn. Ook kan je veet ontharingscreme of kruidvat merk ma als t in je vagina komt bijt dat heel erg.je kan t hard nekige weg mee weg halen tot je spleet en de rest met scheermes als je t bij houd krijg je wel in de gaten wat bij jou past en of t kan zonder bultjes of sneetjes. Sucses er mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een beetje tegen pijn kunt (en geld hebt), kan je ook alles laten harsen bij een schoonheidssalon. De prijs verschilt heel erg per salon, maar het is minder pijnlijk dan als je het zelf gaat harsen. Scheren is snel en goedkoop, maar ikzelf heb geen zin om elke dag of om de dag alles te scheren (want naast je schaamhaar scheer je ook wel je beenhaar neem ik aan?) Dan is harsen wel de meest duurzame oplossing, maar moeilijk om zelf te doen (je moet idd best wel lenig zijn). Bij een schoonheidssalon duurt het maar 10 minuutjes ofzo en je weet zeker dat alles mooi glad is en voorlopig niet meer terugkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik ook gewoon een wegwerp mesje. Gewoon goedkoop merk. Wel ben ik gestopt met de scheergel te gebruiken vond dat zelf best wel eng omdat je niet goed ziet wat je doet. En dat heb ik daar toch liever wel ;-)
Ik gebruik nu scheerolie van de Hema. Dat werkt goed en maakt het glad. Ik heb bijna nooit rode bultjes. En anders zijn ze na een dag weer weg. De eerste keer heb ik alles kort geknipt met een schaar en toen ben ik pas gaan scheren. Vond het best wel spannend maar het bevalt me goed! Veel scheerschuims (vreemd woord..) mogen daar ook niet gebruikt worden dus wel ff de verpakking lezen. Succes!