Ik bloed na de seks, wat kan dit betekenen?

Ik kanhet antwoord niet echt vinden op google helaas, leuke site dit! maar ik had vorige maand seks gehad, en toen bloedde ik de maand zowat de hele maand een klein beetje donkerbruin. Nou laatst geen seks gehad maar gevingerd en 2 dagen erna bloed ik nog! en niet een paar drupjes ofzo maar als ik zeg maar afveeg dan is het wel rood ..?

Toegevoegd na 2 uur:
ik ben al naar de dokter geweest en moet eerst soa test doen. als daar niks uit komt.. wat kan het dan zijn ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Het lijkt op een contactbloeding en is een reden om even langs je huisarts te gaan. Die zal waarschijnlijk een uitstrijkje doen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Google maar eens op "contactbloeding" dan vind je wel meer info. In ieder geval even naar de huisarts!

Toegevoegd na 2 uur:
Aan "wat als" heb je nu even niks. Doe nu maar eerst die SOA test en als die negatief is dan zal de dokter je dan wel vertellen wat het dan eventueel kan zijn. Wij zijn hier bij GV geen artsen die diagnoses kunnen stellen. Het kan van alles zijn: infectie, onrustige cellen, etc. Je huisarts probeert uit te zoeken waarom je zo gemakkelijk bloedt (want dat is niet normaal) en wil eerst weten of er sprake is van een SOA. Zo niet, dan kijkt hij weer verder.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik kan me wel voorstellen dat je zo snel mogelijk wilt weten wat er aan de hand is en je misschien ongerust bent. Maar om tot een diagnose te komen moet een arts eerst een aantal zaken onderzoeken c.q. uitsluiten. Je kunt wel een hele rij mogelijke oorzaken laten opnoemen, van onschuldige tot heel ernstige, maar dat leidt alleen maar tot nog meer (wellicht nodeloze) ongerustheid.

Wacht de voorgestelde onderzoeken eerst maar even af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

nee dat is niet normaal...
als je in het begin dat je seksueel actief word wat bloed verliest...dat kan, maar niet een hele maand..
ga voor alle zekerheid even langs je huisarts, hij kan je vast meer vertellen dan wij hier op de site... succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hieronder een link naar een soortgelijke vraag waar een heleboel mogelijke antwoorden staan. Mijn advies (ook bij de vorige vraag): naar de huisarts, en je niet te veel zorgen maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kan verschillende redenen hebben.

Tijdens de seks (of masturbatie) dan stroomt er meer bloed naar je vagina. Als er dan een klein scheurtje/wondje komt, dan bloed dit nogal snel.

Het kan zijn dan je niet vochtig genoeg bent tijdens de daad. Tijdens het vingeren kan het zijn dan je met je nagels een wondje maakt.
Het kan ook een gevolg zijn van een SOA.

Net als dat sommige mensen vaak een bloedneus hebben, kan het ook zijn dat je in je vagina een bloedvaatje hebt dat snel kapot gaat. Dit kan dan dichtgebrand worden net als bij de neus.

Veel verschillende oorzaken dus. Goed om even langs de huisarts te gaan om het een en ander uit te sluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mischien ben je te droog dat kan door de wrijving gaan schuren en opengaan,probeer eens een glijmiddel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vleesboom(pje) geraakt ?