Kan je gewoon paracetamol of asperine slikken wanneer je aan de pil bent ?

Want de betrouwbaarheid neemt dan af heb ik ergens gelezen. Niet dat ik dan opeens zwanger ben?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.2K

Het beste antwoord

Geen enkel probleem, deze middelen mag je gewoon in combinatie met de pil slikken zonder kans op zwangerschap.
Echter raad ik je aan om paracetamol te nemen i.p.v. aspirine. Aspirine remt de stolling van de bloedplaatjes af, met als gevolg wondjes minder snel dicht zitten. Bij een verhoogte kans op een hartaanval en een beroerte is deze bijwerking juist heel zinvol.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Deze pijnstillers hebben geen invloed op de pil, je moet alleen opletten met bepaalde antibiotica, vooral tegen blaasontsteking.
Ritsuka
11 jaar geleden
hier hoef je je egt niet druk over te maken! paracetamol en asprine's kun je makkelijk blijven slikken tijdens de pil. moet jij echt een antibioticakuur vanuit het ziekenhuis dan zou ik het aan de dokter's vragen hoe of wat. maar maak je niet druk, anders zou het betekenen dat geen 1 vrouw meer tegen hoofdpijn of iets dergelijks iets kan innemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In tegenstelling tot een eerdere reactie kan een pilgebruiker, mits gezond, beter aspirine gebruiken dan paracetamol. Zeker indien het ook nog een rookster is. Bij normaal en niet chronisch gebruik van een pijnstiller raak je niet zwanger.